• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bytt till 372:an
DE948A0F-17DA-4B39-A541-3DABF09D4011.jpeg

Har ni rutinerade några bra länkar för köp av nya band till pannor?
Jag lägger till Toshi Straps,
Testade givetvis att söka.. min trötta sökning gav rätt dåligt resultat. Men de beror väl på att jag ikke besitter rätt teknik med sökord mm. :rolleyes:
Men tack för dina tips! :)
Oleg är Hurrican13 straps, för övrigt, på tal om svåra sökord.

Här är en outdated lista. Den kan ge lite udda träffar som vi inte pratar så mycket om. https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/page-814#post-2230168

På tal om straps, varför är det så få som har priser på sina hemsidor? Orka maila för att få reda på om det man gillar kostar 500 eller 2500 - jag vill ju veta om jag är på H&M eller Gucci - dessutom har de ingen varukorg så återigen måste jag kontakta för att kanske få ett "nej det kan du inte beställa längre" när jag väl bestämt mig. jag menar, de har ju en prislista så varför inte visa den?
Mays, Toshi och Swordstraps tex visar vad det kostar liksom en del andra men Mark Sanders, Hurricane 13, Anatolia mfl har uppenbarligen försäljning av straps, dessutom är de allra flesta till Panerai så 90% kanske är 24mm och en del 26 och så varierar längden lite men det stör mig att jag inte förstår varför de gör det svårt att sälja om detta är vad de vill göra? Har haft migrän halva dagen så är jag korkad så påpeka gärna detta på ett trevligt sätt :(

På tal om straps, varför är det så få som har priser på sina hemsidor? Orka maila för att få reda på om det man gillar kostar 500 eller 2500 - jag vill ju veta om jag är på H&M eller Gucci - dessutom har de ingen varukorg så återigen måste jag kontakta för att kanske få ett "nej det kan du inte beställa längre" när jag väl bestämt mig. jag menar, de har ju en prislista så varför inte visa den?
Mays, Toshi och Swordstraps tex visar vad det kostar liksom en del andra men Mark Sanders, Hurricane 13, Anatolia mfl har uppenbarligen försäljning av straps, dessutom är de allra flesta till Panerai så 90% kanske är 24mm och en del 26 och så varierar längden lite men det stör mig att jag inte förstår varför de gör det svårt att sälja om detta är vad de vill göra? Har haft migrän halva dagen så är jag korkad så påpeka gärna detta på ett trevligt sätt :(

Det är ofta baserat på vilka läder du använder, hur mycket kraft de får lägga ner per band. Oleg tex varierar 80-130 usd per band beroende på läder, med eller utan spänne, och hur mycket han behöver behandla lädret likaså.

Både Oleg och Mark är supertrevliga så jag rekommenderar att skicka ett meddelande på instagram och fråga, hälsar man från paneristi Sweden kommer du nog få lite mer assistans och hjälp.

Har hittat lite mumsmums på Anatolia Straps Insta., Gör dom bara business via mail lr telefon? Och dom befinner sej i Turkiet?
Någon som besitter vetskap om detta?
Jag har mailat samt skickat frågor till hens messanger. Men kanske semester där nere nu.
:)

Har hittat lite mumsmums på Anatolia Straps Insta., Gör dom bara business via mail lr telefon? Och dom befinner sej i Turkiet?
Någon som besitter vetskap om detta?
Jag har mailat samt skickat frågor till hens messanger. Men kanske semester där nere nu.
:)

Jag har beställt över Facebook Messenger, men karln var inte snabb på att svara. Men där tog jag all konversation

Någon som vet hur mycket GoldTech skiljer sig från "vanliga" roseguldet Panerai använder?
Främst färgmässigt men även hur pass repkänsligt det är etc.

Någon som vet hur mycket GoldTech skiljer sig från "vanliga" roseguldet Panerai använder?
Jag har alltid levt i tron att det är same same som deras vanliga guld...
De kallar ju sitt guld orro rosso, dvs rödguld. Det är rödare än gulguld men inte jätteblekrosa som visst roseguld kan vara. Man kan säga att panerais guld blivit rödare med åren. Tidigare var det gulare.

Som @kmg säger verkar det inte finnas något som säger att GoldTech(tm) skiljer sig från tidigare icke-brandade guld, det är nog bara en marknadsföringsfråga.

Tillbaka
Topp