Vad är det som känns som det är av dålig kvalitet?Skulle behöva hjälp med ett utlåtande på denna Rolex OP, något uppenbart som ser galet ut? Känns som den är av dålig kvalitet. Men första gången jag har en OP i handen.
Tack på förhand!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det som känns som det är av dålig kvalitet?Skulle behöva hjälp med ett utlåtande på denna Rolex OP, något uppenbart som ser galet ut? Känns som den är av dålig kvalitet. Men första gången jag har en OP i handen.
Tack på förhand!
Vad är det som känns som det är av dålig kvalitet?
Tycker ser länken ser bra ut, har du någon bättre bild på graveringen?Främst länken och tkr även att lasergraveringen ser off ut. Men kan mkt väl ha fel. Cert & allt stämmer mot AD i Spanien.
varför skulle en fejk inte klara ett trycktest?Man måste väl kunna bara ta klockan till en affär som trycktestar den, då ingen fake klarar det.
Klart dom görMan måste väl kunna bara ta klockan till en affär som trycktestar den, då ingen fake klarar det.
varför skulle en fejk inte klara ett trycktest?
Däremot kan du be AD göra en täthetsservice och då öppnar de klockan och kommer ej serva om fejk?
Läst på att de inte klarar mer än 100m och man kan väl testa mer tryck än så ? Ingen riktig koll på hur det funkar men läst att kopior inte klarar vatten så braKlart dom gör
Istället för att lägga ner all denna tid på att fundera och komma på kreativa lösningar så är det väl enklare att gå till AD och be dom göra en älthetskontroll? Lär ju gå snabbt.Läst på att de inte klarar mer än 100m och man kan väl testa mer tryck än så ? Ingen riktig koll på hur det funkar men läst att kopior inte klarar vatten så bra
ehhhhhh får inte ihop ditt resonemang riktigt.Läst på att de inte klarar mer än 100m och man kan väl testa mer tryck än så ? Ingen riktig koll på hur det funkar men läst att kopior inte klarar vatten så bra
Tycker ser länken ser bra ut, har du någon bättre bild på graveringen?
Hittar inte tråden nu men det skrevs en del om detta att graverade kronan inte var helt centrerad med Rolex loggan vid 12.
Rolex krona finns på/i glaset nere vid kl 6?
Edit: hittade några trådar
https://klocksnack.se/threads/rolex-rehaut-alignment.61849/
https://klocksnack.se/threads/rolex-pinsamm-tabbe.57048/
Hur ska man kunna se det utifrån denna bilden?Hejsan,
Dålig bild, men klockan är väl fejk?
Kan likväl vara en 111, vi behöver bättre bilderVet att det inte är lätt, dock så tror jag att det är en kopia på 674 eftersom ingen 9a är synlig
Ingen 111.Kan likväl vara en 111, vi behöver bättre bilder
Vems bild?Hejsan,
Såg uppenbarligen inte datumfönstretIngen 111.
Man ser ju datum fönstret.
Skulle kunna vara (1)392 då den saknar 9.
Ser ut att vara vanliga luminor boett och ej 1950.
Men boetten ser väldigt tunn ut...(?)
Inte ljuset som spelar oss ett spratt? Bilden är lite usel för detta syfte
Fejk oavsett vilken modell den ska representera. Kolla på visarna. Original visarna är närmare tavlan och viss mellanrum mellan timm och minutvisare. Osäker på om förklaringen var bra men kolla noga på visarna och dess ”fäste” på kugghjulens pinnarHejsan,
#FakeWatchBusta är här hela veckanDet var en utmärkt förklaring. Gjorde precis en visarjämförelse med min egen PAM. Spot on! Tackar
Hade jag fått en krona för varje gång nån visat mig sin replika hade jag haft råd med en Nautilus (trots att jag aldrig skulle betala mer än retail)Klockan tillhör en bekant, som när han skulle visa sin IWC Chrongraph sade att han just hade bytt batteri