Jäklar vilken high-tech-animation!Ja, något i den här stilen vore smutt. Förbered dig på min bländande bildmanipulationsteknik.
...och sorry allihopa för all off-topic jag skapat.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäklar vilken high-tech-animation!Ja, något i den här stilen vore smutt. Förbered dig på min bländande bildmanipulationsteknik.
...och sorry allihopa för all off-topic jag skapat.
![]()
Wow, sicka fina exemplarLekte med ett par dubbelkvartsare tidigt på kvällen, ska inte skriva vad jag kallar dom i vardagligt tal...
1978 och var då specade till + - 10 spy.
Obegripligt varför jag ställde datumet till 9, skyller på spriten.
![]()
Breil har många coola vintage-modeller. Riktigt snygg tavla!Nytt in! Udda, vintage och kvarts är helt klart underskattat. Den här var riktigt fräck!
Breil manta
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack! Jag googlade lite och kikade ebay. Finns mycket skit också men denna var till och med bättre än på bild tycker jag. Det blanka vridningsinlägget ser nästan ut som svart glas irlBreil har många coola vintage-modeller. Riktigt snygg tavla!![]()
Ja, det mest från 90-talet och framåt är tyvärr rent skräp men bland de äldre finns det guldkorn. De använde sig av boetter från både MRP SA och Squale tidigare så inget skit precis.Tack! Jag googlade lite och kikade ebay. Finns mycket skit också men denna var till och med bättre än på bild tycker jag. Det blanka vridningsinlägget ser nästan ut som svart glas irl![]()
Ja jäklar nu när du säger sådär så ser jag ju vilken boett detta är! Det lär ju vara en mrp sa då den delar boett med Sinn 809 bland annat!Ja, det mest från 90-talet och framåt är tyvärr rent skräp men bland de äldre finns det guldkorn. De använde sig av boetter från både MRP SA och Squale tidigare så inget skit precis.Gillar vridringsinlägget och vridringen på din, ascoola!
Det såg inte jag heller men nu när du postat den bilden så blir det tydligt.Ja jäklar nu när du säger sådär så ser jag ju vilken boett detta är! Det lär ju vara en mrp sa då den delar boett med Sinn 809 bland annat!
![]()
Stulen bild
Den du. Inte så dum!Här är mitt bidrag, en av mina favoriter
![]()
Har också kikat lite efter nåt sånt, men tyvärr inte hittat. För min del behöver det inte vara så mycket färg heller, bara den klassiska "skin diver" looken med svart tavla och quartz duger fint.Hej!
Har länge varit sugen på en ”skin diver” med någon färgklick. Men skulle helst vilja hitta någon med kvarts. Går bet när jag googlar, hittar inte mycket på tratten eller liknande heller. Existerar de?
Rent historiskt och teoretiskt tycker jag att man borde hitta lite fler. Men jag kanske är ute och cyklar.Har också kikat lite efter nåt sånt, men tyvärr inte hittat. För min del behöver det inte vara så mycket färg heller, bara den klassiska "skin diver" looken med svart tavla och quartz duger fint.
Hej!
Har länge varit sugen på en ”skin diver” med någon färgklick. Men skulle helst vilja hitta någon med kvarts. Går bet när jag googlar, hittar inte mycket på tratten eller liknande heller. Existerar de?
Kan bli knepigt att hitta, eftersom dom verkar ha haft sin guldålder på 60-talet, innan quartzverket för armbandsur existerade.Rent historiskt och teoretiskt tycker jag att man borde hitta lite fler. Men jag kanske är ute och cyklar.
Jäklars!Här är mitt bidrag, en av mina favoriter
![]()
Det gjorde den, i armbandsursform kom kvartsen 1969Spännande!
Vad är en elektronisk klocka?
Trodde kvartsen kom på 60-talet men det har jag nog fått om bakfoten. Nos är helt klart ett alternativ om det går att hitta något! Tack för infon!
Ah! Betyder det svepande sekund?Det gjorde den, i armbandsursform kom kvartsen 1969Men det finns gott om äldre batteridrivna klockor innan dess, stämgaffelur och vanliga mekaniska verk med en liten motor istället för en fjäder.
Det gör detAh! Betyder det svepande sekund?
Men även viss intolerans mot stötar osv? Service att likställa med mekanisk automat?