• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Mitt val skulle vart 289 men ta en titt på PAM277 SE Monopulsante från 2007 250x det är den snyggaste tavla jag sett på en
rose guldare galet snygg GMT. Provade en på Nymans när den kom, tyvärr så va den redan såld.
 

Igge

Panerai
Igår kväll när jag satt och slöflippade bland kanalerna på TVn så hamnade jag på Discowery chanel och ett program som heter "How it's made". Döm om min förvåning när speaker rösten säger "and now how watches are made". Så visar dom ett klipp från tillverkningen av en Panerai :)

Vill minnas att det var avsnitt 13 av serien, vet dock inte vilken säsong.
 

legshot

Breitling
Igår kväll när jag satt och slöflippade bland kanalerna på TVn så hamnade jag på Discowery chanel och ett program som heter "How it's made". Döm om min förvåning när speaker rösten säger "and now how watches are made". Så visar dom ett klipp från tillverkningen av en Panerai :)

Vill minnas att det var avsnitt 13 av serien, vet dock inte vilken säsong.

Kan det ha vart detta klipp? :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
FullSizeRender (4) copy 13.jpg
 

joF

Panerai
Har tappat bort namnet på en ruggigt fin panerai jag såg här i tråden (eller någon panerai-gtg-tråd, minns ej). Den var väldigt liten och nätt är typ det jag minns.. Väldigt tunn för att vara panerai.

Någon aning om vad jag pratar om?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Har precis lyckats lägga vantarna på en panerai. Rätt ovanlig modell med zeniths el primero 400 verk. Pam00072 heter den. Är inte så hemma på panerai så första tanken var att flippa den igen så den hamnar hos någon som uppskattar den mer. Den är skitfin men jag är en Breitling kille :-/
Om det är någon som känner sig sugen så är det bara att dra ett PM. Slänger upp en annons på den lite senare, men tänkte kolla här först om någon vill vara snabb som en cobra och hugga den innan annonsen :)

Med vänlig hälsning, o
 
Senast ändrad:

Wi

NLA
2-Faktor
Kära panerai-vänner..vad säger vi om denna? En god vän till mig som är sugen och frågade mig om den är legit eller inte. Jag tycker själv den ser dålig ut, främst datumskivan, index, boettlocket, allmänt dålig finish och liten krona? Men jag är inte speciellt bekant med modellen. Vad skulle det isf vara för ref?

Vad säger panelen?
image.jpg
image.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Kära panerai-vänner..vad säger vi om denna? En god vän till mig som är sugen och frågade mig om den är legit eller inte. Jag tycker själv den ser dålig ut, främst datumskivan, index, boettlocket, allmänt dålig finish och liten krona? Men jag är inte speciellt bekant med modellen. Vad skulle det isf vara för ref?

Vad säger panelen?
image.jpg
image.jpg

Skumt, när jag citerar ser jag hela din text med bilder men annars inte....
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kära panerai-vänner..vad säger vi om denna? En god vän till mig som är sugen och frågade mig om den är legit eller inte. Jag tycker själv den ser dålig ut, främst datumskivan, index, boettlocket, allmänt dålig finish och liten krona? Men jag är inte speciellt bekant med modellen. Vad skulle det isf vara för ref?

Vad säger panelen?
image.jpg
image.jpg
Ser ut som en Panerai 236, men saknar tachymeterskala.
Hittar ingen annan Panerai om liknar sen du skriver om
På andra bilder verkar datumfönstret vara svart, men på dina bilder är det vitt.
Lumen på visarna ser smalare ut på den du visar, och boettlocket är annorlunda.
När jag googlar på serienummret Bb 1148126 kommer två referenser om kopior upp.
Vill inte länka till sidorna, som är på tyska, men googla.

Jag skulle nog vara skeptisk...och definitivt kolla med AD innan eventuellt köp.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Wi

Wi

NLA
2-Faktor
Ser ut som en Panerai 236, men saknar tachymeterskala.
Hittar ingen annan Panerai om liknar sen du skriver om
På andra bilder verkar datumfönstret vara svart, men på dina bilder är det vitt.
Lumen på visarna ser smalare ut på den du visar, och boettlocket är annorlunda.
När jag googlar på serienummret Bb 1148126 kommer två referenser om kopior upp.
Vill inte länka till sidorna, som är på tyska, men googla.

Jag skulle nog vara skeptisk...och definitivt kolla med AD innan eventuellt köp.

Tack för svar, jo det du nämner har jag också anmärkt på. Min vän ska försöka ta den till ad eller liknande.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Kära panerai-vänner..vad säger vi om denna? En god vän till mig som är sugen och frågade mig om den är legit eller inte. Jag tycker själv den ser dålig ut, främst datumskivan, index, boettlocket, allmänt dålig finish och liten krona? Men jag är inte speciellt bekant med modellen. Vad skulle det isf vara för ref?

Vad säger panelen?
image.jpg
image.jpg

Inget annat än fake
 
Topp