Såg den här nu, många har ju ropat efter 372 på sistone...
https://klocksnack.se/threads/pam372-plexi-n-serie.136549/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
MumsSåg den här nu, många har ju ropat efter 372 på sistone...
Beror så klart på vad det är för pjäs, men generellt tror jag inte det finns något att hämta i pre-owned-segmentet. Priserna är ju allt som oftast väldigt konkurrenskraftiga redan på dessa Pannor..Lite sugen på en beg på Nymans ur. Går det att pruta hos dem? Eller är de för fina för det?
Lite sugen på en beg på Nymans ur. Går det att pruta hos dem? Eller är de för fina för det?
Beror så klart på vad det är för pjäs, men generellt tror jag inte det finns något att hämta i pre-owned-segmentet. Priserna är ju allt som oftast väldigt konkurrenskraftiga redan på dessa Pannor..
+1Beror så klart på vad det är för pjäs, men generellt tror jag inte det finns något att hämta i pre-owned-segmentet. Priserna är ju allt som oftast väldigt konkurrenskraftiga redan på dessa Pannor..
Fick precis höra från en säker källa att paneristi edition blir precis det vi sett.. 45mm rad med wirelugs, "paneristi.com"- loggan på brun tavla etc etc..
Japphade vi rätt trotts trippy-hissen?
Så last one blev inte last one trots allt. Men riktigt kul med ny community-klocka!Fick precis höra från en säker källa att paneristi edition blir precis det vi sett.. 45mm rad med wirelugs, "paneristi.com"- loggan på brun tavla etc etc..
Så last one blev inte last one trots allt. Men riktigt kul med ny community-klocka!
The Last One syftar ju på att det var Bonatis sista klocka innan han gick i pension (därav hans initialer på baklocket), dedikerad till Paneristi . Så den kommer alltid förbli "The Last One"![]()
Men precis så är det väl?Tror vi är tillbaka någonstans där vi slutade
Jag hävdar fortf att det är lite ordklyveri. Panerai står på egna ben utan Bonati, även pm han likt alla andra VDar betytt mycket. Panerai släpper fan-klockor, inte VDn. Med liknande logik är nya bronzon, blonzon etc inte riktiga bronzos då de inte är den första (och enda riktiga osv) och allt JMP gör inte riktigt Panerai då han inte är Bonati.
Vilket av alla mina mer eller mindre underbyggda påståenden?Men precis så är det väl?
Iofs en rolex skydweller som fanns beg där som en vän skulle köpa....den låg på 175’ och de gick inte ner något, han försökte få ner den till 170 men de sa blankt nej.Lite sugen på en beg på Nymans ur. Går det att pruta hos dem? Eller är de för fina för det?
”Hmmmmmm....”Fick paket idag... Har saknat en klocka på länk men inte riktigt gillat Panerais länkar, men det sjuka är att det känns som om jag varit otrogen eller ngt åt det hållet
Det var 564:an som byttes bort... och kul att se hur det här blir. Har haft några tidigare så jag vet att det är inget fel på klockan men det är någonting väldigt speciellt men Panerai som inte jag upplever med annat längre.
![]()
![]()
Fel klocka i rätt tråd, ja jag vet... men kunde inte låta bli![]()
Nja. Jag tycker den är lite liten.45 Radiomir med wirelugs är ju perfekt storlek oavsett![]()
Det är bbq ja.532 paneristi forever
622 paneristi russia
360 10 års jubileum... det är väl den som brukar kallas ”barbecue”
Det är bbq ja.
195 också. Den första Paneristi edition. Hmm... det är någon mer som vi glömt.
Right. Har vi inte gjort en lista förut i tråden?Tar vi med russia så måste vi kanske ha med 1080 också?
Det där är väl gamla modellenEn till BMG som åkt på stryk som sett på Facebook.
Vi har sett en del bandhorn åka på stryk, alla var då av den gamla modellen.
![]()
![]()
JappDet där är väl gamla modellen
Det där är väl gamla modellen
Inga sprickor här, lite som Panerais Chuck Norris. Sprickor springer när dom ser en 372:a
![]()
Nja, den är lite mer av en safequeen.Din 375 då?