• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den lagom stora hälsotråden, kost och träning.

Nej bara en noterbar paus på cirka en sekund när jag kör pausböjreps med tunga vikter. Kör jag en rep eller mycket lättare vikter så kör jag ofta med längre pauser. :) mitt 1rm är med 3 sekunders paus.
Ditt 1RM i paus eller vanlig? :) tack och att ha det som ditt 1rm är inte direkt dåligt heller
Var längesen jag maxade nu. Men omkring 145 i böj. Betydligt svagare i front. Säkert 25 kg mindre :) men det går bra nu

Var längesen jag maxade nu. Men omkring 145 i böj. Betydligt svagare i front. Säkert 25 kg mindre :) men det går bra nu
Det är ju bra! Front brukar man inte vara lika stark i som i vanlig. Kul att det går framåt. Håller på och kör frontböj nu blev tvungen att testa att försöka ta 145kg i frontböjen bara för det. 4kg ifrån mitt PR men kom inte längre än så här.. Nästa gång då jäklar haha :)
image.jpg

Det är ju bra! Front brukar man inte vara lika stark i som i vanlig. Kul att det går framåt. Håller på och kör frontböj nu blev tvungen att testa att försöka ta 145kg i frontböjen bara för det. 4kg ifrån mitt PR men kom inte längre än så här.. Nästa gång då jäklar haha :)
image.jpg
Så jävla stark! :) jag tog 100 i hang clean idag (alltid något)

Har tights för funktionen och för att det är löjligt bekvämt inte för att det skulle vara mode iaf. :) skjorts över och fotbollsstrumpor inom crossfit har jag aldrig riktigt förstått

Tights och knästrumpor tycks va legio här runt stureplan iaf. Shorts + tights mindre ofta än bara tights. (På män).
Jag kör tights när det är kallt ute och jag ska cykla hem efter passet, då tjänar de ett syfte.

160kg pausböj vägandes 71kg. När jag hade 130kg som PR i pausböj för lite över ett år sen så sa jag till mig själv när jag har 250% av kroppsvikten i pausböj eller 300% av kroppsvikten i böj så är jag fan nöjd då ska jag sluta köra så mycket böj. 4kg tyngre är man så vikterna man ska upp i börjar bli sanslösa men om man håller sig på 71kg så är det bara 17.5kg kvar till. Nu jäklar.
image.jpg

Äntligen har man kommit till det här projektet igen. Nu är väggarna målade, ca en timmes jobb återstår.

Men jag kör rygg + biceps istället. :-D

Kvällens träningsmusik börjar med Stratovarius - Out of the fog!
Här sitter jag och tycker vilket bra och fräscht kommersiellt gym du gymmar på, sedan kommer jag på att det i ditt privata gym:banghead:

Senast ändrad:
Jag har byggt ett podium för tunga marklyft, samt att jag har monterat de fönster där bakom. Jag körde med infälld led belysning och jag tycker att det blev rätt läckert då väggen är såpass tjock som den är. :)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    185.3 KB · Visningar: 99
Gör det inte, nackdelarna är långt fler än fördelarna! :woot:

Jag kan säga att Eleikos XF-set är superskönt som allround, och Sports training är bland det skönaste i bänkväg jag har testat. :)
Det är dig jag kanske ska gå till med träningsråd. Jag har efter en 5-årig ultramarathon-karriär blivit förpassad till gymmet i väntan på en höftoperation.
Hur ofta tränar du? Kör du någon kardio?

Det är dig jag kanske ska gå till med träningsråd. Jag har efter en 5-årig ultramarathon-karriär blivit förpassad till gymmet i väntan på en höftoperation.
Hur ofta tränar du? Kör du någon kardio?

Det finns nog andra här som är betydligt mer pålästa än undertecknad.

Det jag dock kan nämna efter mina tio år av trial and errorär att det som funkar bäst oavsett metod är en kontinuitet på gymmet. Skit samma om det heter crossfit, eller styrketräning. Det är timmarna som gör det! Var inte heller rädd att köra högreppare biceps även om det räknas som en helt vansinnigt töntig grej att göra. :woot:

Jag hade velat ha ett eget gym! Jag hade t.om nöjt mig med en skivstång på parkeringen om man skulle bli sugen när gymmet har stängt!

Kör vidare med Stronglifts här och har precis prickat halvvägs på 12-veckorsprogrammet. Squats är uppe i 62,5, bänk 40, marklyft 80 och barbell row 50 kg. Ingen av dem har varit några problem än så länge. Bänkpressen lite tung, märktes mest i hoppet 32,5 till 35 men sedan har det inte blivit tyngre.

Axelpress däremot har jag kört fast på 35 kg så ligger lite efter. Fastnade först på 30 kg och sen på 35. Men inte förvånande då mina axlar alltid varit som spaghetti. Ska bli spännande att se hur långt jag tar mig på 6 veckor till. Fortfarande kombinerar jag med en hel del löpning men ska väl börja dra ner på det snart så jag orkar med viktökningen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp