• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.6%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.9%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.3%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.2%

• Totala väljare
    173
Fruns ZO2246
2F935079-FDFE-484B-B6A6-116849D38806.jpeg

Nu har jag bestämt mig ska sälja 3 av mina Zodiacs, ni här får förturen innan de åker upp på ks eller tratten
En Pepsi GMT otroligt fint skick, originallänk samt har ett extra case + vridning (original)
En red dot krono TT med valjoux 7750 denna också i otroligt fint skick, använt den några gånger men plastade av den när jag fick den
Och en seadragon med pärlemortavla i finfint skick
DSC00610.JPG
DSC00608_1.JPG
DSC00582_1.JPG

Nu har jag bestämt mig ska sälja 3 av mina Zodiacs, ni här får förturen innan de åker upp på ks eller tratten
En Pepsi GMT otroligt fint skick, originallänk samt har ett extra case + vridning (original)
En red dot krono TT med valjoux 7750 denna också i otroligt fint skick, använt den några gånger men plastade av den när jag fick den
DSC00610.JPG
DSC00608_1.JPG
DSC00582_1.JPG
Hoppas några smygsurfare kliver fram och klipper någon av pärlorna. Vore kul med lite nya fejs. Å för guds skull! Någon måste klippa 66an!

DSC00610.JPG
DSC00608_1.JPG
DSC00582_1.JPG
Nej men va fan?! Det känns trögt att sälja Z, behåll skönheterna istället.
Fast pepsin kanske du kan få bra betalt för hos nån Rollewannabe.

Vad är det för ändlänkar på chronographen, solida? Hur stor arm klarar länken? Hur ser låset ut? Finns det någon låda eller andra tillbehör? Hur går den? Priside’?
(Klart som fan att jag är sugen)

DSC00610.JPG
DSC00608_1.JPG
DSC00582_1.JPG
Vad ska du ha istället? Har för mig att jag sett dig i P-tråden...

Vad ska du ha istället? Har för mig att jag sett dig i P-tråden...
Jo varit lite sugen på panerai men vet inte riktigt, känner att klockor används lite för lite är väl mest det.
Nej men va fan?! Det känns trögt att sälja Z, behåll skönheterna istället.
Fast pepsin kanske du kan få bra betalt för hos nån Rollewannabe.

Vad är det för ändlänkar på chronographen, solida? Hur stor arm klarar länken? Hur ser låset ut? Finns det någon låda eller andra tillbehör? Hur går den? Priside’?
(Klart som fan att jag är sugen)
Kronon har väldigt full länk så bör vara iallafall 20cm, är inte hemma idag tyvärr så kan inte titta just nu, finns en hangtag är väl det enda tillbehör jag har till den, den har varit inne på ruckning hos urmakare, de tyckte inte jag skulle serva då värden såg bra ut. Men tänk den som oservad då jag inte har någon historik på den. Ändlänkarna är nog likt andra Zodiacs från den tiden typ pepsin osv (tror de är ihåliga?) och såhär ser låset ut, priside är runt 8 tusen
DSC00470.JPG

Tack! Gillar den verkligen!
Har dock inte lyckats hitta så värst mycket information om klockan, ganska magert med info när jag googlat! Alltid roligt med kuriosa :)
Citerar mig själv från en likande klocka vet ej om du läst det,
Hallå!
Jag har fått ta över denna skönhet från min käre morfar. Har kvar originalarmbandet. Den går tyvärr lite för fort så en service krävs. Tror att den är från 70-80talet (?) Någon som kan berätta lite mer om denna klocka?

Trevlig klocka! Den är nog från 60/70 tal har för mig sett liknande modeller från slutet på 60 talet! Roligt med en kronometerklassad, var inte många som hade 36000 bph på den tiden och inte nu heller, finns några märken som tillverkar hibeat idag typ Grand seiko och zenith!

Har den quickset på datumet om du trycker in kronan? Är nog Zodiacs cal88 som är baserad på AS1678/1688

Återigen trevlig klocka!

Är också en kronometer kingline 36kbph men lite annan modell. Sen är frågan om denna info stämmer in på din också men skulle gissa på att den är snarlik iallafall
Edit : nu kom inte gurraostkroks bild med men jaja

Är också en kronometer kingline 36kbph men lite annan modell

Är också en kronometer kingline 36kbph men lite annan modell
Fantastiskt! Tack för att du delade med dig:) Då är det nog cal88 på min, har quickset för datum. Får man fråga om du vet ifall det ska vara manuell vridning utöver den automatiska?

Fantastiskt! Tack för att du delade med dig:) Då är det nog cal88 på min, har quickset för datum. Får man fråga om du vet ifall det ska vara manuell vridning utöver den automatiska?
Tänker att det bör gå då jag har för mig att as1678/1688 i grunden är ett manuellt verk som blivit modifierat till ett automatverk. Lättaste att testa är väl att vrida upp den när den är "död"

Tänker att det bör gå då jag har för mig att as1678/1688 i grunden är ett manuellt verk som blivit modifierat till ett automatverk. Lättaste att testa är väl att vrida upp den när den är "död"
Spännande:) Har inte vågat vrida så mycket då kronan är väldigt trög att vrida medurs och jag var rädd att ha sönder den. Kan ju vara intressant med en service i sådant fall!

Många Zodiac som säljs nu! Nu kommer även pärlan i min samling att säljas och jag skulle verkligen önska att den stannar här i tråden!

Kommer i en klassisk Heuer/Zodiac boett som mäter 37mm. Red Dot-modell. Allt original utom kronan, som troligtvis byttes på en service, inklusive den underbara Zodiac jubileelänken!
Kronan både ser bra ut och funkar som det ska. Allt fungerar som det ska. Bezeln är dock lite trög att snurra.

Skicka PM om intresse finns så kommer vi säkert överens om ett pris.

Notera: medföljer fler länkbitar.

P_20181105_173914.jpg

P_20181105_173926.jpg

P_20181105_173947.jpg

P_20181105_174013.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp