Haha, trodde du ville ha lite sång, lite dans och lite naketJag menade coming clean som i att visa upp hela samlingen.Det är en 1312 det där?
![]()
Ja, det är en dagsfärsk 1312, med lite mögligare kompis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, trodde du ville ha lite sång, lite dans och lite naketJag menade coming clean som i att visa upp hela samlingen.Det är en 1312 det där?
![]()
Och din tredje?Haha, trodde du ville ha lite sång, lite dans och lite naket
Ja, det är en dagsfärsk 1312, med lite mögligare kompis.
Klockornas pris är € x 10.Är det priserna på hemsidan i EUR x 10 som gäller i Sverige eller hur kan man lättast se listpriserna på band och annat från Panerai?
Klockrent, tack!Klockornas pris är € x 10.
Banden skiljer lite mer. Kalv & canvas är normalt 2300:- i 22 & 24mm.
Alligator, 3400:- eller 3600:-
Standard gummi 1900:-
Accordeon 1600:-
Hittade ingen bra jämförelsebild men här är en iaf på 510 vs 111 när det gäller safirglasen / nivå av kupning.
![]()
911 har glaset till vänster (510,560,590 mfl), jag och @azcii hade offrat en lem om det gick att byta till glaset på höger sida (000,005,111,112 mfl)
Plexi är sexigt. Men det är något speciellt med de gamla glasen också...Glas? Tacka vet jag Plexi
![]()
Jag tror den blir perfekt på min fru.Pinsam klocka.
Åh. Schysst.
Hela grejen med att de har kronskyddet på Duo får mig att få utslag.Jag tror den blir perfekt på min fru.
Double dome, alltså kupat även på undersidan. Det är det snyggaste på dykare tycker jag. Nästan platt på ovansidan och kupat på undersidan.Plexi är sexigt. Men det är något speciellt med de gamla glasen också...
![]()
Betänk hur illa vattentåligheten hade varit helt utan kronskydd?Hela grejen med att de har kronskyddet på Duo får mig att få utslag.
Där har vi det. Det älskar jag. Varför tror du att Panerai slutade med det?Double dome, alltså kupat även på undersidan. Det är det snyggaste på dykare tycker jag. Nästan platt på ovansidan och kupat på undersidan.
Min fru tokdissar..Jag hade lätt fått tjejen in på Panerai med den.![]()
Håller med till 100%, gillar både glas o plexi!Plexi är sexigt. Men det är något speciellt med de gamla glasen också...
![]()
Min tycker mest det är otäckt med dyr klocka på armen.Min fru tokdissar..
Jag försökte så fort den presenterades..
Min fru tokdissar..
Där har vi det. Det älskar jag. Varför tror du att Panerai slutade med det?
Ah ok , tack för utförligt svar.![]()
Bilden ovan är ju mer extrem än verkligheten men ger ju en vink. Det kan finnas flera anledningar. Glas är ju generellt inte så dyrt men en extra fasning skapar säkerligen en viss merkostnad. Förr hade man ofta den undre fasningen främst för att skapa bättre trycktålighet. I och med att klockan ”bara” ska tåla 300m så lär det vara överkurs idag, speciellt eftersom vi pratar safirglas, inte plexi.
Kombinera det med att de säkerligen ville göra klockan tunnare så är det smart att ta bort den fasningen. Bra inre AR gör även det att glaset kan göras mindre kupat, både på utsidan och insidan.
Min fru tokdissar..
Läste någonstans för väldigt länge sen att det tunna glaset var den största anledningen...På tal om Due... är vi helt säkra på det exakta skälet till varför den bara är rate:ad till 30m? Och om vi är det, vet vi eller har en gissning på varför Panerai har gjort det valet? Jag tycker mig höra olika åsikter.
Det har ju garanterat med konstruktionen att göra. Tunnt glas eller tunn bakboett alternativt en kombination.På tal om Due... är vi helt säkra på det exakta skälet till varför den bara är rate:ad till 30m? Och om vi är det, vet vi eller har en gissning på varför Panerai har gjort det valet? Jag tycker mig höra olika åsikter.
Låter rimligt då hela poängen med due verkar vara just tunnare och nättare klockor. Man köper ju enbart utseendet ingen funktion gällande dueDet har ju garanterat med konstruktionen att göra. Tunnt glas eller tunn bakboett alternativt en kombination.![]()