Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hoppas några smygsurfare kliver fram och klipper någon av pärlorna. Vore kul med lite nya fejs. Å för guds skull! Någon måste klippa 66an!Nu har jag bestämt mig ska sälja 3 av mina Zodiacs, ni här får förturen innan de åker upp på ks eller tratten
En Pepsi GMT otroligt fint skick, originallänk samt har ett extra case + vridning (original)
En red dot krono TT med valjoux 7750 denna också i otroligt fint skick, använt den några gånger men plastade av den när jag fick den
Och en seadragon med pärlemortavla i finfint skick
![]()
![]()
![]()
Skulle lätt klippa 66an om jag inte hade en så vacker seawolf redanHoppas några smygsurfare kliver fram och klipper någon av pärlorna. Vore kul med lite nya fejs. Å för guds skull! Någon måste klippa 66an!
Nya fejs är aldrig fel. Förhoppningsvis snyggareHoppas några smygsurfare kliver fram och klipper någon av pärlorna. Vore kul med lite nya fejs. Å för guds skull! Någon måste klippa 66an!
Nej men va fan?! Det känns trögt att sälja Z, behåll skönheterna istället.Nu har jag bestämt mig ska sälja 3 av mina Zodiacs, ni här får förturen innan de åker upp på ks eller tratten
En Pepsi GMT otroligt fint skick, originallänk samt har ett extra case + vridning (original)
En red dot krono TT med valjoux 7750 denna också i otroligt fint skick, använt den några gånger men plastade av den när jag fick den
![]()
![]()
![]()
Vad ska du ha istället? Har för mig att jag sett dig i P-tråden...Nu har jag bestämt mig ska sälja 3 av mina Zodiacs, ni här får förturen innan de åker upp på ks eller tratten
![]()
![]()
![]()
Jo varit lite sugen på panerai men vet inte riktigt, känner att klockor används lite för lite är väl mest det.Vad ska du ha istället? Har för mig att jag sett dig i P-tråden...
Kronon har väldigt full länk så bör vara iallafall 20cm, är inte hemma idag tyvärr så kan inte titta just nu, finns en hangtag är väl det enda tillbehör jag har till den, den har varit inne på ruckning hos urmakare, de tyckte inte jag skulle serva då värden såg bra ut. Men tänk den som oservad då jag inte har någon historik på den. Ändlänkarna är nog likt andra Zodiacs från den tiden typ pepsin osv (tror de är ihåliga?) och såhär ser låset ut, priside är runt 8 tusenNej men va fan?! Det känns trögt att sälja Z, behåll skönheterna istället.
Fast pepsin kanske du kan få bra betalt för hos nån Rollewannabe.
Vad är det för ändlänkar på chronographen, solida? Hur stor arm klarar länken? Hur ser låset ut? Finns det någon låda eller andra tillbehör? Hur går den? Priside’?
(Klart som fan att jag är sugen)
Stilig klassisk dinkaHej! Är ny på forumet! Väldigt kul att vara med!
Delar med mig av lite bilder på en zodiac kingline med 36000 bphen riktigt fin vintage med fantastisk tavla! Ha det gott /Gustav
![]()
![]()
![]()
Grymt fin! Skulle dock vilja säga ett läder till den men smaksak ofc!Hej! Är ny på forumet! Väldigt kul att vara med!
Delar med mig av lite bilder på en zodiac kingline med 36000 bphen riktigt fin vintage med fantastisk tavla! Ha det gott /Gustav
![]()
![]()
![]()
Tack! Gillar den verkligen!Stilig klassisk dinka
Stilig klassisk dinka
Citerar mig själv från en likande klocka vet ej om du läst det,Tack! Gillar den verkligen!
Har dock inte lyckats hitta så värst mycket information om klockan, ganska magert med info när jag googlat! Alltid roligt med kuriosa![]()
Hallå!
Jag har fått ta över denna skönhet från min käre morfar. Har kvar originalarmbandet. Den går tyvärr lite för fort så en service krävs. Tror att den är från 70-80talet (?) Någon som kan berätta lite mer om denna klocka?
Trevlig klocka! Den är nog från 60/70 tal har för mig sett liknande modeller från slutet på 60 talet! Roligt med en kronometerklassad, var inte många som hade 36000 bph på den tiden och inte nu heller, finns några märken som tillverkar hibeat idag typ Grand seiko och zenith!
Har den quickset på datumet om du trycker in kronan? Är nog Zodiacs cal88 som är baserad på AS1678/1688
Återigen trevlig klocka!
Citerar mig själv från en likande klocka vet ej om du läst det,
Är också en kronometer kingline 36kbph men lite annan modell
Edit : nu kom inte gurraostkroks bild med men jaja
Fantastiskt! Tack för att du delade med digCiterar mig själv från en likande klocka vet ej om du läst det,
Är också en kronometer kingline 36kbph men lite annan modell
Edit : nu kom inte gurraostkroks bild med men jaja
Tänker att det bör gå då jag har för mig att as1678/1688 i grunden är ett manuellt verk som blivit modifierat till ett automatverk. Lättaste att testa är väl att vrida upp den när den är "död"Fantastiskt! Tack för att du delade med digDå är det nog cal88 på min, har quickset för datum. Får man fråga om du vet ifall det ska vara manuell vridning utöver den automatiska?
SpännandeTänker att det bör gå då jag har för mig att as1678/1688 i grunden är ett manuellt verk som blivit modifierat till ett automatverk. Lättaste att testa är väl att vrida upp den när den är "död"
Vet du när den servades? Kan vara värt att göra innan något går sönder. Kostar ju en slant men är värt detSpännandeHar inte vågat vrida så mycket då kronan är väldigt trög att vrida medurs och jag var rädd att ha sönder den. Kan ju vara intressant med en service i sådant fall!
Jag vet inte när den servades.. Köpte den billigt på en lokal auktion men utan någon historik över service etc. Känns värt att serva den så att den hållerVet du när den servades? Kan vara värt att göra innan något går sönder. Kostar ju en slant men är värt det
Mycket fin. En sån vill jag ha.Hej! Är ny på forumet! Väldigt kul att vara med!
![]()
![]()
![]()
Sjukt billigt, skamligt om de inte säljs!Årets deal! Men jag vill ändå inte... eller vill jag? Hmm... 6,5 sist jag kollade. Billigt! Men jag har ju redan en i den kategorin.
Japp! Det är fan skandal. Tror att TTn kanske stör lite. Några spar sig nog för den.Mår ju dåligt av att de ligger och skvalpar där
Mm precis vad jag kännerMår ju dåligt av att de ligger och skvalpar där
Jo det kan ju vara den som spökar i folks skallarJapp! Det är fan skandal. Tror att TTn kanske stör lite. Några spar sig nog för den.