• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Parnis gmt homage. No name. Kostar väl runt 1000kr så svårt kan det inte vara
image.jpeg
image.jpeg

Inte jag heller egentligen men det var en snubbe som gick på Rolexgtg med en fake BLNR utan att någon reagerade. Han sålde den därefter på ett klockforum och folk gick bananas när de märkte det. Just därför vet jag att det finns äckligt bra kopior på just BLNR.
Blir mörkrädd! När man antar att den är riktig och inte granskar kan man bli toklurad...

Keramiska inlägg (till och med BLNR), forged carbon boetter etc. finns redan sedan länge kopierade.
Skulle väl bara fattas då det är en ganska omfattande industri.

Känner mig oberest. Och ännu mera mörkrädd!!!!!!!

Blir mörkrädd! När man antar att den är riktig och inte granskar kan man bli toklurad...

Känner mig oberest. Och ännu mera mörkrädd!!!!!!!

Förstår dig.
Google är din bästa vän vid tvivel, själv skulle jag inte våga köpa en rolex "på bild" om man så säger då jag inte kan något om märket.

• Like
Reactions: JLW
De finns ett forum som håller på med kopior, de visade nya pelagosen och jämförde två olika klasser av kopior och en original. Bilderna va äckligt högupplösta, jag såg lite skillnader men kunde inte gissa rätt för fem öre :confused:

De finns ett forum som håller på med kopior, de visade nya pelagosen och jämförde två olika klasser av kopior och en original. Bilderna va äckligt högupplösta, jag såg lite skillnader men kunde inte gissa rätt för fem öre :confused:
Intressant blir väl att folks genuina intresse prövas om det finns sånna fakes! Posörer köper väl bara en fake och kommer undan med det i framtiden

Yepp, men så länge det finns en marknad kommer fittor jaga pengar på det :(

Inget konstigt med det, ockrare, folk som säljer droger, stöldgods etc. kommer alltid att finnas så länge det finns en efterfrågan.

De folk som har hittat till KS har jag däremot större tillit till då det är hit man söker sig om man har ett genuint intresse.

Låt tomtarna gå med sina fejks, för det är vad det alltid kommer att vara om än hur bra dom än är så kommer dom aldrig att nå hela vägen fram då dess oftast är tillverkade i någon del av asien med en kvalitetskontroll som är undermålig finish som inte kommer i närheten av den äkta varan vid närmare inspektion.

Usch vad vidrigt. Någon som vet en sådan där "super-fejk" BLNR kostar? Om de är så välgjorda och har automatiskt urverk med gmt-funktion (utgår från att de har det) så kan de ju inte vara gratis att tillverka. Att betala flera tusen för en kopia, helt utan konsumentskydd är i sig sjukt (om man gör det medvetet).

Ett sätt att spot:a fake-GMTor har jag f ö hört är hand stack-ordningen. Äkta ska ha timvisare, gmt-visare, minutvisare, sekundvisare, och många fakes har tydligen annan ordning.

Usch vad vidrigt. Någon som vet en sådan där "super-fejk" BLNR kostar? Om de är så välgjorda och har automatiskt urverk med gmt-funktion (utgår från att de har det) så kan de ju inte vara gratis att tillverka. Att betala flera tusen för en kopia, helt utan konsumentskydd är i sig sjukt (om man gör det medvetet).

Ett sätt att spot:a fake-GMTor har jag f ö hört är hand stack-ordningen. Äkta ska ha timvisare, gmt-visare, minutvisare, sekundvisare, och många fakes har tydligen annan ordning.

Finns tyvärr med korrekt hand-stack ordning med och ja de är dyra men i jämförelse med en äkta så får du ca 25 kopior per äkta.

Otäckt :( Fördelen med nya Pelagos dock är väl att jag misstänker att kopior inte har 70h PR(?) Om de har det är det jävligt imponerande... och ännu läskigare...

• Like
Reactions: JLW
Köp klockor med öppen baksida. Hittills inte sett en enda kopia av en klocka där urverket ser ut som det riktiga.
Och detta är klocktillverkarnas största utmaning - att utveckla klockorna på ett sådant sätt att inte ens jätte-apparater i kina kan kopiera dem.

Köp klockor med öppen baksida. Hittills inte sett en enda kopia av en klocka där urverket ser ut som det riktiga.
Och detta är klocktillverkarnas största utmaning - att utveckla klockorna på ett sådant sätt att inte ens jätte-apparater i kina kan kopiera dem.
Vet man hur det ska se ut så är det inte så svårt men har man inte koll så kan det bli dyrt. Utan att googla så gissa vilken av de här två som är fejk
image.jpeg
image.jpeg

Tillbaka
Topp