Jäklars!
Vilket skick!
Underbar klocka rakt igenom!
Tack, det var ett lyckat EBay-fynd
Klart positivt överraskad av skicket
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäklars!
Vilket skick!
Underbar klocka rakt igenom!
Antecknar! Tack för info!Det gör det Men det finns ju kvartsare med svepande sekundvisare också.
En del är säkert ömtåligare än vanliga kvartsare men de flesta är nog ganska robusta. De största nackdelarna med en "elektrisk" klocka är att tidhållningen inte kommer i närheten av en kvartsare vanligtvis, de behöver service som en mekanisk och så äter dem batterier.
Seiko Astron var det första armbandsuret med quartzverk, lanserades på julafton 1969.Spännande!
Vad är en elektronisk klocka?
Trodde kvartsen kom på 60-talet men det har jag nog fått om bakfoten. Nos är helt klart ett alternativ om det går att hitta något! Tack för infon!
Grymt fin! Den och varianten i "Monnin" boett från MRP SA är ruggigt trevliga!Då var hon hemma igen
Seiko Astron var det första armbandsuret med quartzverk, lanserades på julafton 1969.
En fullkomligt snordyr klocka i helguld. Kostade 450.000 yen, vilket google påstår motsvarar omkring 150.000 kronor i dagens värde.
Tror @kuma-kun äger ett par såna?
Japp, den var min eller pappas (kommer ej ihåg). Funkade halvdant först, behövde lite rengörning av kontakten för lcd:n, sen funkade den perfekt!Timing LCD klockan var verkligen cool! Från det tidiga 80-talet när LCD hade ca 80% av marknaden.
Är det inte samma system som Seiko?Ang ålder på Pulsar.
Någon som har koll på hur man kan få fram tillverkningsår på denna rackarn?
Tror den heter pulsar 7t62-x019 enligt lite googla-jobb.
Mvh
Skulle tro det då det är samma case urverk osv.Är det inte samma system som Seiko?
Borde se ut så här på bakboetten:Ang ålder på Pulsar.
Någon som har koll på hur man kan få fram tillverkningsår på denna rackarn?
Tror den heter pulsar 7t62-x019 enligt lite googla-jobb.
Mvh
Borde se ut så här på bakboetten:
Förmodligen -03 November, ev -13, eftersom 7t62 tog över efter 7t32:an som slutade tillverkas -02
så är den inte äldre än -02.
BWC från förmodligen 80-talet. Har inte hittat någon annons eller ens en till likadan när jag sökt.
Mycket fin!
Tackar! Mycket nöjd med den här. Får lite Porsche Design-vibbar av den och känner hur jag saknar en gammal 911 och ett par fåniga handskar.Snygg! Gillar den där boettformen där utrymmet mellan bandhornen är täckt. Har den nåt namn, månne?