• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu har min svåger förskaffat sig ytterligare en Omega och han frågar vad jag tror om den... Är det någon som sitter på lite bra input?
Själv så är jag tveksam bara ja ser priset.
image.jpg
Allt är fel på den! Antar att han köpte för 3k? Vad tror du och din "svåger" själv om klockans äkthet?

Allt är fel på den! Antar att han köpte för 3k? Vad tror du och din "svåger" själv om klockans äkthet?
Jag är helt övertygad om att den är tvärfejk, då priset är fruktansvärt lågt! Men då jag inte tål omega och kan ingenting om dom så la jag upp den här ifall det skulle finnas en strimma hopp om den!

Nu har min svåger förskaffat sig ytterligare en Omega och han frågar vad jag tror om den... Är det någon som sitter på lite bra input?
Själv så är jag tveksam bara ja ser priset.
image.jpg

Svårt att säga med den bilden och jag sitter på mobilen också. Men jag vet att det ska finnas en fejk på den modellen som är bra gjord. Är priset för bra för att vara sant så är det något lurt. De finns ingen som köper en klocka för 50 000kr och tröttnar på den och säljer för 3000kr. Visst de kanske kan vara en sån där "min farfar dog och jag ärvde" men oavsett så kollar folk alltid vad andra personer begär för en likadan produkt. Jag hade hållt mig borta från den klockan.

Och hur ska någon kunna bevisa att köparen mottagit just DEN klockan ?

Filma era paketöppningar i en sekvens så att allt syns, så kanske ni har något att komma med till e-bay och polis om ni skulle fått en fejk AP i stället för en äkta Tudor - or whatever. Annars kan ju fusksäljaren helt kallt kontra med att mottagaren är bedragaren som fick en Tudor, men påstår att han fick en fejk AP. Ord mot ord, utan något som liknar bevis är inte lätt att vinna. Filma rubbet så att adresser och paketet runt om ur alla vinklar och hela öppningen. Måste kanske ta hjälp av extra händer, men borde vrar bättre än att inte ha något som liknar bevis.

Biddar på denna på ebay
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg

Vad säger ni, är den the real deal? Priset ligger ganska lågt atm.

troligtvis är den äkta. mycket patina på tavlan så borde inte vara att de har målat på en känd logga på en random klocka, vilket är ganska vanligt att man gör i främst indien. finns en bra tråd på vintage om det.
Om jag gissar är den ganska liten och den har faktiskt inget större värde (Med reservation för att det är någon för mig okänd superspecial som är väldigt eftertraktad)

Totalblåst. Skickade tillbaka hans kopia och han har lovat mig pengar i över en månad. Säger att han fört över men att det blivit fel och nu senast skulle det vara ok enl hans bank men inga pengar har kommit. Bara att inse att jag blivit totallurad är jag rädd!!

har du eskalerat ärendet till ebay? de har ju en garanti att stå på köparens sida i sådana här tvister. Skedde köpet genom ebay borde du kunna få hjälp av dem. Det ligger i deras intresse.

http://pages.ebay.com/ebay-money-back-guarantee/

Aj aj... riktigt tråkigt att höra :(
Ja verkligen, hittade hans nummer tidigare idag när jag googlade hans email. Han blev rätt förvånad när jag ringde... o hade såklart en nya bra ursäkt.
jag sa att jag kommer stå utanför hans dörr i spanien snart om jag inte får pengarna... har inte så stora förhoppningar men lite hot får han tåla nu! :D

En kollega ropade in ett smyckeskrin på en bondauktion i somras. Blandade ringar, armband och klockor av varierande värde. Prylarna kom från en större gård där lösöret auktionerades ut. Förutom någon trevlig Zenith och ett par Omega låg det även ett Rolex Jubilee-armband där. Kollegan undrar om jag är intresserad av att köpa det. Min magkänsla säger dock att det inte är riktigt koscher. Stansningarna på spännet ser ganska taskiga ut, men jag lovade att skaffa en second opinion. Vad tror ni? (Om någon bättre vetande är sugen på att bli bjuden på en söndagsfika/öl/pizza i Stockholmsområdet och kan tänka sig klämma på armbandet får ni gärna höra av er.)
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
Min bit kaka är att den är fake. Min 30år gamla jubilee har galet fin stansning, kolla kronan på den där. Helt värdelöst!

Edit: kronan i gisillet alltså, inte på utsidan av låset.

Hej vänner,

Är den här äkta tror ni. Den känns riktigt bra på bild men behöver era expertutlåtanden :):

Bilagor

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    84.4 KB · Visningar: 196
Utifrån bilden så ser det bra ut som du säger, här har den en från C24, är väl bara lädret som skiljer! Du har inga flera bilder, och är det av någon privatperson du tänker köpa klockan av?!

Tack! Det är inte privatperson utan en italiensk handlare. Det där är den bästa bilden - de andra är lite blurriga. Kan en expert se vilken årsmodell utifrån denna bild? Säljaren hävdar att det är från 1995 men det finns inte originalpapper med...

Nja...jag är ingen expert när det kommer till Breitling, men utifrån tavlan så tror jag att klockan är något tidigare, jag skulle säga tidigt 90-tal eller slutet av 80-talet. Anledningen är att jag tror att Breitling satte dit 1884 under loggan på dom senare, kan dock vara ute och cykla här. Möjligen så kanske @TiE, @svesam, @Dixie eller farbror @RicVin ge dig ett mer korrekt svar!

