Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
111![]()
Provade 112 under lunchen, tack för det!
Gillade boetten skarpt, stor skillnad mot min 560. Båda har sin charm.
Masterkiller sa fel som vanligt.
Jag skrev fel faktiskt, men alltid bra att ha någon att skylla på.@masterkiller är alltid ute in orbit![]()
@masterkiller är den perfekta syndabocken. Jag ger honom skulden för allt från fotboll till samir&viktor. Möjligheterna är oändliga.Jag skrev fel faktiskt, men alltid bra att ha någon att skylla på.
Grymt sexig mys lume, den är vass som tusanHann hem i sista sekund. Pam111 på kudo från Toshi straps
![]()
Det kan vi ju hjälpa honom med, när han väl har en hemsida.Ingen aning. Gör inte Nymans eller Krons täthetsservice? I så fall är ju allt löst. Om Paneristis är 1/5 så nördiga som SEIKOfam så måste det ju gå att hitta packningar, bör väl om inte annat finnas på Cousins UK, Offrei eller dylikt, boetterna har ju funnits länge.
Det där kontot är ju trist. Han skulle givetvis skrivit in storlek och annan rolig info till varje foto.
Kör hårt!Det kan vi ju hjälpa honom med, när han väl har en hemsida.
Jag tycker att dimensioner ska finnas. Alltså, minst tre längdmått, gärna vikt också.Kör hårt!
Urverk, storlek, årtal och antal är väl det minsta man kan begära av ett referensarkiv?
Kanske han gör på sin hemsidaIngen aning. Gör inte Nymans eller Krons täthetsservice? I så fall är ju allt löst. Om Paneristis är 1/5 så nördiga som SEIKOfam så måste det ju gå att hitta packningar, bör väl om inte annat finnas på Cousins UK, Offrei eller dylikt, boetterna har ju funnits länge.
Det där kontot är ju trist. Han skulle givetvis skrivit in storlek och annan rolig info till varje foto.
För mig är tjocklek, lug-to-lug, diameter och case nummer det som är mest intressant.Jag tycker att dimensioner ska finnas. Alltså, minst tre längdmått, gärna vikt också.
Visst märks det att tavlan är 1mm mindre?![]()
Provade 111 under lunchen, tack för det!
Gillade boetten skarpt, stor skillnad mot min 560. Båda har sin charm.
Blev lite chockad själv faktisktGrymt sexig mys lume, den är vass som tusan![]()
Hur kan ett spänne vara insytt? Är det i ett stycke? Låter ju tokigt.+ @azcii
Det går. Men enbart om du köper tillhörande band, för spänne är insytt. Det ligger på ca 3000 kr.
Absolut! Stora skillnader på tavla, boett och glas.Visst märks det att tavlan är 1mm mindre?
Det händer ganska ofta faktiskt.Hur kan ett spänne vara insytt? Är det i ett stycke? Låter ju tokigt.
”Ofta”.Det händer ganska ofta faktiskt.
Exakt. Välkommen.”Ofta”.På Panerai och vissa vintageklockor kanske.
Fick svar från Panna via Facebook och den tillverkas fortfarande. Ville jag vet antal och år så skulle jag vända mig till min lokala AD
Hmm...vill ju inte ha ett insytt spänne...+ @azcii
Det går. Men enbart om du köper tillhörande band, för spänne är insytt. Det ligger på ca 3000 kr.
Så.... De som tillverkas nu är T-serie????Fick svar från Panna via Facebook och den tillverkas fortfarande. Ville jag vet antal och år så skulle jag vända mig till min lokala AD![]()
Säljs nu snarare? Blir väl lite fördröjning?Så.... De som tillverkas nu är T-serie????
Ja, T eller senare .. min poäng är att det blir fler än 1000 då om de som tillverkas nu är någon annan serie än S.Säljs nu snarare? Blir väl lite fördröjning?
Nee![]()
112 vs 560.