• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg

Det är ganska häftigt, att jag som gillar chrono-klockor, tycker att en Panerai får MAX ha sekundvisare - annars är den för plottrig. 372an är perfekt, sen går det neråt. :D

High five! :D det enda jag skulle kunna tänka mig att ändra på 372:an så är det bandet :p jag gillar inte riktigt 26/26.. det blir för klumpigt. Sån tur är har jag ett 26/22 shell cordovan påväg hem från tyskland :) kommer bli grymt!

Ingen som ska köpa guld pannan från TTT? Pam393, tycker den ser riktigt bra ut, inte ofta man ser guld Panerai så den är cool.. Konstigt & tråkigt att den bara är 50m dock, 392an är väl 100m ändå..
pam393_01.jpg

Luminor eller radiomir? 1950-case eller bettarini?

Jag tyckte min 510:a var en grym panna, den ryms med marginal inom din budget :) 44mm luminor bettarini med 8-dagarsverket p.5000

Tanken är Luminor..
Blev erbjuden en 510 i onsdags men den var tänkt till min polare, ångrar mig nu och skulle ha köpt den själv. Tyvärr så lyckades MJ24 sälja den rätt snabbt :(

Tanken är Luminor..
Blev erbjuden en 510 i onsdags men den var tänkt till min polare, ångrar mig nu och skulle ha köpt den själv. Tyvärr så lyckades MJ24 sälja den rätt snabbt :(
Kikar efter något liknande. Testade en 372 som är till salu igår men bär inte upp 47mm tyvärr. Annars hade jag lätt köpt den. PAM111 kanske?

Kikar efter något liknande. Testade en 372 som är till salu igår men bär inte upp 47mm tyvärr. Annars hade jag lätt köpt den. PAM111 kanske?

Sålde min 005 som jag köpte av RicVin till Wi och sedan dess verkar den ha stannat hos grabben.. en 111 skulle kunna vara nått..
Sandwish tavla skulle jag nog vilja ha.

• Like
Reactions: Wi
Har nästan bestämt mig för en 372, trots mina tämligen spinkiga armar. Vem har en till salu? Har provat den några gånger och tycker att formen på boetten gör att den sitter mkt bättre än andra 47or som är svåra för mig att bära upp. Hjälp gärna till att knuffa mig över kanten här ;) (Lyckades tyvärr sumpa mina bilder då jag testade 372:an på Nymans pga ett mobilbyte nyligen så inga bilder att posta :shifty:)

Har nästan bestämt mig för en 372, trots mina tämligen spinkiga armar. Vem har en till salu? Har provat den några gånger och tycker att formen på boetten gör att den sitter mkt bättre än andra 47or som är svåra för mig att bära upp. Hjälp gärna till att knuffa mig över kanten här ;) (Lyckades tyvärr sumpa mina bilder då jag testade 372:an på Nymans pga ett mobilbyte nyligen så inga bilder att posta :shifty:)
Håller med, den sitter väldigt bra för att vara en 47mm. Tyvärr funkar det ändå inte riktigt för mig.

Du har PM

Tillbaka
Topp