• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den lagom stora hälsotråden, kost och träning.

Yo-han

Troll probationary
Ligger efter årets löpmålsättning, en-mil-om-dagen med 5 mil, kommer förhoppningvis på rätt köl med efteranmälning till maran och ett idiotpass på söndag
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    160.9 KB · Visningar: 136
Äsch, så mycket OT var det inte. Finns dem som postar betydligt mycket mer OT på daglig basis än det där lilla.. :)

Får jag fråga hur du fick till lyftarpodiet? Har varit med om dåligt konstruerade som pajat efter nån månad..


Jag reglade först upp en cc30 regelkomstruktion av 45x120. Ser ut som ett schackbräde undertill.

Sen blandade jag till ett tjugotal säckar betong och gjuter två kvadratmeterstora plattor som jag sedan lägger åtta 100mm tjocka fallskyddsplattor ovanpå. På resterande del för det inte ligger plattor ligger det dubbla golvspån och sist en 8mm everroll-matta ovanpå.

Allt trä är limmat och skruvat och betongen är kraftigt armerad. Allt ligger löst ovanpå ett betonggolv så när det ska rivas så lyfter jag bara ut skiten genom dörren typ.

Men det blev iaf stadigt, och knäpptyst!

På podiet kör jag också Eleikos XF-Bumpers vilka är mycket tysta och trevliga.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
För lite bilder i tråden!

Min träning har gått lite upp och ner. Förkylningar och mycket jobb. Men, har i viss mån lagt om kosten och försöker få till mer vardagaträning. Har alltid gått till jobbet, men n har jag gott om tid tar jag det långa varvet osv osv. All träning har inte gått riktigt som jag har önskat, men det känns ändå som om det går åt rätt håll. Snart är ju sommaren här. Har inte stått på en våg på fem - sex veckor...

Åtta veckor sedan

tmp_23420-_20150530_170441711845928.JPG


Idag

tmp_23420-_20150530_1705401181859134.JPG
 

Connor94

Omega
För lite bilder i tråden!

Min träning har gått lite upp och ner. Förkylningar och mycket jobb. Men, har i viss mån lagt om kosten och försöker få till mer vardagaträning. Har alltid gått till jobbet, men n har jag gott om tid tar jag det långa varvet osv osv. All träning har inte gått riktigt som jag har önskat, men det känns ändå som om det går åt rätt håll. Snart är ju sommaren här. Har inte stått på en våg på fem - sex veckor...

Åtta veckor sedan

tmp_23420-_20150530_170441711845928.JPG


Idag

tmp_23420-_20150530_1705401181859134.JPG

Bra jobbat! :D
 

Connor94

Omega
Vägde för 13 veckor 110 kg och var väldigt rund och svullen. Jag har alltid varit aktiv under hela mitt liv med gym och olika sporter och nu bestämde jag mig att göra en förändring. Ändrade kosten och började räkna kalorier och la till 1 timmes cardio efter varje träningspass.

Idag väger jag 97,7 kg morgonvikt och jag har minskat midjan med 19 cm på dessa 13 veckor. Mitt mål är att väga runt 93-95 och se hyfsat bra ut. Hoppas detta ger inspiration och motivation att fortsätta kämpa med träningen :D Sorry för skräp kvalité på bilderna.

Och nu lite för och efter bilder men jag är ännu inte klar! :D

_20150531_211444.JPG
_20150531_211505.JPG



_20150531_210922.JPG
 

morrism

Audemars
Vägde för 13 veckor 110 kg och var väldigt rund och svullen. Jag har alltid varit aktiv under hela mitt liv med gym och olika sporter och nu bestämde jag mig att göra en förändring. Ändrade kosten och började räkna kalorier och la till 1 timmes cardio efter varje träningspass.

Idag väger jag 97,7 kg morgonvikt och jag har minskat midjan med 19 cm på dessa 13 veckor. Mitt mål är att väga runt 93-95 och se hyfsat bra ut. Hoppas detta ger inspiration och motivation att fortsätta kämpa med träningen :D Sorry för skräp kvalité på bilderna.

Och nu lite för och efter bilder men jag är ännu inte klar! :D

_20150531_211444.JPG
_20150531_211505.JPG



_20150531_210922.JPG


Kör du cardio direkt efter styrkepass? Är inte det kontraproduktivt? Men dina bilder talar ju för att du gör rätt.
 

Connor94

Omega
Kör du cardio direkt efter styrkepass? Är inte det kontraproduktivt? Men dina bilder talar ju för att du gör rätt.
Yes det gör jag, tar Xtend som är aminosyror mellan styrke och cardio passen. Har läst en del artiklar angående om att det ska vara kontraproduktivt men då kom de flesta fram till att det bryter ner muskler i samband med intensiv cardio där glykogen depåerna töms mycket snabbare och musklerna får inget till att återhämta sig så jag kör långsam cardio i 1 timme efter passen :)

Älskar att experimentera med kost och träning eftersom man ska inte tro på allting man läser :D
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Äntligen kan man köra relativt bra atg böj. Var och testa på 140kg och djupet var nog ok, lite mer att hämta innan man är på @Luciano Cau nivå. Givetvis med subben på.

Att träna rörlighet och strecha är ändå rätt kul.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Blev precis klar med träningen. Blev riktigt sent idag så fick bli ett snabbpass.
Hitta dagens 1RM i pausad frontböj vilket blev 130kg med en kroppsvikt på 72kg. Gick relativt lätt, kändes som ett lyft på ca 95-98% av maxkapacitet men vågade inte pröva tyngre då det börjat bli sprickor i golvet och jag kör utan passning.

Sedan så många rundor som möjligt på 5 min av 30 double unders (dubbelhopp med hopprep) och 15 frontböj på 70kg. Vikten blev jobbigare än vad jag trodde så slutade med 3 rundor plus 8 repetioner.

Bild tagen från filmklippet i bottenläget.
image.jpg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Hur ser ni som tränar på proteindrinkar ? Använder ni det eller är det någonting nybörjare köper samtidigt som nya fräscha träningskläder ? :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Proteindrinkar är vad det utger sig för att vara vilket är ett kosttillskott. Finns mycket skit och mycket bra saker precis som med allt annat.
Har oftast med ändamålet att göra också.
Äter jag dåligt med protein en dag och känner att jag är för mätt för att äta mat igen så kan jag ta en shake. Även ibland efter träning bara för att kan kännas fräscht. Men nu för tiden händer det väldigt sällan @Chami
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Kanske passar mig bra som äter ganska lite kött
Ta en shake till frukost som jag ändå oftast är för trött för att fixa
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Som sagt i PM så är Wellme en bra variant, litet okänt svensk märke dock men håller sina produkter så rena och hälsosamma som möjligt.
Alla proteinpulver utan kasein bör vara låglaktos eller laktosfria.
Äter du lite kött så borde du köra på EAA aminosyrorna jag skrev om i pm också :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Någon / några som ska upp på Tammerpokalen i Sundsvall nu 10-12 Juli? :)

Jag själv coachar en kille som ska tävla i cbb mellan klassen :)
 
Topp