• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 45 26.2%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.1%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.4%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.4%

• Totala väljare
    172
IMG_20180729_001501.jpg

Neonfest

Nu ska denna mycket ovanliga bagatell vandra vidare. Hör av dig om du är sugen. Inget napp här så ligger den på Tradera med möjlighet att betala via KLARNA. Ger den 24h här.
Kul om den får leva kvar i tråden.
Skick: 4,5/5
Box: japp
Komplett: japp
BCD8E05B-7B0E-422D-9F44-1F884F9E4EF6.jpeg

Senast ändrad:
De var svaga på marknadsföring. I Sverige helt frånvarande.
Det förklarar varför man knappt hittar något, dock har jag hittat denna bild en persons portfolio och han verkar ha gjort något media kit och en broschyr åt Zodiac. Men jag har även kontaktat fossil/zodiac via deras mejl som finns på hemsidan för att se om dom har något sparat de kan dela med sig.
Så får se hur det går :)
Har du någon erfarenhet av att kontakta dem angående liknande saker?
seadragon ad.jpg

Det förklarar varför man knappt hittar något, dock har jag hittat denna bild en persons portfolio och han verkar ha gjort något media kit och en broschyr åt Zodiac. Men jag har även kontaktat fossil/zodiac via deras mejl som finns på hemsidan för att se om dom har något sparat de kan dela med sig.
Så får se hur det går :)
Har du någon erfarenhet av att kontakta dem angående liknande saker?
seadragon ad.jpg
Jäpp, de har ignorerat mitt intresse vid flera tillfällen...

Skulle vilja ha lite hjälp av mina grabbar och tjejer! Har jag betalt överpris eller ligger jag rätt. Kommer inte berätta vad jag pröjsa förens ett par svar inkommit. Vad jag kan se är det vit bakelite och vit tavla... Ej original länk eller box.
Screenshot_20180729-183030.jpg
Screenshot_20180729-154305.jpg
Själv skulle jag gissa på mellan 500-10000kr. Svårt att uttala sig om vintage utifrån bara bilder och ej bakgrundsinformation (fasen vilket långt ord). Lite som rysk roulette.
Finns Zodiac i vintagedelen också, ett tips :).

Skulle vilja ha lite hjälp av mina grabbar och tjejer! Har jag betalt överpris eller ligger jag rätt. Kommer inte berätta vad jag pröjsa förens ett par svar inkommit. Vad jag kan se är det vit bakelite och vit tavla... Ej original länk eller box.
Screenshot_20180729-183030.jpg
Screenshot_20180729-154305.jpg
Mellan 3k till 4,5k på ebay, om servad upp till 6k. Aldrig sett vit bezel förut så kontrollera gärna om det inte råkar vara en ljusblå som blivit blekt. I allmänhet så verkar tavlan väldigt fin men ordentligt blekt. Du lär inte få så mycket mer svar här som sagt, kolla gärna i Zodiactråden i forumsdelen vintage. (Vill veta vad du gav för den dock.. :) )

Edit: det jag anger är priserna på Ebay vilket får ses som marknadspriser, Zodiactråden kan ge dig vad folk är villiga att ge här lokalt på forumet.

Tillbaka
Topp