• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Det förstår jag inte hur de skulle lyckas med?
Har ingen annan källa en den tråd som seglade upp här på KS. Kan mycket väl ha fel - är inte utb. jurist heller.

I den tråden påstods iaf att pantbanken hänvisade till undersökningsplikten.
Om det är sant eller ej kan jag inte bedöma, men enligt TS så var fallet så. Sökte nyss i sökfunktionen men hittade inte tråden.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har ingen annan källa en den tråd som seglade upp här på KS. Kan mycket väl ha fel - är inte utb. jurist heller.

I den tråden påstods iaf att pantbanken hänvisade till undersökningsplikten.
Om det är sant eller ej kan jag inte bedöma, men enligt TS så var fallet så. Sökte nyss i sökfunktionen men hittade inte tråden.
Känner jag inte igen. Däremot är det svårt att hävda att skicket är för dåligt tex eller att det saknas delar inuti om utropet är en krona. Skillnad mot om utrop var 10'.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det förstår jag inte hur de skulle lyckas med?

Har ingen annan källa en den tråd som seglade upp här på KS. Kan mycket väl ha fel - är inte utb. jurist heller.

I den tråden påstods iaf att pantbanken hänvisade till undersökningsplikten.
Om det är sant eller ej kan jag inte bedöma, men enligt TS så var fallet så. Sökte nyss i sökfunktionen men hittade inte tråden.
De kan hänvisa till undersökningsplikt hur mycket de vill men det ändrar inte det faktum att det är olagligt att sälja fake-klockor.
 
Har ingen annan källa en den tråd som seglade upp här på KS. Kan mycket väl ha fel - är inte utb. jurist heller.

I den tråden påstods iaf att pantbanken hänvisade till undersökningsplikten.
Om det är sant eller ej kan jag inte bedöma, men enligt TS så var fallet så. Sökte nyss i sökfunktionen men hittade inte tråden.
Du tänker på Daytonan med AM-tavla och bezel där en värderingsman gjort bort sig?
Här har du den:
https://klocksnack.se/threads/rolexkopia-såld-av-fogden.83782/
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
11F63DBD-2FCA-4D75-BFEE-E0A130C67697.png

Chrono annons.
Oris Sixty-five från 2018.
Tillåt mig tvivla.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

mackelawl

Breitling
Hej! Har nyss köpt min första "äkta" klocka , den ser rätt sleten ut på utsidan men på insidan ser den rätt vacker ut.
Har sett liknande urverk på tradera, På själva urverket kan jag bara se den runda ringen där det står Swiss och sedan Omega med ett serienummer under. annars står det inget annat på verket. Frågan är nu om klockan är äkta?
 

Bilagor

  • klocka.jpg
    klocka.jpg
    50.5 KB · Visningar: 5
  • klocka2.jpg
    klocka2.jpg
    58.4 KB · Visningar: 4
  • klocka1.jpg
    klocka1.jpg
    39.6 KB · Visningar: 6

LI0N

Panerai
Hej! Har nyss köpt min första "äkta" klocka , den ser rätt sleten ut på utsidan men på insidan ser den rätt vacker ut.
Har sett liknande urverk på tradera, På själva urverket kan jag bara se den runda ringen där det står Swiss och sedan Omega med ett serienummer under. annars står det inget annat på verket. Frågan är nu om klockan är äkta?

Mitt otränade öga säger att den är ok!
 
hej denna datejust 16220 köpte den på chromo24 årsmodell -02 lite problem med gångreserven så därför jag nojar om äktheten vad tror ni?
 

Bilagor

  • 503B08B5-8AED-48EB-8D0E-0C5864BC01FE.jpeg
    503B08B5-8AED-48EB-8D0E-0C5864BC01FE.jpeg
    169.1 KB · Visningar: 7
  • 4B9DEE60-F396-4D90-A429-00058248FAA3.jpeg
    4B9DEE60-F396-4D90-A429-00058248FAA3.jpeg
    165.1 KB · Visningar: 7
  • 51A5EED9-F382-47C6-BD98-B3B4FBF7EB67.jpeg
    51A5EED9-F382-47C6-BD98-B3B4FBF7EB67.jpeg
    108.5 KB · Visningar: 4
  • C89B85A4-D161-4343-BFCA-A994CC5933F5.jpeg
    C89B85A4-D161-4343-BFCA-A994CC5933F5.jpeg
    254.9 KB · Visningar: 3

Nygren

Audemars
2-Faktor
hej denna datejust 16220 köpte den på chromo24 årsmodell -02 lite problem med gångreserven så därför jag nojar om äktheten vad tror ni?
Boxen är väl inte korrekt för modellen. Ska vara mindre box. Jag tycker att klockan ser ok ut. Kanske bara behöver servas. Är det en garanti från handlaren som sticker upp i boxen? Kolla också märkningen på länken för att få koll på om det är korrekt ref för modellen.
 
ja de verkar så,

jepp han hävdade att den var nyservad av dem själva(liten klockbutik i belgien) dock så fungerade inte gångreserven alls när jag fick den så skickades jag tillbaka den, då var det smuts i, vilket är konstigt och nu är den på 14h ungefär, funderar bara på att skicka upp den till rob så att någon riktig urmakare får titta på den istället,
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
ja de verkar så,

jepp han hävdade att den var nyservad av dem själva(liten klockbutik i belgien) dock så fungerade inte gångreserven alls när jag fick den så skickades jag tillbaka den, då var det smuts i, vilket är konstigt och nu är den på 14h ungefär, funderar bara på att skicka upp den till rob så att någon riktig urmakare får titta på den istället,
14 är ju väldigt långt ifrån vad en nyservad DJ ska klara. Är den fullt uppdragen när du mäter? Vad har du för gångaavvikelse?
 
Topp