• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite sugen på en beg på Nymans ur. Går det att pruta hos dem? Eller är de för fina för det?

Beror så klart på vad det är för pjäs, men generellt tror jag inte det finns något att hämta i pre-owned-segmentet. Priserna är ju allt som oftast väldigt konkurrenskraftiga redan på dessa Pannor..
Beror så klart på vad det är för pjäs, men generellt tror jag inte det finns något att hämta i pre-owned-segmentet. Priserna är ju allt som oftast väldigt konkurrenskraftiga redan på dessa Pannor..
+1

Tror vi är tillbaka någonstans där vi slutade :)
Jag hävdar fortf att det är lite ordklyveri. Panerai står på egna ben utan Bonati, även pm han likt alla andra VDar betytt mycket. Panerai släpper fan-klockor, inte VDn. Med liknande logik är nya bronzon, blonzon etc inte riktiga bronzos då de inte är den första (och enda riktiga osv) och allt JMP gör inte riktigt Panerai då han inte är Bonati.

Tror vi är tillbaka någonstans där vi slutade :)
Jag hävdar fortf att det är lite ordklyveri. Panerai står på egna ben utan Bonati, även pm han likt alla andra VDar betytt mycket. Panerai släpper fan-klockor, inte VDn. Med liknande logik är nya bronzon, blonzon etc inte riktiga bronzos då de inte är den första (och enda riktiga osv) och allt JMP gör inte riktigt Panerai då han inte är Bonati.
Men precis så är det väl?

Fick paket idag... Har saknat en klocka på länk men inte riktigt gillat Panerais länkar, men det sjuka är att det känns som om jag varit otrogen eller ngt åt det hållet :);)
Det var 564:an som byttes bort... och kul att se hur det här blir. Har haft några tidigare så jag vet att det är inget fel på klockan men det är någonting väldigt speciellt men Panerai som inte jag upplever med annat längre.
20200812_102418.jpg
20200812_104239.jpg

Fel klocka i rätt tråd, ja jag vet... men kunde inte låta bli ;)
”Hmmmmmm....”

Vilka har vi som är Paneristi editions
15-åringen (634?) hade vi väl en som låg länge på köp o sälj

532 paneristi forever
622 paneristi russia
360 10 års jubileum... det är väl den som brukar kallas ”barbecue”

Senast ändrad:
En till BMG som åkt på stryk som sett på Facebook.

Vi har sett en del bandhorn åka på stryk, alla var då av den gamla modellen.

BD017B4D-58D6-43A3-AFA0-A791DB902429.png
6136DF0A-4790-4345-9135-123FDF6A7E5B.png

Tillbaka
Topp