Brukar säga att 47mm är min GTG-size och 44mm är min vardagssizeVa? Jag har 18cm, 44 är för litet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brukar säga att 47mm är min GTG-size och 44mm är min vardagssizeVa? Jag har 18cm, 44 är för litet!
Allt annat är grymt med denTur menar du!! För oss med vanliga 18cm handleder![]()
Du får göra som @MaziK och träna handlederna merBrukar säga att 47mm är min GTG-size och 44mm är min vardagssize![]()
Skall nog påpeka att mina handleder är rätt platta, vilket gör att många gummiband sitter sjukt obekvämt, men fördelen är att de är breda nog för 47mm stekpannorBrukar säga att 47mm är min GTG-size och 44mm är min vardagssize![]()
Fast det går inte att komma ifrån att det är galet smidigt att byta band, tar 5sek på 1305anKan inte säga att jag märker av den när den är bakom timvisaren faktiskt. De har ju gjort den svart så den ska smälta in i tavlan
Är det något jag ska klaga på så är det att den inte har vanliga skruvar utan strap change systemet. Visserligen lika enkelt att byta men vet inte, tycker om vanliga skruvar mer, känns stabilare
Men hellre detta än vanliga pins iaf![]()
Som jag minns det så hatade jag det, faktisk en stor anledning till att jag släppte 1305 som ju är en djävligt bra klocka. Nu så inser jag att det är betydligt smidigare än att byta på wirelugs Radiomir. Kanske borde skaffa en 1305 igen.Fast det går inte att komma ifrån att det är galet smidigt att byta band, tar 5sek på 1305an
Absolut , går fort !Fast det går inte att komma ifrån att det är galet smidigt att byta band, tar 5sek på 1305an
Inget att fundera på, exakt vad du saknar ju!Som jag minns det så hatade jag det, faktisk en stor anledning till att jag släppte 1305 som ju är en djävligt bra klocka. Nu så inser jag att det är betydligt smidigare än att byta på wirelugs Radiomir. Kanske borde skaffa en 1305 igen.
Har man både destro och icke så är väl dubbelpipigt obligatoriskt alltid?Dubbelpipigt denna fredag!
Trevlig helg
![]()
Tja, det finns ju plats i lådan.Inget att fundera på, exakt vad du saknar ju!
Snacka om överprisad!Någon Panerista som som har en sån här figur?Stenhård iaf. Är det Panerai som tillverkat dessa ngn gång?
![]()
https://www.ebay.com/itm/PANERAI-Genuine-Frogman-Figure-Statue-H19cm-very-rare-novelty-/233489825818
Overrated generellt dessutom.Snacka om överprisad!
Lite så är det!Har man både destro och icke så är väl dubbelpipigt obligatoriskt alltid?
Fina klockor du...
Två riktigt bra modeller!Dubbelpipigt denna fredag!
Trevlig helg
![]()
Har denna i bronsfärg för 200 kr inkl. Frakt från HongkongNågon Panerista som som har en sån här figur?Stenhård iaf. Är det Panerai som tillverkat dessa ngn gång?
![]()
https://www.ebay.com/itm/PANERAI-Genuine-Frogman-Figure-Statue-H19cm-very-rare-novelty-/233489825818
Ja, nästan för bra! Försökt fundera på om jag skulle byta ut någon.. men kommer oftast fram till att jag måste komplettera iställetTvå riktigt bra modeller!
Heja. Fast usch för skylten.Har denna i bronsfärg för 200 kr inkl. Frakt från Hongkong
![]()
?Heja. Fast usch för skylten.
Decima Mas med dödskallen är de italienska attackdykarna som fortsatte att slåss för nazisterna efter Italiens fall, uttalade fascister/nazister
Fast förbandet fanns väl även innan mussolini/tyskland kom in i bilden? Blir bara lite märkligt när vi älskar torpedubåten som användes före och under fascistregimen. Vi accepterar en homage på kampschwimmern. Vi gillar dykargubben, men vi vet inte om han är pre eller post mussolini. Men en skylt med decima mas blir droppen? Tycker logiken haltar en smula och givet att man inte tillber skylten ser jag den bara som en historisk referens likt allt annat ovan.Decima Mas med dödskallen är de italienska attackdykarna som fortsatte att slåss för nazisterna efter Italiens fall, uttalade fascister/nazister
Fast förbandet fanns väl även innan mussolini/tyskland kom in i bilden? Blir bara lite märkligt när vi älskar torpedubåten som användes före och under fascistregimen. Vi accepterar en homage på kampschwimmern. Vi gillar dykargubben, men vi vet inte om han är pre eller post mussolini. Men en skylt med decima mas blir droppen? Tycker logiken haltar en smula och givet att man inte tillber skylten ser jag den bara som en historisk referens likt allt annat ovan.
Trodde förbandet fanns innan? Men jag kan ha fel."The famous “Xa Flottiglia MAS” badge was only adopted after the Unit began to closely collaborate with the Nazis after the occupation of Italy. "
https://perezcope.com/2016/04/05/panerai-and-the-nazis/
Trodde förbandet fanns innan? Men jag kan ha fel.
Oavsett så tycker jag att vår logik är lite kul. Eller osammanhängande. Jag bryr mig dock inte. Kul med klockor osv.
Världsklass!Trevlig helg! US Open, öl och panna
![]()