• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
Sommarfeeling i norra Skåne. Fick bli ett sommargummi idag. Allt klär ju en skönhet :). Trevlig helg på er.
PSX_20180504_192510.jpg

Jätte fint gummi, matchar bra! Måste ju vara en perfekt-match till den svart/vita SeaDragonen med speciella tavlan.
Jag kom åt två av dessa och köpte dem mest för banden. Tycker tvärtom. Om man ska matcha så specifika mönster så ska det vara på pricken. Här skiljer sig kamouflagemönster sig för mycket åt.
Däremot har jag beställt ett Miltat velcro PVD till den jag ska behålla. Det kommer bli perfekt.
Och matchningen 9263+bandet är perfekt.
En ligger för övrigt på Tradera och går ut idag. Jag glömde nog att skriva det här.
CD901A25-9578-4F3B-BB2D-20BFA3949A55.jpeg

Här kommer som utlovat en mini-recension av ZO9205 och några fler bilder fotat med en iPhone 7 utan filter.. De flesta synpunkter är helt subjektiva och andra kan såklart ha omvända åsikter. Nåja....

Det positiva:
-Historiken att vara en av de första dykarklockorna
-Symmetrisk klassisk urtavla utan datum. Snyggt applicerade index. Extremt rolig att titta på.
-Boetten sitter lågt och är mycket bekväm på armen. Inga problem att glida in under skjortan. Lätt som en fjäder.
-Titan är en varm metall som känns mjuk mot huden
-Kronan är lätt att greppa och skruvar in perfekt. Förtroendeingivande.. Snyggt signerad ytterligare ett plus.
-Storleken är perfekt och närmare 39mm än 40
-Vridringen är mycket bra, klickar precis som jag vill med rätt motstånd. Linjerar perfekt med index och inget slack.
-Baksidan i titan isf glas som jag inte tycker tillför ett smack. Inget svettkladd.
-Konvext safirglas ger lite vintage_feeling.
-Skönt originalband. (Ett Rios Activity på bildern med gummi på utsida och läder på insida)
-Ett extra originalband i olivgrönt vilket skall testas då jag tyckte det såg ut att passa väldigt bra mot klockan.
-Limiterad till 82 exemplar gör att den känns väldigt speciell

Vad jag kunnat önska:
-Inte det lenaste uppdraget men då jämför jag med min SMPc
-Har bara mätt upp ett dygn men den fortar runt 12spd efter ett dygn med tavlan upp över natten. Nu tar jag plus alla dagar i veckan men kanske urmakaren får göra en insats. Har inte bestämt mig. Inget stort bekymmer att dra ut kronan en gång i veckan och vänta en minut.
-Konvext safirglas gör den väldigt svårfotograferad
-Lumen är läcker men räcker inte länge

Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd efter ett par dygn. Inser att min OMEGA SMPc nu legat i lådan utan saknad i två dagar...

33F464D2-9F7A-47F1-8612-EE06616D89FB.jpeg
0E73ED90-5D81-49AF-BE8E-C0E462CDA32E.jpeg
B9DCFB65-50CC-4244-917E-08243A845914.jpeg
7A0AB421-A2B7-434A-A445-BD316013CCE0.jpeg
2DF5C028-AEEE-4630-AD9E-82A60BF69A33.jpeg
271852C5-B2BA-4E6A-B6F3-3BDFCF8B5ACF.jpeg
74B3789C-42D9-40C7-BC81-5D61627AF5E2.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp