• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NickG

Cartier
Nej fejk. Kanske lättare att komma undan med att sälja fejkade Seiko och Orient än Rolex. Men förstår inte hur Wish kan få sälja detta?
Jo det är ju sant, jäkligt trist.
Tycker den med vita tavlan ser precis ut som min sarb033, ser nästan ut som att dom använder originalet på bilden och skeppar iväg fejkklockor.

Edit; urverket ser något lite mysko ut.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jo det är ju sant, jäkligt trist.
Tycker den med vita tavlan ser precis ut som min sarb033, ser nästan ut som att dom använder originalet på bilden och skeppar iväg fejkklockor.

Edit; urverket ser något lite mysko ut.
Ja designen verkar helt klart snodd därifrån. Tycker det syns på bilderna att det är dålig kvalité ser väldigt "plastiga" ut jämfört med originalet. Det här skvallrar ju lite om dess äkthet "Water Resistant : 1ATM Water Resistant(not for swimming)"

Orient ser ut som design tagen från Mako, kanske finns andra Orient med liknande design. Med 12, 6 och 9 i arabiska siffror och datum kl3. Fast utan WR eller bezel osv.

Undrar vad det är för urverk? Är ju billigt för en automatisk klocka. Skulle inte förvåna mig om det är en quartz fast man designat en case back med fejkade delar som inte gör någonting.

Edit: inte ens märket ser bra ut. Kanske lätt att komma undan med Orient? Svårt att varumärkesskydda det namnet och Rolex är ju det folk oftast köper fejk antar jag.

Screenshot_20190110-141001.jpg
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Här verkar de tom. använda originalet som produktbild (är det en äkta Tag Heuer?) för att sen på nästkommande bilder vara något helt annat. Så fult...
Screenshot_20190110-141226.jpg

Screenshot_20190110-141239.jpg



Hittar en del "Citizen" också. Förutom alla fejkkopior jag hittar så finns det massvis med "'homage"" klockor fast då iaf. utan att ha snott namnet på företaget. Men i vissa fall snott modellnamnet. Vad sägs om en Royal Oak för 250 spänn?

Sjukaste jag hittat är fejkade Seiko 5 för typ 1000kr. Dyrare än originalet! Asså herregud.
 
Senast ändrad:

NickG

Cartier
Här verkar de tom. använda originalet som produktbild (är det en äkta Tag Heuer?) för att sen på nästkommande bilder vara något helt annat. Så fult...
Screenshot_20190110-141226.jpg

Screenshot_20190110-141239.jpg



Hittar en del "Citizen" också. Förutom alla fejkkopior jag hittar så finns det massvis med "'homage"" klockor fast då iaf. utan att ha snott namnet på företaget. Men i vissa fall snott modellnamnet. Vad sägs om en Royal Oak för 250 spänn?

Sjukaste jag hittat är fejkade Seiko 5 för typ 1000kr. Dyrare än originalet! Asså herregud.
Finns fruktansvärt många Bell & Ross ute på Wish också...
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Finns fruktansvärt många Bell & Ross ute på Wish också...
Mm sett det med. Som ser ut som de är gjorda av Lego typ. Bell&Ross är ju mer okänt än Rolex men köper man en Bell&Ross för 300kr i tron att den är äkta är man rätt korkad om man inte kollat upp märket först.

Varför knuffar inte företagen på Wish lite grann? De kan ju inte vara glada att något olagligt sker helt öppet. Förstår om det är svårt att ta fast nån som går runt på stranden eller säljer i sin lilla turistshop. Men ett stort företag som wish? Sen är ju förvisso en hel del varor som borde vara varumärkesskyddade till salu, inte bara klockor.

Ang. Klockor så är det väl svårt att lura någon att man säljer en äkta Rolex för några hundra men lättare med Orient, Citizen osv. Hade jag t.ex. Inte varit rätt nördig när det gäller Seiko 5or hade jag kanske trott att den var äkta då den ligger i ungefär samma prisklass som de äkta.

