• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

För din skull absolut

FA71F13F-4BBC-4141-AC58-42263837A9B1.jpeg
689E1702-B4DA-4EDC-B3D4-D3A3C93969F2.jpeg
260D59D6-0AF8-4F01-9E2D-BAE24FC44F2B.jpeg
Top notch!

Besiktas. Körkort. Mycket märkligt :)
Men moppen är fan king! Borde klara sig utan besiktning och körkort bara på färgen. (Själv hade jag en rosa crescent compact)
Finska Kongo... dom är inte kloka här. Moppen är från 1976 och har aldrig besiktigats tidigare men nu när jag ska ställa på henne igen så krävs en besiktning... Kongo brorsan

Hello

Riktigt mycket fint i den här forumdelen. Jobbar mig genom tråden och samlar kunskap men otålig som man är tänker jag att jag testar genvägen att fråga rakt ut om någon vet på rak arm:

1) vilken är den tunnaste Luminoren utan att gå på due?

2) har case:et ändrats något mellan generationerna på PAM111/PAM510/PAM915? Tänker mest på tjockleken där jag hittar blandad info (13-16mm)

tack på förhand! Första pannaköpet närmar sig med stormsteg :)

Hello

Riktigt mycket fint i den här forumdelen. Jobbar mig genom tråden och samlar kunskap men otålig som man är tänker jag att jag testar genvägen att fråga rakt ut om någon vet på rak arm:

1) vilken är den tunnaste Luminoren utan att gå på due?

2) har case:et ändrats något mellan generationerna på PAM111/PAM510/PAM915? Tänker mest på tjockleken där jag hittar blandad info (13-16mm)

tack på förhand! Första pannaköpet närmar sig med stormsteg :)
1. 8-dagars Luminor är tunnast, exempelvis 914/915. De är typ 13,5 om jag minns rätt.
2. Ja, det är lite skillnader på olika luminor genom åren. Ring, glas, baksida mest.

Senast ändrad:
Tack! Så om jag siktar på tunnaste Luminoren (ex due) med sekundvisare och sandwich så bör jag leta efter en tidig 510 eller en 915.

Det är mest för att jag inte ska hålla på och fundera över om det finns något annat alternativ och inrikta mig på jakten istället :)

Är rätt säker på att 914 och 560 är identiska när det kommer till case.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp