• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Han kanske blev strax innan han köpte pannan? I vilket fall är ju Panerai ett mystiskt val om man är helt ointresserad/okunnig, känns det som...
Tror någon har lyckats sälja in den till honom och visat honom hur stort och dyrt märke det är och så tyckte han väl den var snygg kanske jag vet inte. Han kanske blivit intresserad men han verkade inte prata i regelrätt klockspråk så att säga, allmänt okunnig. Håller med dig om att det är större chans att en ointresserad skulle köpa typ rålexx :D

Tror någon har lyckats sälja in den till honom och visat honom hur stort och dyrt märke det är och så tyckte han väl den var snygg kanske jag vet inte. Han kanske blivit intresserad men han verkade inte prata i regelrätt klockspråk så att säga, allmänt okunnig. Håller med dig om att det är större chans att en ointresserad skulle köpa typ rålexx :D
Finns det en chans att han kanske köpt en fejk utan att veta om det?

Hej,

Skulle vilja veta om denna är fake eller inte, vad säger experterna här på forumet?
Min fru hittade den i hennes familjehem.
”Färgen” har slitits lite vilket får mig att tveka.

DF2367BB-B54F-4D2B-92E6-6B3A805EFE1E.jpeg

Helt klart fake men det hade du antagligen redan på känn, i fortsättningen posta i ”den lilla är denna äkta tråden” istället så slipper det bli massa onödiga trådstartar

Helt klart fake men det hade du antagligen redan på känn, i fortsättningen posta i ”den lilla är denna äkta tråden” istället så slipper det bli massa onödiga trådstartar

Ja vi hade ju det på känn! :)
För att lära sig, vad är det ni dömer ut den på direkt?
Tack, sökte runt men hittade ingen bra tråd att posta i. @Admins ni får gärna flytta tråden! Sorry!

Tack, sökte runt men hittade ingen bra tråd att posta i. @Admins ni får gärna flytta tråden! Sorry!
Bortsett från det uppenbara, att guldfärgen inte slits bort på guld, så är proportionerna helt knasiga så man ser ganska direkt att det är en fake. Finishen ser också högst tveksam ut.

Sen är det generellt en såpass dyrbar klocka att det nog är ganska ovanligt att den råkar ligga och skräpa i ett hörn hos någon.

Håller med alla ovanstående, sen kan du ju alltid söka upp modellen på nätet, i detta fall är det denna: https://www.jamesedition.com/watche...iamond-dial-midsize-31mm-watch-68278-10306455 går du in på bilderna ser du en del skillnader om du jämför, eller hur?;)
Kan tänka mig att urverket i dendär låter en hel del också, det ska inte en rolex göra. Om det inte t.om är en kvartsare, men dem brukar sätta in rätt så taskiga och billiga automatiska urverk i dem många gånger, dessutom ska du känna kvalité när du håller i en rolex, inge rassligt band, text som inte är helt perfekt eller liknande vilket du helt säkert gör på denna:rolex:

..../../... dessutom ska du känna kvalité när du håller i en rolex, inge rassligt band, text som inte är helt perfekt ./../..:rolex:
Skulle detta stämma skulle alla forumets fyra- och fem-siffriga rollar vara kopior. Jag antar att du aldrig ägt en Rolex innan de uppdaterade generationerna, för rassligare och mer ihåligt hittar man inte. :D

Skulle detta stämma skulle alla forumets fyra- och fem-siffriga rollar vara kopior. Jag antar att du aldrig ägt en Rolex innan de uppdaterade generationerna, för rassligare och mer ihåligt hittar man inte. :D
Haha stämmer bra det, men uteslut rasseluttalandet i min text då, trodde det gällde alla kvalitetsklockor på länk att de skulle vara solida:pompus:

5EAD8685-AFFC-4A80-8CC3-BCBAFB57EBB2.png
Säljes på ÖREBRO auktioner, har inga bättre bilder tyvärr. Vad säger ni experter?

Tillbaka
Topp