• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Skeppade iväg min fiddy för ca 4 veckor sen och fick nyss besked på att de ska byta kronskydd, krona, låsgrunkan och sätta nytt glas.

"Subject to the availability of parts I would expect the watch to be ready for return in less than 25 working days. However due to Brexit and customs clearance for parts not available in the UK, please be advised this can impact the due date significantly and may cause sever delays."

Hipp hurrah! Kanske jag får tillbaka den efter sommaren eller något. Tur jag köpte en annan panna för att fylla tomrummet 😛
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Gör sånt som chefer ska göra, övervakar och lägger mig i när det går för långsamt 😀
 

Bilagor

  • B0A786B0-7C43-4A47-B2FB-3BD8701FCFCB.jpeg
    B0A786B0-7C43-4A47-B2FB-3BD8701FCFCB.jpeg
    322.7 KB · Visningar: 53
  • F88F3AC3-7197-419B-A401-84B57C3431AA.jpeg
    F88F3AC3-7197-419B-A401-84B57C3431AA.jpeg
    425 KB · Visningar: 42

Simeone

Cartier
Snyggt! Stort grattis!!


Grattis! Kul! Är det forumets första?

Grymt, stort grattis!

Där kom den 😊 Snyggt, stort grattis!

En riktigt lyckad rackare i sin flirt med de första Bettarinisarna! Grattis!

Cool! Riktigt bra. Stort grattis

Tack allihopa 🙏
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
IMG_20210420_204757.jpg
Blev ingen Radiomir utan en tudor istället. Sjukt nöjd men pannan kommer nog aldrig lämna. Kör ni paneristi enbart på panerai eller större klockor, eller har ni lite olika?
Jag kanske inte kan räknas som fullblods paneristi ännu?! Men jag kör lite som du. Mestadels panerai men emellanåt åker 58:an på. Fast det lär, tids nog, säkert spåra åt paneraihållet. Det är nog speciellt med en panna och mycket troligt blir mitt nästa klockköp en submersible
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
IMG_20210420_204757.jpg
Blev ingen Radiomir utan en tudor istället. Sjukt nöjd men pannan kommer nog aldrig lämna. Kör ni paneristi enbart på panerai eller större klockor, eller har ni lite olika?
Detta är mitt svar på frågan; kärnan i min samling.

900C261C-B8BE-4725-B714-8AD40C713E82.jpeg


Har innan jag blev fullblods-Panerista haft Omega, Rolex, Vacheron, AP.. Ingen av dem skänkte mig samma tillfredsställelse och känsla som Panerai gör så det har blivit all in (AP Divern kom för övrigt närmast i känsla och Overseas Chronon var allmänt ruskigt fin).

Nu är det alltså ovan kvartett som gäller. Utöver dem har jag två vintage-Omegor, en SKX009, en Seiko Arnie och en Casio Worldtimer. De två sistnämnda är de enda som får någon handledstid utöver Pannorna och då bara som lek-med-barnen- och duscha-sova-med-klockor..

Svaret på frågan är alltså yes, egentligen enbart Panerai :)

Edit: slänger in bilder även på de två tidigare ägda icke-Panna-favoriterna

8FD223CF-29C6-4A2B-8BC4-7FE2B53605CF.jpeg

6E642467-A6FA-43A3-8E31-CB408C0CED99.jpeg
 
Senast ändrad:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
IMG_20210420_204757.jpg
Blev ingen Radiomir utan en tudor istället. Sjukt nöjd men pannan kommer nog aldrig lämna. Kör ni paneristi enbart på panerai eller större klockor, eller har ni lite olika?

4 Panerai. en Magrette (dvs. samma känsla som en Panerai men som beater) har jag som min kärna i samlingen. Sen kan det dyka upp eller försvinna något ibland, just nu är det ett par Casioak-moddar som tar lite plats i klockleken, otippat bra storlek och känsla (dvs. större än en vanlig AP). Ja just ja, jag har faktiskt kvar ett gammalt hemmabygge, mycket Panerailik men bryter inte mot några copyrights eller designskydd. Har kvar den tills Panerai släpper en likadan (a.k.a. 44mm base domat glas + lite färggladare urtavla än svart). :D

Tidigare hade jag som mest typ 30 klockor, framförallt affordables, i alla möjliga storlekar och former. Men nu är det Panerai. Punkt.
 

oddface

Panerai
2-Faktor
IMG_20210420_204757.jpg
Blev ingen Radiomir utan en tudor istället. Sjukt nöjd men pannan kommer nog aldrig lämna. Kör ni paneristi enbart på panerai eller större klockor, eller har ni lite olika?
Räknar man bort gammalt mögel i lådorna (mest vintage ryssar av någon anledning) så är det bara Panerai och Grand Seiko som får tid.

Inget annat märke än Grand Seiko klarar att slåss om min handled, men det kanske är för att de är heeelt olika. Känsla mot precision. Handvevat mot spring drive. Osv 😁
 

azcii

Patek
2-Faktor
IMG_20210420_204757.jpg
Blev ingen Radiomir utan en tudor istället. Sjukt nöjd men pannan kommer nog aldrig lämna. Kör ni paneristi enbart på panerai eller större klockor, eller har ni lite olika?
4 paneraier.. pre-a1, 911, 127 och 382. Sen har jag lite vintage Casios och Seikos jag aldrig använder.. Så ja, enbart Panerai just nu

Men jag har verkligen ingenting emot att testa och bära andra märken. Har testat klockor från Rolex, JLC, Omega, Seiko o några till men det slutar alltid med att jag säljer de för att finansiera fler pannor.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Hej,

Jag funderar på köp av Panerai. Jag har några funderingar där jag gärna vill höra era inputs:

•Är det Nymans och Krons som gäller om man ska köpa en ny Panerai i Sverige?

•Är det någon av de två handlarna som ni rekommenderar lite mer eller är de lika bra?

•Är det listpriset som gäller vid köp av ny Panerai? Eller är det möjligt att få viss rabatt?
 

Caravelle33

Vacheron
Hej,

Jag funderar på köp av Panerai. Jag har några funderingar där jag gärna vill höra era inputs:

•Är det Nymans och Krons som gäller om man ska köpa en ny Panerai i Sverige?

•Är det någon av de två handlarna som ni rekommenderar lite mer eller är de lika bra?

•Är det listpriset som gäller vid köp av ny Panerai? Eller är det möjligt att få viss rabatt?
1. Ja det är Nymans och Krons som gäller.
2. Samma ägare så det skall vara samma.
3. Beror på vilken modell du är ute efter, det skadar aldrig att försöka
 
Topp