Låter som att det är dags att byta umgängeskrets.Hade jag fått en krona för varje gång nån visat mig sin replika hade jag haft råd med en Nautilus (trots att jag aldrig skulle betala mer än retail)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter som att det är dags att byta umgängeskrets.Hade jag fått en krona för varje gång nån visat mig sin replika hade jag haft råd med en Nautilus (trots att jag aldrig skulle betala mer än retail)
Eller faktiskt inkassera den där kronan varje gång.Låter som att det är dags att byta umgängeskrets.
Haha den är för bred baraLåter som att det är dags att byta umgängeskrets.
Borde det inte vara SEL om den är från 2001?Ska kolla på denna sub imon ser själv inga konstigheter men tänkte höra med er också
14060 hade aldrig selBorde det inte vara SEL om den är från 2001?
Eller vad Sub senare med det?
Så va tror ni ser inga konstigheter me den?14060 hade aldrig sel
Rätt risiga bilder, har du skarpare - djävulen sitter ju i detaljernaSå va tror ni ser inga konstigheter me den?
Med vänlig hälsning,
Rätt risiga bilder, har du skarpare - djävulen sitter ju i detaljerna
Det ser inte ok ut. Har svårt att tänka mig att Rolex inte graverar rakt. Har du fler bilder?Hej.
Jag är utan kunskap om just Rolex och läser upp kunskapen så mycket jag kan på forumet.
Jag är intresserad av en Submariner och har fått ett foto av säljaren som gör mig osäker, skulle förvissa inte göra en affär innan inblandning av AD men vill höra er åsikt.
Tycker modellnummret ser illa ut som om nån ristat in hemma.
Du hade ju med en bild till på en 114060 i den andra tråden du startade?Hej.
Jag är utan kunskap om just Rolex och läser upp kunskapen så mycket jag kan på forumet.
Jag är intresserad av en Submariner och har fått ett foto av säljaren som gör mig osäker, skulle förvissa inte göra en affär innan inblandning av AD men vill höra er åsikt.
Det där ser inte okej ut. Rolex graveringar är ju knivskarpa. Bild-googla "Orig. Rolex design 116610" och se skillnaden. Be gärna säljaren skicka en närbild på urverket också. Tänk som när du ska köpa en bil eller något annat för +50 tkr. Visst skulle du ställa massa frågor och vilja se flera bilder innan du klickar på "köp"?Hej.
Instämmer, undvik. Det finns hur mycket subbar som helst att välja på, från tillförlitliga säljare som tar bra bilder.Hej.
Varför köpa en klocka av någon du uppenbarligen inte litar på till 100%?Hej gott folk,
Då jag inte själva är superkunnig på området tänkte jag nyttja er experthjälp, klockan ifråga har en lite udda bakgrundsinformation, köpts fram tillbaka över världen, Teneriffa - USA - Luxuary Watches - slutkund. Behöver inte vara något märkligt alls, men skadar aldrig att ställa frågan om ni tycker er se något konstigt:
Det finns t.o.m ett äkthetsintyg från Rob Engström, men varför fixar man det om man är enda ägaren? Saken är att säljaren är supertrevlig och skickar långa svar och utförlig information, så det känns helt sjukt att man av den anledningen blir misstänksam...han är liksom för tillmötesgående (låter märkligt, jag hör det själv )
Tacksam för er input om denna klocka
Varför köpa en klocka av någon du uppenbarligen inte litar på till 100%?
Varför funderar du på att köpa klocka av en helt okänd person då?Svårt att lita 100% på en okänd person, men han är förtroendeingivande, ville mest höra om något såg märkligt ut med klockan
Varför funderar du på att köpa klocka av en helt okänd person då?
Men återigen.Men så är det väl i väldigt många fall, tvivlar på att alla köpare/säljare har relation sedan innan. Tack för din input
Min poäng är; Varför i hela helvete skulle man skicka över så mycket pengar om man inte är 100% på att allt är reko? Det är ju inte nån ovanlig modell som man bara rotat fram på ebay typ.Jag förstår vaniljglass poäng här. Det handlar inte om att du inte litar på säljaren till 100 %, för det går bara inte göra om du inte känner personen i fråga. Här verkar du snarare misstänka att något är off. Det är ju en jävla skillnad.
Men återigen.
Varför köpa klocka av någon du inte litar på?
Finns ju BLNR överallt hos dealers och forummedlemmar med massor av referenser?
Hej gott folk,
Då jag inte själva är superkunnig på området tänkte jag nyttja er experthjälp, klockan ifråga har en lite udda bakgrundsinformation, köpts fram tillbaka över världen, Teneriffa - USA - Luxuary Watches - slutkund. Behöver inte vara något märkligt alls, men skadar aldrig att ställa frågan om ni tycker er se något konstigt:
Det finns t.o.m ett äkthetsintyg från Rob Engström, men varför fixar man det om man är enda ägaren? Saken är att säljaren är supertrevlig och skickar långa svar och utförlig information, så det känns helt sjukt att man av den anledningen blir misstänksam...han är liksom för tillmötesgående (låter märkligt, jag hör det själv )
Tacksam för er input om denna klocka
Hej,
Jag tycker att den ser helt ok ut MEN det figurerar riktigt bra kopior där ute nu. Det bästa är om du kan ordna fram någon som har en likadan klocka och jämföra dem bredvid varandra med lupp. Har klockan varit hos Luxury Watches och de kan bekräfta det så hade jag känt mig säkrare. Be om serienumret och kontakta dem så kanske de kan hjälpa dig.
Lycka till!
Hej,
Jag tycker att den ser helt ok ut MEN det figurerar riktigt bra kopior där ute nu. Det bästa är om du kan ordna fram någon som har en likadan klocka och jämföra dem bredvid varandra med lupp. Har klockan varit hos Luxury Watches och de kan bekräfta det så hade jag känt mig säkrare. Be om serienumret och kontakta dem så kanske de kan hjälpa dig.
Lycka till!
Det bäst är givetvis att kolla den hos auktoriserad handlare/urmakare.Tack för återkoppling, det objektet såldes tyvärr mitt under vår förhandling, men har köpt mig en annan, så all good