• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nygren

Audemars
2-Faktor
Tack för svar! Priset är extremt lågt. Men ska inte en äkta Tissot ha ”T” graverat på kronan? Eller gäller det inte alla modeller? Har ingen aning om vad som hänt, men det ser onekligen märkligt ut.
Det vet jag tyvärr inte. Men om man söker nämnda referens så ser kronan ut som på de bilder du länkade till
 
Så uppenbart hur en del i tråden lägger upp bilder på sina egna kopior (Högst medvetna om att klockan är skräp) :D:D:D
Vi borde kanske starta en till tråd: Kan ni skriva vilka flaws min kopia har???
 

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
Någon som ser några konstigheter på denna? Ska eventuell köpa den idag.
5FC3813C-6AD3-4C5C-A5CD-B246F58F37D7.jpeg
 

Bilagor

  • 44A3248F-B316-45B6-BE24-359039509766.jpeg
    44A3248F-B316-45B6-BE24-359039509766.jpeg
    51.1 KB · Visningar: 24
Senast ändrad:

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
Seriöst, inte behöver du vara orolig att Jälmers säljer moderna brattefejks. De skulle vara totalt brända i branschen. Värderingar kan man kolla upp med dem.

Nä tror inte Jälmers gör fel :) med de att ett papper är lätt att kopiera :) trottsallt inte de som sålt den heller utan enbart ett värdeintyg :) förstår självklart jag kan kolla med dem men tror inte de har öppet ikväll och de va snabba ryck som gällde så ingen annan va innan mig ;) men fick somsagt tag på tidigare ägare så de är lugnt :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Vad är det för vits att den här tråden ens existerar om folk inte tillåts ställa en fråga utan att bli idiotförklarade?
Självgodheten som genomsyrar den här tråden är ju riktig risig!
Är det något särskilt du syftar på?
Risken med en sådan här tråd är tyvärr att någon försöker se om deras egen fake klarar eldprovet på ett entusiastforum. Det händer inte bara här men även i FB-grupper jag är med i. Det luttrar tyvärr de som sett det hända flera gånger.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Är det något särskilt du syftar på?
Risken med en sådan här tråd är tyvärr att någon försöker se om deras egen fake klarar eldprovet på ett entusiastforum. Det händer inte bara här men även i FB-grupper jag är med i. Det luttrar tyvärr de som sett det hända flera gånger.
Behöver inte peka ut någon men det är ju ganska taskig ton i tråden. Visst kan det ju vara risk för att folk kollar om deras egen fake klarar testet men med den utgångspunkten är det ju bättre att låsa tråden.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Behöver inte peka ut någon men det är ju ganska taskig ton i tråden. Visst kan det ju vara risk för att folk kollar om deras egen fake klarar testet men med den utgångspunkten är det ju bättre att låsa tråden.
Jag förstår hur du tänker, men samtidigt är trådens huvudsyfte väldigt bra. Det handlar nog om att ta det dåliga med det bra och att alla parter höjer ribban ett snäpp, dvs både frågeställare och experter tänker till en gång extra när det gäller formulering och syfte.
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Ska kika på en smpc åt en kompis. Är bortest så har inte min egna att jämföra med och känner inte för att lägga ner överdrivet med tid på att försöka identifiera några konstigheter mer än på plats. Men visst ser den legit ut?

smpc2.jpg
smpc.jpg
 

Kompassen

Panerai
2-Faktor
Ska kika på en smpc åt en kompis. Är bortest så har inte min egna att jämföra med och känner inte för att lägga ner överdrivet med tid på att försöka identifiera några konstigheter mer än på plats. Men visst ser den legit ut?

smpc2.jpg
smpc.jpg

Bättre bilder framifrån är ju att föredra.
Men att döma snabbt efter bilderna ser de legit ut:)
 
Topp