• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min 372 har slutat fungera :-(
Jag har ett års garanti så köparen föreslog att jag skulle skicka den till dem i Munchen (där jag köpte den), vilket jag såklart kan göra. Men jag frågade om det var ok att lämna den till Panerai AD här i Sverige (betvivlar att det kommer gå vägen).

Nån som har erfarenhet av detta?

Min 372 har slutat fungera :-(
Jag har ett års garanti så köparen föreslog att jag skulle skicka den till dem i Munchen (där jag köpte den), vilket jag såklart kan göra. Men jag frågade om det var ok att lämna den till Panerai AD här i Sverige (betvivlar att det kommer gå vägen).

Nån som har erfarenhet av detta?
Aj då shit va trist. Den går inte alls eller vad är det som felar? Vilken årsmodell är det?

Jag gissar på att handlaren i detta fall (som så många andra) har egen urmakare som de vill ska fixa detta och det blir betydligt billigare för dem än att du lämnar in till en AD...

Aj då shit va trist. Den går inte alls eller vad är det som felar? Vilken årsmodell är det?

Jag gissar på att handlaren i detta fall (som så många andra) har egen urmakare som de vill ska fixa detta och det blir betydligt billigare för dem än att du lämnar in till en AD...

Det gissar jag också, att det är därför man vill ha sin egen. Alternativet för mig är att ta det på min hemförsäkring. Kostar mig 1500 i självrisk.
Vad kostar det att skicka försäkrad värdefrakt inom Europa?

Vem ska du åberopa garantin emot? Om det mot Panerais garanti bör det inte spela någon roll vem du lämnar in till då Panerai ska betala och AD ifråga kommer ur ärendet gratis

Snyggt! Då vill man genast veta vilken försäkring du har på den?

Moderna försäkringar. Hemförsäkring med extra tillägg för lösöre och bortaskydd. Riktigt bra service hos dem med ett undantag. (En borttappad nyckel-knippa där man inte tyckte det medförde en tillräckligt stor risk för inbrott men medgav att jag inte får någon ersättning om den används för inbrott). Blev en dyr historia. Bara bilnyckeln kostade 6500 spänn och byta låskolvar mm nästan lika mkt.

Lånat @swedesoc 's AW rem från @Anders W i väntan på min:)
Tack för en trevlig fika igen trots återigen tidspress:).
image.jpeg

Nice vintagefeeling:)

Är ute efter ett mesh till min 359:A vad har ni för erfarenheter av eftermarknads mesh? Är Kinkig och gillar verkligen Breitlings mesh men finns det något motsvarade på marknaden som passar Panerai?

Är ute efter ett mesh till min 359:A vad har ni för erfarenheter av eftermarknads mesh? Är Kinkig och gillar verkligen Breitlings mesh men finns det något motsvarade på marknaden som passar Panerai?
Omegas mesh är annars grymt skönt!
image.jpeg

image.jpeg

Men det passade nog bäst på klockan den hör hemma hos..
image.jpeg

Någon som testat på Toshi Straps på en Radiomir 45 mm (609, 610 etc)? Alt någon annan tillverkare/hemsida att rekommendera för en Radiomir med wire loop straps? Funderar på om bandet, utöver 26 mm, behöver ha någon speciell egenskap givet fästanordningen.

Någon som testat på Toshi Straps på en Radiomir 45 mm (609, 610 etc)? Alt någon annan tillverkare/hemsida att rekommendera för en Radiomir med wire loop straps? Funderar på om bandet, utöver 26 mm, behöver ha någon speciell egenskap givet fästanordningen.
Nä har inte testat men de hade en del snygga band och nej... utöver 26 mm behöver det inte vara ngt speciellt.

Tillbaka
Topp