Började träna på allvar i november förra året då jag köpte gymkort på F&S. Tidigare har jag inte varit särskilt aktiv men alltid haft bra kondis osv. och bra på idrotter (17 år just nu).
När jag började träna i november vad det främst för att bygga muskler och inte förbättra kondisen eller gå ner i vikt då det inte fanns något behov. Under perioden nov-jan tränade jag ca 6ggr i veckan. Jag visste inte riktigt vad jag höll på med så jag började med ICF 5x5 och började därmed träna 3 ggr i veckan. Jag körde på det programmet och gjorde väldigt bra framsteg tyckte jag, ökade i bänk från 35kg till 58kg (mycket teknik), i knäböj från 50kg till 70kg. Men då skadade jag mig i fingret (låter löjligt) genom att klämma fingret i smithmachinen och fingret hängde och dinglade, fick sy 7 stygn och kunde inte träna allvarligt på 2 månader.
När jag väl kunde börja träna på allvar igen började jag träna 6ggr i veckan för att bygga så mycket massa som möjligt och har gjort det sen dess. Nuförtiden tar jag en smoothie efter varje pass innehållande 4-5 råa ägg, någon msk kvarg, lite yoghurt, havregryn, oskalade sesamfrön och fryst frukt. Äter även mer än tidigare och tror att jag kommer nå mitt mål runt mars nästa år.
Min träningshistoria