Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med 42mm så går rätt många modeller bort.. har du funderat på om du vill ha en Luminor, Submersible eller Radiomir?Riktigt sugen på en Panna, kanske ska börja med en inte så dyr för känna på. Kravet är läder och sandwichtavla. Vilka ref skulle ni rekommendera att man letar efter. 42 mm max.
Det är bra basinfo, men den börjar bli gammal. Det finns klart fler olika boetter idag. FYI.Nej, ska söka på det inlägget och läsa lite. Tack
Detta är en PANERAI-tråd![]()
Ett försök. iPhone-kamera. Hepp!
Okej, jag kan sluta ... faktiskt ... blev bara så nöjd med fotot.Detta är en PANERAI-tråd![]()
Tänkte precis skriva något liknande..Det är bra basinfo, men den börjar bli gammal. Det finns klart fler olika boetter idag. FYI.
https://klocksnack.se/threads/att-välja-panerai.198/Nej, ska söka på det inlägget och läsa lite. Tack
Wirelugs ser så jävla bra ut på handledenJobbigt att sitta inomhus och drömma om bad eller att få glida fram i en kajak. Inte konstigt att man tappar koncentrationen.
![]()
Numera ja, fast de mesta verkar bo hos Krons, inte Nymans.Brukar Kroons och nymans i Stockholm ha många straps hemma?
Toppen. Stort tack!Numera ja, fast de mesta verkar bo hos Krons, inte Nymans.![]()
Ibland... @Ernesto har nog svaret på hur det ser ut just nu.Brukar Kroons och nymans i Stockholm ha många straps hemma?
Det är först på senare tid som jag ens har tänkt på att wirelugs är en ganska ovanlig lösning. Finns det någon annan modell/märke som har något liknande? Jag gillar det skarpt, både i att klockan sitter bra men också rent estetiskt. De ger ett luftigt intryck som jag tycker om. Det passar en Radiomir med den tydliga kronan, "löken". Det skulle nog inte passa lika bra på en modell med kronskydd. När man byter straps på en Radiomir med wirelugs ska man tänka på var man gör det. Skruvarna, 4 stycken, uppskattar jag till en knapp millimeter i diameter och knappt 2 millimeter långa. Barnens ostädade rum är inte rätt plats.Wirelugs ser så jävla bra ut på handleden
Grymma bilder! Skulle du kunna skriva vilket objektiv det var, är ute efter ett /några vettiga till min Sony a5000. Är så sugen på en panna just nu....![]()
![]()
Jag fick i alla fall till två foton. På nedre bilden fattas en sak, gissa vad.![]()
![]()
Jag har kommit fram till att en frottehandduk med något mjukt under är bra. Dels kan man ge boetten tryck, dels så fastnar skruvarna i frotten.När man byter straps på en Radiomir med wirelugs ska man tänka på var man gör det. Skruvarna, 4 stycken, uppskattar jag till en knapp millimeter i diameter och knappt 2 millimeter långa. Barnens ostädade rum är inte rätt plats.
Ibland står jag över sängen för att få en stor yta av vitt. Lakanen är vita och skruvarna mörkt stålgrå.Jag har kommit fram till att en frottehandduk med något mjukt under är bra. Dels kan man ge boetten tryck, dels så fastnar skruvarna i frotten.
https://www.japanphoto.se/zeiss-touit-50mm-f-28-m-nex-e-se?source=japanphoto_prisjaktGrymma bilder! Skulle du kunna skriva vilket objektiv det var, är ute efter ett /några vettiga till min Sony a5000. Är så sugen på en panna just nu....
Jojo det vet jag! Fotar mycket fortfarande med telefonen fortfarande på grund av smidigheten i det men blir mer och mer intresserad av min kamera. Tackar för länken!https://www.japanphoto.se/zeiss-touit-50mm-f-28-m-nex-e-se?source=japanphoto_prisjakt
Objektiv är inte alls gubbs, man får kämpa lite också. Man kan ta bra foton med IPhonen också.
![]()
Jag förstår inte varför han är ledsen, han har ju en Panerai.
Brukar Kroons och nymans i Stockholm ha många straps hemma?
Krons har många band inne. Nymans vet jag inte.
Och då har han ändå mörkat att jag förbarmat mig och tagit över 25:anDEn av mina absoluta favoritlåtar är den här med Partiet. En del av refrängen går "... ingen tid att tveka, dags å flippa ur" och det är först idag jag insåg djupet i den meningen. Det måste ju vara @Ernesto s favoritlåt numera.
Härligt, vilken snygg kombo!!!Liten paketöppning en solig tisdag som denna!
Sommaruppdatering till Carbotech
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hah. Åh fan. Grattis.Och då har han ändå mörkat att jag förbarmat mig och tagit över 25:an![]()