• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Idag kom det ett "litet" paket från Tyskland. Jag är så glad att jag dubbelpostar några bilder från "Den stora paketöppningstråden"
Paket.JPG

IMG_0303.JPG

372 handled.JPG
Såja stort grattis!!

Okej - Vad rekommenderas för något coolt vintage/ammo strap till min 422? Både OEM och aftermarket alternativ tas tacksamt emot!

Men är det en Luminor Marina du är ute efter? Bara måste pusha för Pam631 isf:).
Visst, du får vänta ett tag (typ 5-6 veckor) men de görs bara i 1500 ex o finns för samma peng dvs 45'.
image.jpeg

Sen är det bara att slänga på ett blått alligator o du är hemma;)
Den där är fan inte dum. Borde hata men gillar att den är så skitzo. Boutique Edition eller? Någon speciell butik eller kör den då enbart från sina egna butiker?

Den där är fan inte dum. Borde hata men gillar att den är så skitzo. Boutique Edition eller? Någon speciell butik eller kör den då enbart från sina egna butiker?
Det är en Boutique Edition med en flirt åt Pam634 Paneristi. I stort sett identisk med Pam632. Det jag läst så är det ju även en hyllning/utfasning sv gamla Pam005 dessutom.
Inte skruvad baksida så endast wr100m men en mer slimmad boett än Pam005.
Den är ju cool på så vis att den kommer nog bli mer värdefull (redan sett annonser med högre priser än nypris) om några år o likt Pam634 är den "snällt" prissatt.
En cool, basic Marina helt enkelt som sticker ut lite. Det enda jag inte gillar är väl det trista svarta lädret, inget gummi medföljer o lång väntetid..

Det är en Boutique Edition med en flirt åt Pam634 Paneristi. I stort sett identisk med Pam632. Det jag läst så är det ju även en hyllning/utfasning sv gamla Pam005 dessutom.
Inte skruvad baksida så endast wr100m men en mer slimmad boett än Pam005.
Den är ju cool på så vis att den kommer nog bli mer värdefull (redan sett annonser med högre priser än nypris) om några år o likt Pam634 är den "snällt" prissatt.
En cool, basic Marina helt enkelt som sticker ut lite. Det enda jag inte gillar är väl det trista svarta lädret, inget gummi medföljer o lång väntetid..
Mm den behöver definitivt nytt strap. Gissar på att dessa redan är kölistade hos dem, kanske det du menar med väntetid?

Den här blev jag sugen på! Gillar tanken på mjukt och vattentätt

image.jpeg
Nej, kör en Calf Cashmere Gold istället!!! Standard strap på "Fiddy" o även vattentät så no problemo att plaska med i poolen;)
Eller det kanske ingick för dej? Tror det ingår ett gummi from -16..

Edit! Pam631 är en Boutique Ex
Måste kolla, är de mjukt eller?

Gummi har jag självklart, men vill ha något galet ballt slit och släng läder.
Då har du en nyare 372 då jag har för mej att gummit inte ingick i de första årgångarna;)
Kul att fler än jag är inne på sletna läderremmar. Blir ju en cool "look" ihop med chinos, vit tshirt o gärna lite lagom fläckig av olja:)

Då det var ett tag sedan jag postade här så slänger jag in nytagna bilder på mitt nya strap från Toshi. Svinskönt, mjukt från starten och strax över tusenlappen för detta coola läder gjort på Kudo. Då de lever vilt så får alla banden en individuell look då djuren får småsår som ger ärr i huden. Gaaaanska så coolt och gaaaaanska så nöjd
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Toshi straps har en enkel och bra sida. Bra kommunikation via mail och 5v leveranstid för tillfället.

Tillbaka
Topp