• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Helt ny äkta, säljes för 6.000kr, måste vara fejk
brukar dem för övrigt komma inplastade.
Om inte fejk, så årets kap?
longines.jpg

Edit, hitta en bild på hur baksidan bör se ut (om det är rätt modell nu) L2.749.4.72.2
Så den ser ju ganska fake ut
longines baksid.png

Senast ändrad:
Kom över denna quartz Omega De Ville på tradera för ett tag sedan. Har haft svårt att hitta något liknande på nätet så jag vänder mig till expertisen som finns här på forumet :).

Är den äkta eller har jag gått på en mina här?

20151121_120052.jpg
20151121_120238.jpg
20151121_115411.jpg

Tack på förhand!

Jaha klockvänner, vad tror ni om dessa? Inte mina, utan en gammal klasskompis som verkar ha tagit klivet upp rätt så rejält på 2 år!
Hoppas dinkorna är äkta, då ska jag bjuda in mig själv på kaffe-o-kläm!
Har du inga bättre bilder? Alltid svårt att avgöra med Hublot, då de inte gör sina egna verk så har de bästa kopiorna samma verk som de äkta. Men omöjligt att säga om ngn e fake utan större bilder.

Har du inga bättre bilder? Alltid svårt att avgöra med Hublot, då de inte gör sina egna verk så har de bästa kopiorna samma verk som de äkta. Men omöjligt att säga om ngn e fake utan större bilder.
Nej, de är såklart stulna från facebook samt instagram så väldigt svårt att få bra egna bilder.. och vad menar du med större bilder, du klickar väl på dem?
Tänkte mer om man såg något obvious direkt med ögat.

Nej, de är såklart stulna från facebook samt instagram så väldigt svårt att få bra egna bilder.. och vad menar du med större bilder, du klickar väl på dem?
Tänkte mer om man såg något obvious direkt med ögat.
Större bilder=högre upplösning. Även om man förstorar dina bilder så blir inte det bättre. Men inget jag kan se direkt, tycker ap'n ser lite skum ut framförallt datumfönstret som jag tycker sitter lite för långt ner men svårt att säga när man inte ser framifrån.

Större bilder=högre upplösning. Även om man förstorar dina bilder så blir inte det bättre. Men inget jag kan se direkt, tycker ap'n ser lite skum ut framförallt datumfönstret som jag tycker sitter lite för långt ner men svårt att säga när man inte ser framifrån.
Alright! Det var de bästa jag kunde skaka fram utan hans vetskap.. sorry för det :) tack för att du kika iallafall

Nån som vet om den här tissot prc200 är äkta. Fick den ny i kartong men cert var inte ifylld bara kvittot på 400 dollar häftat ihop med cert.
IMG_20151123_184608.jpg
IMG_20151123_184903.jpg

Nån som vet om den här tissot prc200 är äkta. Fick den ny i kartong men cert var inte ifylld bara kvittot på 400 dollar häftat ihop med cert.
Denna ser äkta ut, i alla fall vad man kan urskilja av urverket. Sedan kanske inte dessa batterikronografer har de mest visuellt slående urverken.

Denna kille poserar med dyra kläder och champagne flaskor på instagram och publicerade nyss denna bild, något inom mig säger att den är fake. Vad säger panelen?

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    114.2 KB · Visningar: 309
Denna kille poserar med dyra kläder och champagne flaskor på instagram och publicerade nyss denna bild, något inom mig säger att den är fake. Vad säger panelen?
Kan inte ge input på den bilden, ingen överdyr klocka. Kan ha lånat den för bilden;) finns mycket fake kläder och tomma champagneflaskor att köpa haha!

Edit. BLNR är svår att kopiera bezeln på. Ser bra ut!

Är väl dock svårt att se på en sån här suddig bild ifall bezeln är keramisk?
Jo, det är helt omöjligt.
Mitt svar var till JLW som sa att färgerna på den är svåra att få till med anledning av den keramiska bezeln. Anledningen till det är att upplevelsen av färgerna skiftar beroende på ljuset den utsätts för. Är det mörkt så ser bezeln nästan svart ut runt om. Är det dagsljus så framträder den två olika färgerna.

• Like
Reactions: Oew
Jo, det är helt omöjligt.
Mitt svar var till JLW som sa att färgerna på den är svåra att få till med anledning av den keramiska bezeln. Anledningen till det är att upplevelsen av färgerna skiftar beroende på ljuset den utsätts för. Är det mörkt så ser bezeln nästan svart ut runt om. Är det dagsljus så framträder den två olika färgerna.
Exakt, sen är det antagligen inte keramiskt på kopiorna. Bilderna är som sagt på tok för suddiga för avgörande på nån del.

@yonsson jag sätter mig i båten. Kan ingenting om kopior!

Exakt, sen är det antagligen inte keramiskt på kopiorna. Bilderna är som sagt på tok för suddiga för avgörande på nån del.

@yonsson jag sätter mig i båten. Kan ingenting om kopior!

Keramiska inlägg (till och med BLNR), forged carbon boetter etc. finns redan sedan länge kopierade.
Skulle väl bara fattas då det är en ganska omfattande industri.

• Like
Reactions: JLW
Tillbaka
Topp