• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

252701E5-1EC7-4689-823E-2C9DECE48AE5.png

Riktigt kass bild som alltid men äkta eller ej?

På kaplans pant dök det upp en falsk AP i helguld, dvs guldet var äkta men ändå falsk. Så det finns falska klockor som görs i guld etc.
Edit: såg att jag nog fick hjälp av telefonen att skriva helt fel ord. Ändrat nu.

Senast ändrad:
Hej alla kännare,

Som novis & på jakt efter den första riktiga klockan skulle jag uppskatta era tankar kring denna. Äkta?

Modellen är precis det jag söker. Automatisk, 38mm, Breitling, inte för "blingig" osv osv. Köpsugen helt enkelt :)
Ska finnas cert, låda osv.
Hittade denna på annan sida i Sverige så jag vet inte om säljaren finns här på KS.

Tack på förhand

// Toca

Bilagor

• 0001.JPG
    0001.JPG
    44.2 KB · Visningar: 9
  • 0002.JPG
    0002.JPG
    36.7 KB · Visningar: 9
Hej alla kännare,

Som novis & på jakt efter den första riktiga klockan skulle jag uppskatta era tankar kring denna. Äkta?

Modellen är precis det jag söker. Automatisk, 38mm, Breitling, inte för "blingig" osv osv. Köpsugen helt enkelt :)
Ska finnas cert, låda osv.
Hittade denna på annan sida i Sverige så jag vet inte om säljaren finns här på KS.

Tack på förhand

// Toca
Tycker att den ser bra ut.
Man bör dock vara lite extra försiktig när det enda som tillhandahålls är suddiga eller (som i detta fallet) lågupplösta bilder.

Tycker att den ser bra ut.
Man bör dock vara lite extra försiktig när det enda som tillhandahålls är suddiga eller (som i detta fallet) lågupplösta bilder.

Det kan vara mitt fel att den var lite suddig. Klippte den lite för att ”anonymisera” den.. Bifogar originalbilden ist

Tack för hjälpen

Vad ska man kolla efter på den modellen?

Bilagor

• 6EF6882F-C51F-42E4-B046-8EB2DD00E399.jpeg
    6EF6882F-C51F-42E4-B046-8EB2DD00E399.jpeg
    74.2 KB · Visningar: 9
Det kan vara mitt fel att den var lite suddig. Klippte den lite för att ”anonymisera” den.. Bifogar originalbilden ist

Tack för hjälpen

Vad ska man kolla efter på den modellen?

Ja serienumret står iaf på min Breitling på baksidan under refnr, med betydligt mindre siffror. Men det gör det kanske på en fejk också

Är på kräftkalas varav min kusins sambo skaffat sig en panna trots att jag innan bara sett honom i diverse parfymklockor..

Så ska verkligen bli kul att veta om den är från Neuchâtel eller Beijing, med dessa högkvalitativa (förvisso mobilbilder) borde det väl inte vara några problem för t.ex @Compiss @yonsson ?:D:panerai:

205383D2-E5E1-4370-A4E0-079B43D1D896.jpeg

1F560B62-08A2-401D-A145-E4E81DBCAB8D.jpeg

Är på kräftkalas varav min kusins sambo skaffat sig en panna trots att jag innan bara sett honom i diverse parfymklockor..

Så ska verkligen bli kul att veta om den är från Neuchâtel eller Beijing, med dessa högkvalitativa (förvisso mobilbilder) borde det väl inte vara några problem för t.ex @Compiss @yonsson ?:D:panerai:

Ser inget konstigt men det finns sjukt bra fakes på Panerai så det betyder ingenting. Det enda jag ser som ser knas ut är ”Stainless s teel” , det ska ju vara två distinkta ord ”Stainless Steel”.
F0954A9C-8FA5-4B67-8129-22368264BDEE.jpeg

Pluppen vid infästningen på det borstade kronskyddet ska vara blank, inte matt.

Ser inget konstigt men det finns sjukt bra fakes på Panerai så det betyder ingenting. Det enda jag ser som ser knas ut är ”Stainless s teel” , det ska ju vara två distinkta ord ”Stainless Steel”.
F0954A9C-8FA5-4B67-8129-22368264BDEE.jpeg

Pluppen vid infästningen på det borstade kronskyddet ska vara blank, inte matt.
Tror pluppen är blank faktiskt, ser ut som det, bilden kanske luras. Men precis det förvisso lilla mellanrummet mellan S och T där känns väl inte som ett fel en såpass högt prissatt klocka ska ha? Ska bli kul att lägga fram det argumentet:D Och dessutom så har han tidigare somsagt bara haft parfymklockor och han kör en gammal golf, så min gissning är nog bra fake tyvärr. Tack för snabbt svar btw

Tror pluppen är blank faktiskt, ser ut som det, bilden kanske luras. Men precis mellanrummet mellan S och T där känns väl inte som ett fel en såpass högt prissatt klocka ska ha? Ska bli kul att lägga fram det argumentet:D Och dessutom så har han tidigare somsagt bara haft parfymklockor och han kör en gammal golf, så min gissning är nog bra fake tyvärr. Tack för snabbt svar btw

Det kan säker vara en fejk, men att S:et skulle skilja något i kerning mellan den du fotat och den @yonsson länkade tror jag att man kan skylla på ljussättning och annan vinkel.
Det är ju ganska taskigt teckenmellanrum även på originalet.

Men som sagt. Kan säkert vara fejk ändå. Allt annat du skriver tyder ju på det.

Det ser ut att vara färgsläpp på C:et i Officine på rotorn. Dessutom ser inte infästningen för rubinerna ut som på @yonssons bild.

Tror pluppen är blank faktiskt, ser ut som det, bilden kanske luras. Men precis det förvisso lilla mellanrummet mellan S och T där känns väl inte som ett fel en såpass högt prissatt klocka ska ha? Ska bli kul att lägga fram det argumentet:D Och dessutom så har han tidigare somsagt bara haft parfymklockor och han kör en gammal golf, så min gissning är nog bra fake tyvärr. Tack för snabbt svar btw

Det finns många här som har fina klockor men som inte äger en ståndsmässig bil. :D

Jag har en 1359:a köpt hos Krons, så den hoppas jag är äkta. Skruvarna på urverket på den du fotograferat sitter inte riktigt på rätt ställen. Exempelvis finns det ingen skruv som har krävt att man måste fasa ut en halvcirkel, vid T i Thirty-one jewels. På de flesta bilder av urverket på nätet så skyms den delen av rotorn, så det kan vara därför de har missat det.

Kort sagt, jag säger att den är fejk.

Tillbaka
Topp