• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vi tillhör en liten och mysig skara modiga. :)
https://wornandwound.com/the-armour...e-and-watch-size-preferences-and-its-awesome/
Mark-Chos-Watch-Size-Survey.jpg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Du är värt att tillägga för framtida läsare att det är skillnad på storlek och storlek. Vissa klockor bärs större än vad de är, tycker samtliga stora paneraier fallet inom de som bärs väl trots sin storlek. En 43mm rolex bärs större än en 44mm luminor i mina ögon
Ja oh ja. För att inte tala om en 42mm Omega PO (kanske inte nyaste modellerna iofs, har inte provat) som känns som en pansarvagn jämfört med 44mm Luminor.
 

Edd

Omega
Hur meckiga är Radiomir med wire lugs jämfört med bandstift? Tänker mest på gängor som tar stryk. Har förstått att paneristi gillar bandbyten. :)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hur meckiga är Radiomir med wire lugs jämfört med bandstift? Tänker mest på gängor som tar stryk. Har förstått att paneristi gillar bandbyten. :)

Första gången var det lite drygt, sen kändes det fine. Sen kan jag byta band på min luminor i sömnen, men min radiomir får jag anstränga mig lite med
 

carpediem

Omega
Tjabba ristis, skulle behöva lite hjälp. Vad ska man kolla vid köp av begagnad panna av privatperson. Finns det något sett att garantera äkthet osv?
 

Rey

Rolex
Tjabba ristis, skulle behöva lite hjälp. Vad ska man kolla vid köp av begagnad panna av privatperson. Finns det något sett att garantera äkthet osv?

Köper du av någon på forumet med referenser är risken nästan obefintlig att det rör sig om fakes. Många som köper Panerai är petiga med full set så det är väl något att tänka på vid köp också.

Lycka till i jakten!
 
  • Like
Reactions: kmg
Topp