Ja, om värd = det premium folk är villiga att pröjsa.Det låter ju så, men menar du att en 10 år gammal oservad ”dot”233 är värd 10-15 mer än en 2 år gammal 233 utan dot-dial?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, om värd = det premium folk är villiga att pröjsa.Det låter ju så, men menar du att en 10 år gammal oservad ”dot”233 är värd 10-15 mer än en 2 år gammal 233 utan dot-dial?
Bjuckar på stålbaksida och 300 m när jag ändå håller på...Ge mig en 372 i 233 boetten bara.
måste vara dom polerade ytorna, säg till om du vill låna 422 några dagar...Fan jag kommer inte riktigt överens med 590.
Vet inte om det är alla polerade ytorna eller storleken. Den sitter bra men något känns fel.
Får bli att testa en Sub tror jag.
Tips på en bra sub?
![]()
Hur är det med (väldigt) kuperat glas och 300m? Ni som har koll på den tekniska bitenBjuckar på stålbaksida och 300 m när jag ändå håller på...
Eller så följer man honom på InstaFör er som inte hänger i den stora FB-gruppen så är nog det här det absolut snyggaste panna-fotot någonsin. Motbevisa gärna.
Jag vill verkligen behålla den egentligen, älskar att titta på den, men som sagt något känns fel tyvärr. 47mm kanna rätt avlägset just numåste vara dom polerade ytorna, säg till om du vill låna 422 några dagar...
Bjuder på två!Jag vill verkligen behålla den egentligen, älskar att titta på den, men som sagt något känns fel tyvärr. 47mm kanna rätt avlägset just nutack endå vännen!
@Sgt Poppa bjud på en bild med den gröna tavlan nu, synd att den inte var 44mm
Är lite nyfiken bara.. kan du förklara vad det är som känns fel?Jag vill verkligen behålla den egentligen, älskar att titta på den, men som sagt något känns fel tyvärr. 47mm kanna rätt avlägset just nutack endå vännen!
En kombination av boett och alla polerade ytor tror ja, kan inte lägga fingret på det, jag klickade med 722, älskade allt med den.Är lite nyfiken bara.. kan du förklara vad det är som känns fel?Är det själva boetten? Eller tavlan?
Ny eller begagnad?Gällande att hitta en 422, alt liknande modell var anser ni är bästa ställena att leta?
422 har ju P.3000, någon som har någon dålig erfarenhet av det urverket? vad jag läst verkar det bra..
Någon som servat ett P.3000 och vet vad det landar på?
Vi pratar 3 mm med en annorlunda boett... jag tror du oroar dig för något som du bara bestämt dig för är för stort!Jag vill verkligen behålla den egentligen, älskar att titta på den, men som sagt något känns fel tyvärr. 47mm kanna rätt avlägset just nutack endå vännen!
@yonsson 7.5 inches var det, hade rätt.19cm har han runt handleden(7.5 inches)
Du har nog rätt endå! Testade ju din den var helt amazing om man säger såVi pratar 3 mm med en annorlunda boett... jag tror du oroar dig för något som du bara bestämt dig för är för stort!
...och utan en läcker PR-indikator på baksidanNy eller begagnad?
422 har P.3001 (P.3000 är utan sekundvisare).
Förstår.. Ibland känns det inte rätt helt enkeltEn kombination av boett och alla polerade ytor tror ja, kan inte lägga fingret på det, jag klickade med 722, älskade allt med den.
Storleken börjar kännas normalt så det kan jag leva med.
Den betingar ett premium med dot dial, hur mycket är förstås osäkert men min grova uppskattning är någonstans i regionen 10-15. Förstås mindre om det finns ett servicebehov.Det låter ju så, men menar du att en 10 år gammal oservad ”dot”233 är värd 10-15 mer än en 2 år gammal 233 utan dot-dial?
måste även säga att PR indikatorn faktiskt är en viktig komplikation, utan den skulle jag garanterat sitta och vrida sönder fjädrarna eftersom jag inte skulle någon aning om jag redan vridit upp klockan eller om det var igår...Du har nog rätt endå! Testade ju din den var helt amazing om man säger så![]()
Lume på PR-visaren på baksidan?måste även säga att PR indikatorn faktiskt är en viktig komplikation, utan den skulle jag garanterat sitta och vrida sönder fjädrarna eftersom jag inte skulle någon aning om jag redan vridit upp klockan eller om det var igår...
den har dessutom lume om jag får en släng av tvångstankar på natten...
hahaha, visst är det underbart!Lume på PR-visaren på baksidan?
Vad är vitsen med det? Vem bär klockan upp och ner så den laddas liksom.
Tror det är 3:e gången jag blir "regramad" av Paneraicentral
3 ord - Benarus Moray Vintage.Hur är det med (väldigt) kuperat glas och 300m? Ni som har koll på den tekniska biten
Snyggt jobbat!Fortsatt högtryck i bandfabriken. Kul att göra lite till sig själv också
![]()
Då så, vad väntar Panerai på!? Kanske ser det ut såhär i Neuchatel..3 ord - Benarus Moray Vintage.![]()