• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 46 26.6%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 28.9%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.3%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 54 31.2%

• Totala väljare
    173
Många Zodiac som säljs nu! Nu kommer även pärlan i min samling att säljas och jag skulle verkligen önska att den stannar här i tråden!

Kommer i en klassisk Heuer/Zodiac boett som mäter 37mm. Red Dot-modell. Allt original utom kronan, som troligtvis byttes på en service, inklusive den underbara Zodiac jubileelänken!
Kronan både ser bra ut och funkar som det ska. Allt fungerar som det ska. Bezeln är dock lite trög att snurra.

Skicka PM om intresse finns så kommer vi säkert överens om ett pris.

Notera: medföljer fler länkbitar.

P_20181105_173914.jpg

P_20181105_173926.jpg

P_20181105_173947.jpg

P_20181105_174013.jpg

La ut den här på KS så där ligger lite fler bilder: https://klocksnack.se/threads/zodiac-red-dot-113-21-03-eta-955-114.101733/

Senast ändrad:
Mycket bra fråga! Den sitter i nu är inte skruvad krona så jag tror inte originalet var det heller.
Min var på totalgenomgång och för att få den tät var ett kronbyte nödvändigt. Har iofs den gamla Heuerkronan kvar om någon i framtiden vill byta tillbaka men det syns bara vid makrofotografering.
Vet du årsmodell?
Min research pekar på bajonett fram till 84 och efter det skruvad med Tag Heuer logga.
Sen brukar de flesta jag sett skriv 38mm diameter för Heuer 1000. Har du mätt eller vart kommer 37mm från. Jag har inte mätt själv och reser just nu

Min var på totalgenomgång och för att få den tät var ett kronbyte nödvändigt. Har iofs den gamla Heuerkronan kvar om någon i framtiden vill byta tillbaka men det syns bara vid makrofotografering.
Vet du årsmodell?
Min research pekar på bajonett fram till 84 och efter det skruvad med Tag Heuer logga.
Sen brukar de flesta jag sett skriv 38mm diameter för Heuer 1000. Har du mätt eller vart kommer 37mm från. Jag har inte mätt själv och reser just nu
Jäkligt osäker på årsmodell. Ska forska lite mer kring det.
Googlar jag modellen så är det mkt riktigt så att alla skrivit 38mm. Tror jag var lite slarvig när jag mätte. Jag får uppdatera annonsen.

Vet du årsmodell?

Jäkligt osäker på årsmodell. Ska forska lite mer kring det.
Googlar jag modellen så är det mkt riktigt så att alla skrivit 38mm. Tror jag var lite slarvig när jag mätte. Jag får uppdatera annonsen.
Denna ser väldigt mkt ut som min med skillnaden att jag har svart urtavla. Även en jämförelse med Tag: https://forums.watchuseek.com/f74/night-diver-his-ghost-4117594.html#/topics/4117594?page=1

Det borde startas en tråd med dom här kusinerna... Kan bara inte komma på vad den skulle heta. Heuer 1000, Tag Heuer 1000, Zodiac professional, någon mer?
Finns annars en toppenkille som driver sidan calibre 11. Det var han som renoverade min. Heuerfokus men jag gissar att man hittar Zodiacs variant om man letar...

Det borde startas en tråd med dom här kusinerna... Kan bara inte komma på vad den skulle heta. Heuer 1000, Tag Heuer 1000, Zodiac professional, någon mer?
Finns annars en toppenkille som driver sidan calibre 11. Det var han som renoverade min. Heuerfokus men jag gissar att man hittar Zodiacs variant om man letar...
Tror jag har länkat till denna sida tidigare, men gör det igen: https://wornandwound.com/zodiac-story-behind-curious-point-series/
Kul läsning för den som är intresserad!

Tillbaka
Topp