• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den fotogeniska tråden om kameror och fotografering

leicaphile

Panerai
Får räcka med

1685035073375.png
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Det verkar vara en vecka för fotonyheter. Fujifilm släppte en del nyheter, ett nytt hus bl.a. Det riktigt intressanta var för mig dels att de släpper ny firmware för X-T5 med bättre autofokus, samt en ny app för fjärrstyrning från mobilen. Det sista behövdes verkligen, Fujifilms gamla app är verkligen skräp. Den nya var dock så buggig att de drog tillbaka den och ska komma med buggfixar, sägs det.

Jag lugnar mig nån vecka innan jag börjar tanka ned saker. :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Den lutningsbara displayen tilltalar mig. I övrigt har jag inte tittat så mycket. :)

Jag läste lite om den igår och det är en hel del förbättringar men jag föredrar helt klart Q2 ändå. För egen del väljer jag integrerad skärm över lutningsbara, även om jag givetvis förstår att det finns fördelar med den sistnämnda.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Jag läste lite om den igår och det är en hel del förbättringar men jag föredrar helt klart Q2 ändå. För egen del väljer jag integrerad skärm över lutningsbara, även om jag givetvis förstår att det finns fördelar med den sistnämnda.

Om jag haft en Q2 vet jag inte om det skulle varit skäl för att byta kamera. Allt annat lika skulle jag föredra flippskärmen. Men ... kan kan hoppas på vettigt prissatta Q2 på begagnatmarknaden snart då? :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det verkar vara en vecka för fotonyheter. Fujifilm släppte en del nyheter, ett nytt hus bl.a. Det riktigt intressanta var för mig dels att de släpper ny firmware för X-T5 med bättre autofokus, samt en ny app för fjärrstyrning från mobilen. Det sista behövdes verkligen, Fujifilms gamla app är verkligen skräp. Den nya var dock så buggig att de drog tillbaka den och ska komma med buggfixar, sägs det.

Jag lugnar mig nån vecka innan jag börjar tanka ned saker. :)
Vet vi vad det är Fujifilm kommer att släppa i höst? Vågar vi hoppas på en uppföljare till X-Pro3?
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Jag läste lite om den igår och det är en hel del förbättringar men jag föredrar helt klart Q2 ändå. För egen del väljer jag integrerad skärm över lutningsbara, även om jag givetvis förstår att det finns fördelar med den sistnämnda.
Håller med på den.
Läst lite grann om Q3, inget fan av tiltskärmar och använder inte videofunktionen. Upplösningen är ingen dealbreaker heller, har printat A1+ och det ser svinbra ut hittills med Q2:an.

#TeamQ2
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gokväll… Nån här i gänget som bor i Helsingborg (eller i krokarna) och skulle kunna hjälpa till med ett köp?..
 
Topp