Tom. fulare att sälja så än att sälja det som de flesta borde förstå är fejk. Tycker det är fulare att sälja en Citizen för typ 500kr när folk sett andra för typ 1000kr "wow halva priset, verkar äkta då det är ungefär samma prisnivå" hade det varit en Rolex borde ju folk tänka "hmm 1000x billigare här, nåt är skumt" om ni förstår vad jag menar?
 

Björn.W

Omega
2-Faktor
Hur bör man tänka när de gäller köp av Rolex utan cert? Dvs. bör man lösa äkthesbevis via t.ex Kaplans för att det "ska finnas"? Den jag kikat på har med ett intyg från en handlare men inte en AD-handlare(om det gör skillnad? ). Tanken är att detta ska bli min långvariga klocka, så tanken är inte att den ska säljas av i framtiden. Utan att jag ska kunna njuta av den lång tid framöver.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hur bör man tänka när de gäller köp av Rolex utan cert? Dvs. bör man lösa äkthesbevis via t.ex Kaplans för att det "ska finnas"? Den jag kikat på har med ett intyg från en handlare men inte en AD-handlare(om det gör skillnad? ). Tanken är att detta ska bli min långvariga klocka, så tanken är inte att den ska säljas av i framtiden. Utan att jag ska kunna njuta av den lång tid framöver.
Alltid bra att ha ett äkthetsbevis/värdeintyg framförallt för att på papper få ett marknadsvärde som är kopplat till din klocka ifall det skulle hända något med den!
 

dagnydigger

Cartier
Finns två vintage breitling på tratten som känns fishy, vad tycker ni?
Screenshot_20190112-201827.jpg

Screenshot_20190112-201801.jpg

Tycker att tavlorna ser lite skumma ut?
 
Senast ändrad:

Sleggan

Breitling
Hej!
Är ny här på forumet så ber om ursäkt på förhand om jag inte postat i rätt tråd.
Jag är på jakt efter min första riktigt klocka och har fastnat för Omega Speedmaster automatic (323.21.40.40.02.001)
Har hittat en på en dansk sida som det hänvisats till i en tråd här där folk köpt klockor.
Min fråga är om ni kan avgöra av bilderna om den är äkta eller ej samt om priset är vettigt(20 000 DKK)?
Det ända som jag tycker ser lite lurt ut (med min lilla erfarenhet från googlande) är att datumet ej ser riktigt centrerat ut.
Det ingår ju intyg m.m. som framkommer av bilderna (instruktionsbok saknas) men blir ändå osäker då jag i så fall kommer be att få den skickad med post.
Kronan ser lite sliten ut men den vore väl gå at byta (är guldpläterat, men bezelen är solid?)
1.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
2.JPG


Ni får gärna tycka till om annat eller ge tips i allmänhet (väntar med spänning på svar...och lönen)
Mvh Erik
 
Senast ändrad:

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Skulle behöva hjälp med ett utlåtande på denna Rolex OP, något uppenbart som ser galet ut? Känns som den är av dålig kvalitet. Men första gången jag har en OP i handen.

Tack på förhand!
D89726CE-70C3-4C9E-8118-F5790035AC0D.jpeg
D89726CE-70C3-4C9E-8118-F5790035AC0D.jpeg
F47FE890-4450-44B7-A993-929EE849D9EB.jpeg
9B826051-B3CF-4D8A-AB89-CBDD499A6E6C.jpeg
B4E26089-F1D1-4622-B444-2E4C940C2F1A.jpeg
60689080-D1F7-46F6-A5FC-A08C468655BB.jpeg
 

Bilagor

  • 162194EB-3505-43F8-A1C8-9D6D5784B8D2.jpeg
    162194EB-3505-43F8-A1C8-9D6D5784B8D2.jpeg
    128.4 KB · Visningar: 7
Topp