• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fan jag kommer inte riktigt överens med 590.
Vet inte om det är alla polerade ytorna eller storleken. Den sitter bra men något känns fel.
Får bli att testa en Sub tror jag.
Tips på en bra sub?
7669816C-4275-4085-B213-9C50E2E40B59.jpeg
måste vara dom polerade ytorna, säg till om du vill låna 422 några dagar...

• Like
Reactions: Bas
Gällande att hitta en 422, alt liknande modell var anser ni är bästa ställena att leta?
422 har ju P.3000, någon som har någon dålig erfarenhet av det urverket? vad jag läst verkar det bra..
Någon som servat ett P.3000 och vet vad det landar på?
Ny eller begagnad?
422 har P.3001 (P.3000 är utan sekundvisare).

Jag vill verkligen behålla den egentligen, älskar att titta på den, men som sagt något känns fel tyvärr. 47mm kanna rätt avlägset just nu :) tack endå vännen!
@Sgt Poppa bjud på en bild med den gröna tavlan nu, synd att den inte var 44mm
Vi pratar 3 mm med en annorlunda boett... jag tror du oroar dig för något som du bara bestämt dig för är för stort!

• Like
Det låter ju så, men menar du att en 10 år gammal oservad ”dot”233 är värd 10-15 mer än en 2 år gammal 233 utan dot-dial?
Den betingar ett premium med dot dial, hur mycket är förstås osäkert men min grova uppskattning är någonstans i regionen 10-15. Förstås mindre om det finns ett servicebehov.

Du har nog rätt endå! Testade ju din den var helt amazing om man säger så :D
måste även säga att PR indikatorn faktiskt är en viktig komplikation, utan den skulle jag garanterat sitta och vrida sönder fjädrarna eftersom jag inte skulle någon aning om jag redan vridit upp klockan eller om det var igår...
den har dessutom lume om jag får en släng av tvångstankar på natten...

• Like
måste även säga att PR indikatorn faktiskt är en viktig komplikation, utan den skulle jag garanterat sitta och vrida sönder fjädrarna eftersom jag inte skulle någon aning om jag redan vridit upp klockan eller om det var igår...
den har dessutom lume om jag får en släng av tvångstankar på natten...
Lume på PR-visaren på baksidan? :D
Vad är vitsen med det? Vem bär klockan upp och ner så den laddas liksom.

Fortsatt högtryck i bandfabriken. Kul att göra lite till sig själv också:)
7E5E4B6A-538E-4BEB-B599-85D597F352B6.jpeg
Snyggt jobbat!

Jag blir så jävla trött på PostNord! Beställde ett band som fastnade i tullen, fick en momsräkning på 87kr trots att de tydligen skrivit $5 värde på paketet. Betalade den men inte släpper de mitt bandpaket för det, sjukt störande!

handledstiden är fortsatt ockuperat av 590 - diggar att den är så annorlunda jmf med övriga 'vanliga' luminors som jag nött i evigheter.

48EBB207-DABF-4FC5-95D0-3B33F025B6FE.jpeg

En fråga; vet någon om stålbaksidan kan justeras så att den graverade texten kan hamna i olika lägen?
Av alla pannor jag ägt med stålbaksida är det första gången som graveringstexten har en 'bra' position.
C1E547FE-99F7-4C49-9897-E17F1F076AF7.jpeg

Tillbaka
Topp