Parnis gmt homage. No name. Kostar väl runt 1000kr så svårt kan det inte vara
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blir mörkrädd! När man antar att den är riktig och inte granskar kan man bli toklurad...Inte jag heller egentligen men det var en snubbe som gick på Rolexgtg med en fake BLNR utan att någon reagerade. Han sålde den därefter på ett klockforum och folk gick bananas när de märkte det. Just därför vet jag att det finns äckligt bra kopior på just BLNR.
Keramiska inlägg (till och med BLNR), forged carbon boetter etc. finns redan sedan länge kopierade.
Skulle väl bara fattas då det är en ganska omfattande industri.
Länk plzInte jag heller egentligen men det var en snubbe som gick på Rolexgtg med en fake BLNR utan att någon reagerade. Han sålde den därefter på ett klockforum och folk gick bananas när de märkte det. Just därför vet jag att det finns äckligt bra kopior på just BLNR.
Orkar inte, ska sova nu. Googla.Länk plz
Blir mörkrädd! När man antar att den är riktig och inte granskar kan man bli toklurad...
Känner mig oberest. Och ännu mera mörkrädd!!!!!!!
Intressant blir väl att folks genuina intresse prövas om det finns sånna fakes! Posörer köper väl bara en fake och kommer undan med det i framtidenDe finns ett forum som håller på med kopior, de visade nya pelagosen och jämförde två olika klasser av kopior och en original. Bilderna va äckligt högupplösta, jag såg lite skillnader men kunde inte gissa rätt för fem öre
Vidrigt är vad det är!Intressant blir väl att folks genuina intresse prövas om det finns sånna fakes! Posörer köper väl bara en fake och kommer undan med det i framtiden
Yepp, men så länge det finns en marknad kommer fittor jaga pengar på detVidrigt är vad det är!
Yepp, men så länge det finns en marknad kommer fittor jaga pengar på det
Det jobbiga blir ju om typ 20 år för oss som gillar vintage. lär ju bli stört omöjligt att avgöra vad som är äkta/franken/fake-äkta franken osv...Intressant blir väl att folks genuina intresse prövas om det finns sånna fakes! Posörer köper väl bara en fake och kommer undan med det i framtiden
Det jobbiga blir ju om typ 20 år för oss som gillar vintage. lär ju bli stört omöjligt att avgöra vad som är äkta/franken/fake-äkta franken osv...
Usch vad vidrigt. Någon som vet en sådan där "super-fejk" BLNR kostar? Om de är så välgjorda och har automatiskt urverk med gmt-funktion (utgår från att de har det) så kan de ju inte vara gratis att tillverka. Att betala flera tusen för en kopia, helt utan konsumentskydd är i sig sjukt (om man gör det medvetet).
Ett sätt att spot:a fake-GMTor har jag f ö hört är hand stack-ordningen. Äkta ska ha timvisare, gmt-visare, minutvisare, sekundvisare, och många fakes har tydligen annan ordning.
Otäckt Fördelen med nya Pelagos dock är väl att jag misstänker att kopior inte har 70h PR(?) Om de har det är det jävligt imponerande... och ännu läskigare...De finns ett forum som håller på med kopior, de visade nya pelagosen och jämförde två olika klasser av kopior och en original. Bilderna va äckligt högupplösta, jag såg lite skillnader men kunde inte gissa rätt för fem öre
Eller hur! Det hoppas jag inte de harOtäckt Fördelen med nya Pelagos dock är väl att jag misstänker att kopior inte har 70h PR(?) Om de har det är det jävligt imponerande... och ännu läskigare...
Klart man kan göra det!Om man är osäker på äkthet så öppna klockan hos AD, vad är problemet?=)
Vad tror vi?
Är inte speciellt vass på Breitling for Bentley. Lite småsuspekt bekant på Facebook som la upp den.
Vet man hur det ska se ut så är det inte så svårt men har man inte koll så kan det bli dyrt. Utan att googla så gissa vilken av de här två som är fejkKöp klockor med öppen baksida. Hittills inte sett en enda kopia av en klocka där urverket ser ut som det riktiga.
Och detta är klocktillverkarnas största utmaning - att utveckla klockorna på ett sådant sätt att inte ens jätte-apparater i kina kan kopiera dem.
Vet man hur det ska se ut så är det inte så svårt men har man inte koll så kan det bli dyrt. Utan att googla så gissa vilken av de här två som är fejk
Återkommer med svar på vilken som är fejk efter att Tomas fått svaraBild 1 fejk?
Hemskt att se dessa replikor som faktiskt har rätt ok finish på urverken. Nedre är äkta (tillsynes i alla fall), den övre har ett Miyota 8215-urverk.Återkommer med svar på vilken som är fejk efter att Tomas fått svara
Va fan nu har ni ju förstört det roliga. Ville se om Tomasbstockholm skulle klara av detHemskt att se dessa replikor som faktiskt har rätt ok finish på urverken. Nedre är äkta (tillsynes i alla fall), den övre har ett Miyota 8215-urverk.
Hemskt att se dessa replikor som faktiskt har rätt ok finish på urverken. Nedre är äkta (tillsynes i alla fall), den övre har ett Miyota 8215-urverk.
du skrev ju Tomas, trodde jag skulle svara dåVa fan nu har ni ju förstört det roliga. Ville se om Tomasbstockholm skulle klara av det
Hahahahahahaha Tomas trodde du menade honom!Va fan nu har ni ju förstört det roliga. Ville se om Tomasbstockholm skulle klara av det