• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det bidde en Radiomir PAM00736

Boxarna som tickas är:

Inga wirelugs
Sandwich dial
Subsekund
Grön tavla
1950 case
Guldvisare
47mm
26mm bandbredd

Enda tveksamma feature är datumfönstret, men det är ju typiskt Panerai att klåfingra sig.
Det finns ju Max 10 referenser som man kan klassa som helt perfekta och perfection is boring.

Kul att jag sparat några band sen förra gången, blir kul det här :)

IMG_3733.jpeg
Snyggt, grattis!

Det bidde en Radiomir PAM00736

Boxarna som tickas är:

Inga wirelugs
Sandwich dial
Subsekund
Grön tavla
1950 case
Guldvisare
47mm
26mm bandbredd

Enda tveksamma feature är datumfönstret, men det är ju typiskt Panerai att klåfingra sig.
Det finns ju Max 10 referenser som man kan klassa som helt perfekta och perfection is boring.

Kul att jag sparat några band sen förra gången, blir kul det här :)

IMG_3733.jpeg
Grattis till den pärlan!

Sålde min PAM00722 och det grämer mig, så nu går huvudet i spinn för en ny Panna på länk.
Kommit fram till dessa PAM00722 alt. PAM01028 är den enda skillnaden på dessa följande?

PAM0722.
Svart tavla, Caliber P9000.

PAM01028.
Blå tavla "sunburst", Caliber P9010.

Vad är skillnaden på dessa Calibrar?

Sålde min PAM00722 och det grämer mig, så nu går huvudet i spinn för en ny Panna på länk.
Kommit fram till dessa PAM00722 alt. PAM01028 är den enda skillnaden på dessa följande?

PAM0722.
Svart tavla, Caliber P9000.

PAM01028.
Blå tavla "sunburst", Caliber P9010.

Vad är skillnaden på dessa Calibrar?
Rent praktiskt är det väl att 9010 bygger mindre på höjden. Kvalitetsmässigt är det väl knappast någon större skillnad.

Rent praktiskt är det väl att 9010 bygger mindre på höjden. Kvalitetsmässigt är det väl knappast någon större skillnad.
Som jag förstår det är första generationen P9010 en förbättring mot P9000 men vid andra generationen så valde Panerai att försämra verket för att tjäna mer pengar.
Framför allt genom att ta bort möjligheten att stoppa sekundvisaren, se:

Som jag förstår det är första generationen P9010 en förbättring mot P9000 men vid andra generationen så valde Panerai att försämra verket för att tjäna mer pengar.
Framför allt genom att ta bort möjligheten att stoppa sekundvisaren, se:
Just det. Classic Panerai✌️

Tillbaka
Topp