• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den klocka som gav dig mest "wow!" känsla

Ninen79

Audemars
Håller med! Denna har också wow-faktor... Jag var bara tvungen att köpa den då jag såg den hos Mårtenssons Ur & Guld i Halmstad. En typisk pojkdröm som förverkligades som "gubbe".
IMAG0765.jpg
Otroligt fin! Tycker din blåtavla är ännu finare än den svarta som jag har. TT och blått synkar bra ihop.
 

Kugghjul

Panerai
Rolex Submariner 116610LV "Hulk".
green-Rolex-Submariner-116610LV.jpg

Var in och testade den hos Nymans Ur och jag blev helt kär.
Jag ska ha en!
Väl där så testade jag även en sådan här 40mm DayDate.
Rolex-Day-Date-40-3.jpg

Det var en helt fantastiskt vacker klocka denna DayDate.
Men hela tiden när jag stod i butiken med den på handleden så stirrade jag på Hulken, Och såg hur vacker den är.

Det var kärlek vid första ögonkastet.
Sitter och väntar på min nu...

Sedan så måste jag nämna min Root Beer.
Den här varit med mig genom vått och torrt, den vill jag ha förevigt.
Dock med att köpa Hulken var tanken OWG, köper jag Hulken så får Root Beer gå.
Men min snälla sambo tvingar mig till att jag kan ha 2 klockor :)
20170514_143108.jpg

Hur ser du på Sky-Dwellern i Stål? Inte mycket dyrare än hulken...
Rolex-Sky-Dweller-Rolesor-aBlogtoWatch-102.jpg

(lånad bild)
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Av min egna så vad den första riktiga WOW känslan när jag äntligen satt i butik och provade Panerai 111, vilken jag också gick hem med. Fiddyn (Pam127) var väl den som ledde in mig i Panerai träsket, den var dock utom räckhåll för min del.
Tidsenlig bild av min kära Pam, från 2006:
pam111.jpg

Länk till paketöppningen då det begav sig:
Finally got my first Pam!

Min nästa stora WOW var när jag fick hem min Grand Seiko SBGA125 (Blizzard). Helt makalöst vilket hantverk.
Tidsenlig bild:
sbga125.jpg

Länk till paketöppningen av densamme:
There's a storm coming

Båda är givetvis keepers.
 

Schill

Cartier
Av min egna så vad den första riktiga WOW känslan när jag äntligen satt i butik och provade Panerai 111, vilken jag också gick hem med. Fiddyn (Pam127) var väl den som ledde in mig i Panerai träsket, den var dock utom räckhåll för min del.
Tidsenlig bild av min kära Pam, från 2006:
pam111.jpg

Länk till paketöppningen då det begav sig:
Finally got my first Pam!

Min nästa stora WOW var när jag fick hem min Grand Seiko SBGA125 (Blizzard). Helt makalöst vilket hantverk.
Tidsenlig bild:
sbga125.jpg

Länk till paketöppningen av densamme:
There's a storm coming

Båda är givetvis keepers.
Fyran vilken snygg pam! En dag så
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag tycker denna är WoW. Varför?
Så jäkla mkt klocka för pengen och så tycker jag den är snygg. Tycker nog att även SKX 007/009 skulle passa här.
IMG_1219.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Spontant dessa
IMG_0570.JPG
IMG_0591.JPG
IMG_0592.JPG
IMG_0593.JPG


YM för den är så mycket bättre på bild än irl, samma sak med rootbeer, ful på bild men magisk irl.
Aerospace för de ser bättre ut irl och för att den sitter grymt skönt på handen.
Gillar inte stål aquanauten men rödgulds modellen är en riktig fullträff
Tänkte du en sak och skrev en annan? Du menar att YM är bättre i verkligheten än på bild, antar jag.
 

Rednaz

Omega
Rolex Submariner. Hade beskådat den på håll och på bilder i några månaders tid när jag sedan följde med min bror till Luxury Watches på Östermalm. Där fick jag för första gången känna och testa den och jag blev förälskad. Jag har sedan flera år tillbaka rullat ca 10st "parfymklockor" som jag inte kan bära längre. De ger mig ingen tillfredsställelse längre. Så nu månadssparar jag mig fram till min drömklocka.
 
  • Like
Reactions: JEK
Topp