Nja...jag är ingen expert när det kommer till Breitling, men utifrån tavlan så tror jag att klockan är något tidigare, jag skulle säga tidigt 90-tal eller slutet av 80-talet. Anledningen är att jag tror att Breitling satte dit 1884 under loggan på dom senare, kan dock vara ute och cykla här. Möjligen så kanske @TiE, @svesam, @Dixie eller farbror @RicVin ge dig ett mer korrekt svar!

På dessa lite äldre är jag lite sneseglare så... Men @JensBP sitter på oanade kunskaper (utöver redan nämnda)

Utifrån bilden så ser det bra ut som du säger, här har den en från C24, är väl bara lädret som skiljer! Du har inga flera bilder, och är det av någon privatperson du tänker köpa klockan av?!

https://www.chrono24.se/breitling/chronomat-81950-chrono-with-box--id3608651.htm
3608651_xxl.jpg

Äkta är den nog men det är inte en -95 för ref
81950 tillverkades under åren -84 - 90 :)

Hej vänner,

Är den här äkta tror ni. Den känns riktigt bra på bild men behöver era expertutlåtanden :):
Den ser väl bra ut, de äldre finns i så många varianter, men det som fångade mitt intresse var att tabsen är ifyllda svart. Kan inte minnas att jag sett det på 18k förut, brukar vara så på stål ibland. Mycket möjligt att det finns men är ovanligare. Tog mig friheten och kollade runt lite efter dessa tab:s och hittade din din klocka på Chrono24 från italien, du har iallafall exakt samma bild men snurrad. Stämmer det? Där finns fler bilder. Det står bara "81" där hela referensnumret ska vara på bakboetten. Konstigt alternativt väldigt dumt polerat. Även spännet ser ut ha svart ifylld logo, aldrig sett och mycket konstigt. Säljaren skriver produktionsåret 1995 vilket är fel. De rena 81950 gjordes till 1990.

För att vara säker så lägg ut alla bilder (eller länk till c24) på breitlingsource. Fler breitlingdårar som kan det mesta samlade på ett och samma ställe är svårt att hitta.

Edit, glömde länken:
http://www.chrono24.se/breitling/breitling-chronomat-ref-81950--id3723826.htm

Senast ändrad:
Den ser väl bra ut, de äldre finns i så många varianter, men det som fångade mitt intresse var att tabsen är ifyllda svart. Kan inte minnas att jag sett det på 18k förut, brukar vara så på stål ibland. Mycket möjligt att det finns men är ovanligare. Tog mig friheten och kollade runt lite efter dessa tab:s och hittade din din klocka på Chrono24 från italien, du har iallafall exakt samma bild men snurrad. Stämmer det? Där finns fler bilder. Det står bara "81" där hela referensnumret ska vara på bakboetten. Konstigt alternativt väldigt dumt polerat. Även spännet ser ut ha svart ifylld logo, aldrig sett och mycket konstigt. Säljaren skriver produktionsåret 1995 vilket är fel. De rena 81950 gjordes till 1990.

För att vara säker så lägg ut alla bilder (eller länk till c24) på breitlingsource. Fler breitlingdårar som kan det mesta samlade på ett och samma ställe är svårt att hitta.

Edit, glömde länken:

Såg den länken också, dock valde jag inte att lägga ut den, tycker att priset känns lite i överkant faktiskt, men kan du pruta någon tusenlapp @Mangbang så kanske det är ett OK köpläge! Men det kan vara bra och väga in det @JensBP påpekat också kanske, lycka till med jakten, denna äldre variant tycker jag har mycket charm i vilket fall som helst...

Edit, glömde länken:

Hej och tack för analysen! Grymt spottat. Jag tyckte det kändes "to good to be true" :) och när jag har googlat runt lite är det både trådar på TTT och här som varnar för säljaren som inte beskriver sina klockor direkt. Dock är den så jäkla fin att jag bara vill ha hem den! Får kolla ett tag till kanske.

Du är inne på rätt klocka på C24!

Om ni ser någon av samma modell och skick för under 14K får ni gärna PM:a mig :)

Mvh
Mangbang

Jaha klockvänner, vad tror ni om dessa? Inte mina, utan en gammal klasskompis som verkar ha tagit klivet upp rätt så rejält på 2 år!
Hoppas dinkorna är äkta, då ska jag bjuda in mig själv på kaffe-o-kläm!

Bilagor

• 12179105_10153353406538882_476726442_n.jpg
    12179105_10153353406538882_476726442_n.jpg
    31.2 KB · Visningar: 383
  • 12178283_10153353406618882_1868474364_n.jpg
    12178283_10153353406618882_1868474364_n.jpg
    39.7 KB · Visningar: 367
  • 12179165_10153353406563882_1224261248_n.jpg
    12179165_10153353406563882_1224261248_n.jpg
    22.2 KB · Visningar: 378
  • 12179280_10153353406658882_721351565_n.jpg
    12179280_10153353406658882_721351565_n.jpg
    25.4 KB · Visningar: 370
  • 12179818_10153353406628882_1657416042_n.jpg
    12179818_10153353406628882_1657416042_n.jpg
    9.8 KB · Visningar: 377
Jag kan ingenting om Rolex men jag tyckte den såg fake ut och att han inte skrev vad det är verkar konstigt. Väntar och hör vad experterna tycker.
Hen skriver inte i annonsen att det är en Rolex. Det står bara klocka. Ingen referens, årtal, certifikat, box, inga bud, budstart på 99 kr för en klocka som om den är äkta borde kosta ca 25 lax eller mer. Ingen expert kommer bemöda sig. Klockan är lika falsk som Löfven. Om den är äkta så är annonsören utvecklingsstörd.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp