Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kontakta närmsta fotohandlare så löser de säkert en på nån/några veckor. Jag köpte min X100VI, som jag f.ö. sålde ganska omgående, från Mattssons i Lund. Tog ett par veckor sen kom den. Vet inte om Fuji gjort det till en marknadsföringsgrej att inte tillhandahålla den på lager.Det verkar som man fortfarande inte kan köpa en X100VI någonstans. Stämmer det verkligen?
Svarar mig själv. Av en ren slump löste det sig. Kameran sa åt mig att kortet var fullt. Konstigt tyckte jag då jag precis köpt nytt kort. Visade sig att jag glömt sätta i nya kortet och ett gammalt 16Gb med 80mb/s satt i. Då jag bytte kort så fungerar det att föra över från nya kortet. Så problemet är nog löst även om jag inte orkar med mig själv ibland.Är det någon som kan förklara varför jag inte lyckas föra över bilder trådlöst från min @6600 till min iphone15? Ska föra över dem via tråd när jag kommer hem men vill kolla dem på mobil innan. Har laddat ner Imaging Edge appen men får hela tiden felmeddelande (se nedan) och jag har aldrig lyckats få igång wireless överföring. Är det nåt tjall med wifi vs bluetooth? Sonys menyer är inte svinenkla att följa.
Är du säker på att du överför bilden i orginal upplösning och inte en komprimerad version?Någon som känner igen sig? Sony a6600 med 18-135 men bara snabbt överförd till telefonen i usel kvalle så hoppas originalRAW är bättre
Hade 2M som setting då jag körde RAW + JPEG extra fine. Kanske komprimeringen i kameran ställer till det.Är du säker på att du överför bilden i orginal upplösning och inte en komprimerad version?
Klipp/klistrat från Sonys hemsida:
//Martin
Någon som känner igen platsen? Surrealistiskt ställe där jag var i förrgår.
(Sony a6600 med 18-135 men bara snabbt överförd till telefonen i usel kvalle så hoppas originalRAW är bättre)
Nästan! Pyramiden.Barentsburg på Svalbard?
Pyramiden? Coolt ställe.Någon som känner igen platsen? Surrealistiskt ställe där jag var i förrgår.
(Sony a6600 med 18-135 men bara snabbt överförd till telefonen i usel kvalle så hoppas originalRAW är bättre)
Stämmer. Mycket coolt och udda ställe. I tisdags knallade jag omkring där. Nästa gång får det nog bli en natt på hotellet.Pyramiden? Coolt ställe.
Köpte i somras En beg. Spegellös Canon RP med tillhörande objektiv . Mycket skoj att testa den lätta vikten gör ju att man "orkar" ta med den... Men nu efter semestern osv. stirrar den bara tomt på mig och funderar på om jag ska släppa den.
Vad gör man för att motivera en systemkamera som bara används på sommaren
@leicaphile vilka begränsningar ser du för landskapsbilderna?
En trist sak med M43 tycker jag är att det är svårt fixa avsiktligt kort skärpedjup speciellt när man springer med zoomar uppåt f/4. Men... det är ju sällan ett stort problem för landskapsfotografering.