jakebarnes
Basic
Bajenmatch.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är väldigt nyfiken på D-Lux8 som alternativ till X100VI - intryck so far?Bajenmatch.
![]()
Jag tycker den är grym! Sålde hela min utrustning för att satsa på en kompakt, och ångrar mig inte.Är väldigt nyfiken på D-Lux8 som alternativ till X100VI - intryck so far?
Haft båda (dock III utan x). Föredrar Fujin alla dagar i veckan. Framförallt för sensorn (bildkvaliten, färgåtergivning), handhavandet och sökaren.Någon som provat Ricoh GR IIIx?
Sålde min Lumix S5 då den inte följer med ut. Sugen på något mindre med APS-C sensor. Max 20k.
Står mellan Fuji X100VI och Ricoh GR IIIx.
Fujin lockar pga upplösningen och filmmöjligheterna.
Ricoh:n lockar pga storleken och hur anonym den är. Kommer kunna följa med överallt. Föredrar också 40mm framför 35mm på Fujin.
Ricoh:n saknar dock helt vettiga videofuktioner, sen så känns ett objektiv som ska ut och in ur kamerakroppen mer ömtåligt och något som kommer slitas ut i längden.
Provredigerat rawfiler från båda kamerorna och rent bildmässigt så är det ingen större skillnad.
Svårt!
Nu knep jag en Ricoh GR IIIx ändå. Ska prova den under några månader. Nästa blir nog en Fuji, eller om någon annan tillverkare släpper något roligt i samma format.Haft båda (dock III utan x). Föredrar Fujin alla dagar i veckan. Framförallt för sensorn (bildkvaliten, färgåtergivning), handhavandet och sökaren.
Även om Ricohn är liten så är det inte så liten att det var bekvämt att ha den i fickan. Så ingen störrre skillnad mot Fujin tycker jag.
Vill jag verkligen inte ha en kamera med mig så nöjer jag mig hellre med mobilen.
Blev en extremt kort provperiod. GRIIIx var tyvärr ingenting för mig. Bilderna blir superfina men den kändes direkt lite väl minimalistisk för min smak.Nu knep jag en Ricoh GR IIIx ändå. Ska prova den under några månader. Nästa blir nog en Fuji, eller om någon annan tillverkare släpper något roligt i samma format.
Mvh Impulsiv
Vad blir det nu då? Jag talar mig varm för Leica D-Lux8, som ju är i samma spann som du rört digBlev en extremt kort provperiod. GRIIIx var tyvärr ingenting för mig. Bilderna blir superfina men den känns lite väl minimalistisk för min smak.
Så om någon är intresserad av en GRIIIx med ca 3000 exponeringar i toppskick med två batterier så hör av dig![]()
Har sneglat på den också men det blir nog en X100VI ändå om jag kan få tag på en.Vad blir det nu då? Jag talar mig varm för Leica D-Lux8, som ju är i samma spann som du rört dig![]()
Håll koll på Goecker. De har i lager då och då. Känns som oftare än Cyber och Scandinavian i alla fall. Hittade min där.Har sneglat på den också men det blir nog en X100VI ändå om jag kan få tag på en.
Låter som en X100VI kommer passa perfekt!Har sneglat på den också men det blir nog en X100VI ändå om jag kan få tag på en.