Där har vi en jävligt fin fyrling! Pang.Vit skin, röd drake, guld Olympus...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där har vi en jävligt fin fyrling! Pang.Vit skin, röd drake, guld Olympus...
Bra val! Men min historia gällande klockor utan länk är...... sådär...En Grand Rally ZO9605 eller en Olympos ZO9700 om du vill vara finare i kanten![]()
Högklassigt . Men en gammal Olympos är tidlös vintageporrVit skin, röd drake, guld Olympus...
De var svaga på marknadsföring. I Sverige helt frånvarande.Mmm bagatellen har tagit över min arm..
![]()
Har dock en fråga angående zodiacs fossil kvarts era, gjorde de några reklamer? Minns att jag fastnade 60/70tals reklamerna men har inte hittat mycket från senare tider, gjordes de några reklamer under senare tider?
Det förklarar varför man knappt hittar något, dock har jag hittat denna bild en persons portfolio och han verkar ha gjort något media kit och en broschyr åt Zodiac. Men jag har även kontaktat fossil/zodiac via deras mejl som finns på hemsidan för att se om dom har något sparat de kan dela med sig.De var svaga på marknadsföring. I Sverige helt frånvarande.
Jäpp, de har ignorerat mitt intresse vid flera tillfällen...Det förklarar varför man knappt hittar något, dock har jag hittat denna bild en persons portfolio och han verkar ha gjort något media kit och en broschyr åt Zodiac. Men jag har även kontaktat fossil/zodiac via deras mejl som finns på hemsidan för att se om dom har något sparat de kan dela med sig.
Så får se hur det går
Har du någon erfarenhet av att kontakta dem angående liknande saker?
![]()
Ajjdå, där försvann hoppet för denna jakt.. well well man får leta vidareJäpp, de har ignorerat mitt intresse vid flera tillfällen...
Äh, testa du. Någon borde ju lyssna.Ajjdå, där försvann hoppet för denna jakt.. well well man får leta vidare
Tappa för tusan inte hoppet. Visar denna så kanske jakten hålls vid livAjjdå, där försvann hoppet för denna jakt.. well well man får leta vidare
Vackert! Får se om zodiac själva vill svara annars ska jag försöka gå runt dem och kolla om designern kanske släpper iväg en kopia. Annars blir det den galna Ebay vägen och vette tusan om det är värtTappa för tusan inte hoppet. Visar denna så kanske jakten hålls vid liv.
![]()
Så himla charmig med sin härliga gröna tavla!Som en liten godisbit rakt ur påsen. Sådana man alltid plockar för lite av ni vet.
![]()
Ajjdå, där försvann hoppet för denna jakt.. well well man får leta vidare
Inte ofta någon frågar vad man har för klocka. Har hänt ett par gånger med denna.Så himla charmig med sin härliga gröna tavla!![]()
Själv skulle jag gissa på mellan 500-10000kr. Svårt att uttala sig om vintage utifrån bara bilder och ej bakgrundsinformation (fasen vilket långt ord). Lite som rysk roulette.Skulle vilja ha lite hjälp av mina grabbar och tjejer! Har jag betalt överpris eller ligger jag rätt. Kommer inte berätta vad jag pröjsa förens ett par svar inkommit. Vad jag kan se är det vit bakelite och vit tavla... Ej original länk eller box.![]()
![]()
Hur ska vi veta om du betalat för mycket om du inte säger vad du betalat?Skulle vilja ha lite hjälp av mina grabbar och tjejer! Har jag betalt överpris eller ligger jag rätt. Kommer inte berätta vad jag pröjsa förens ett par svar inkommit. Vad jag kan se är det vit bakelite och vit tavla... Ej original länk eller box.![]()
![]()
Yttre skick är inget speciellt att anmärka på, vridringen är i bra skick iallafall men det skicket på verket påverkar priset, om den är servade så kan priset stiga ganska mycket då dessa verk har ont om delar om jag inte missminner migFrågan är vad kan den vara värd, ledsen om det föll mellan raderna, hoppades det framgick.
Mellan 3k till 4,5k på ebay, om servad upp till 6k. Aldrig sett vit bezel förut så kontrollera gärna om det inte råkar vara en ljusblå som blivit blekt. I allmänhet så verkar tavlan väldigt fin men ordentligt blekt. Du lär inte få så mycket mer svar här som sagt, kolla gärna i Zodiactråden i forumsdelen vintage. (Vill veta vad du gav för den dock..Skulle vilja ha lite hjälp av mina grabbar och tjejer! Har jag betalt överpris eller ligger jag rätt. Kommer inte berätta vad jag pröjsa förens ett par svar inkommit. Vad jag kan se är det vit bakelite och vit tavla... Ej original länk eller box.![]()
![]()
Bra pris om urverket går ok. De som går för 3k har ofta synliga skador eller ibland repbehov.Ok fått en del svar, gav 4å2 så är nog inte helt fukkad iaf... Skall väl skicka en fråga på zodiactråden, finns ju 387k olika trådar här, lite snårigt så här i början...
Så fräsch klocka...Nu ska denna mycket ovanliga bagatell vandra vidare. Hör av dig om du är sugen. Inget napp här så ligger den på Tradera med möjlighet att betala via KLARNA. Ger den 24h här.
Kul om den får leva kvar i tråden.
Skick: 4,5/5
Box: japp
Komplett: japp![]()