• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
Ska kolla på denna sub imon :) ser själv inga konstigheter men tänkte höra med er också ;)
 

Bilagor

  • 260D1C37-5A3A-47D8-A2E7-862099D43623.png
    260D1C37-5A3A-47D8-A2E7-862099D43623.png
    122.1 KB · Visningar: 6
  • 7AC0226D-4F0D-41E2-B7C6-548A28A13851.png
    7AC0226D-4F0D-41E2-B7C6-548A28A13851.png
    201 KB · Visningar: 6
  • 47EBE30F-6214-4A7D-8273-32E6E35004B3.jpeg
    47EBE30F-6214-4A7D-8273-32E6E35004B3.jpeg
    151.6 KB · Visningar: 6
  • C96DD663-E345-418E-8FFE-6DD3C35F7DB7.jpeg
    C96DD663-E345-418E-8FFE-6DD3C35F7DB7.jpeg
    31.9 KB · Visningar: 5

MARTINOV

Cartier

Fortfarande riktigt risiga bilder. Be säljaren ta närbilder i bra ljus från diverse vinklar. Speciellt när visarna inte är i vägen för texten.

*vet inte varför citeringen inte funkar.
 

Michael i

Breitling
Hej.
Jag är utan kunskap om just Rolex och läser upp kunskapen så mycket jag kan på forumet.
Jag är intresserad av en Submariner och har fått ett foto av säljaren som gör mig osäker, skulle förvissa inte göra en affär innan inblandning av AD men vill höra er åsikt.
Tycker modellnummret ser illa ut som om nån ristat in hemma.
 

Bilagor

  • DAD8D0CE-2B8E-47E5-B8D2-C6588ED03C24.png
    DAD8D0CE-2B8E-47E5-B8D2-C6588ED03C24.png
    246.8 KB · Visningar: 8

Nygren

Audemars
2-Faktor
Hej.
Jag är utan kunskap om just Rolex och läser upp kunskapen så mycket jag kan på forumet.
Jag är intresserad av en Submariner och har fått ett foto av säljaren som gör mig osäker, skulle förvissa inte göra en affär innan inblandning av AD men vill höra er åsikt.
Tycker modellnummret ser illa ut som om nån ristat in hemma.
Det ser inte ok ut. Har svårt att tänka mig att Rolex inte graverar rakt. Har du fler bilder?
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Hej.
Jag är utan kunskap om just Rolex och läser upp kunskapen så mycket jag kan på forumet.
Jag är intresserad av en Submariner och har fått ett foto av säljaren som gör mig osäker, skulle förvissa inte göra en affär innan inblandning av AD men vill höra er åsikt.
Tycker modellnummret ser illa ut som om nån ristat in hemma.
Du hade ju med en bild till på en 114060 i den andra tråden du startade?
 

Michael i

Breitling
Jag la in en felaktig bild i den andra tråden, den bilden var från en annan annons.
Jag ska be om fler detaljbilder.
Jag har en där han visar serienumret men den är också dålig kvalitee
 

Bilagor

  • DD46B2A6-C52B-4C56-A402-E8296B3A5982.jpeg
    DD46B2A6-C52B-4C56-A402-E8296B3A5982.jpeg
    25 KB · Visningar: 7

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Be om fler bilder i dagsljus. Jättesvårt att säga. Bara att man inte får tydliga bilder kan vara ett varningstecken
 

Weberg

Audemars
Hej.
Jag är utan kunskap om just Rolex och läser upp kunskapen så mycket jag kan på forumet.
Jag är intresserad av en Submariner och har fått ett foto av säljaren som gör mig osäker, skulle förvissa inte göra en affär innan inblandning av AD men vill höra er åsikt.
Tycker modellnummret ser illa ut som om nån ristat in hemma.
Det där ser inte okej ut. Rolex graveringar är ju knivskarpa. Bild-googla "Orig. Rolex design 116610" och se skillnaden. Be gärna säljaren skicka en närbild på urverket också. Tänk som när du ska köpa en bil eller något annat för +50 tkr. Visst skulle du ställa massa frågor och vilja se flera bilder innan du klickar på "köp"?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Hej.
Jag är utan kunskap om just Rolex och läser upp kunskapen så mycket jag kan på forumet.
Jag är intresserad av en Submariner och har fått ett foto av säljaren som gör mig osäker, skulle förvissa inte göra en affär innan inblandning av AD men vill höra er åsikt.
Tycker modellnummret ser illa ut som om nån ristat in hemma.
Instämmer, undvik. Det finns hur mycket subbar som helst att välja på, från tillförlitliga säljare som tar bra bilder.
 

Sideshow Bob

Cartier
Hej gott folk,

Då jag inte själva är superkunnig på området tänkte jag nyttja er experthjälp, klockan ifråga har en lite udda bakgrundsinformation, köpts fram tillbaka över världen, Teneriffa - USA - Luxuary Watches - slutkund. Behöver inte vara något märkligt alls, men skadar aldrig att ställa frågan om ni tycker er se något konstigt:
3684FBC2-9249-4FD5-81BB-28616A2F45EE.png

55E445A2-146B-4DB3-A673-761DB20AF694.png

Det finns t.o.m ett äkthetsintyg från Rob Engström, men varför fixar man det om man är enda ägaren? Saken är att säljaren är supertrevlig och skickar långa svar och utförlig information, så det känns helt sjukt att man av den anledningen blir misstänksam...han är liksom för tillmötesgående (låter märkligt, jag hör det själv :) )

Tacksam för er input om denna klocka
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej gott folk,

Då jag inte själva är superkunnig på området tänkte jag nyttja er experthjälp, klockan ifråga har en lite udda bakgrundsinformation, köpts fram tillbaka över världen, Teneriffa - USA - Luxuary Watches - slutkund. Behöver inte vara något märkligt alls, men skadar aldrig att ställa frågan om ni tycker er se något konstigt:
3684FBC2-9249-4FD5-81BB-28616A2F45EE.png

55E445A2-146B-4DB3-A673-761DB20AF694.png

Det finns t.o.m ett äkthetsintyg från Rob Engström, men varför fixar man det om man är enda ägaren? Saken är att säljaren är supertrevlig och skickar långa svar och utförlig information, så det känns helt sjukt att man av den anledningen blir misstänksam...han är liksom för tillmötesgående (låter märkligt, jag hör det själv :) )

Tacksam för er input om denna klocka
Varför köpa en klocka av någon du uppenbarligen inte litar på till 100%?
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Jag förstår vaniljglass poäng här. Det handlar inte om att du inte litar på säljaren till 100 %, för det går bara inte göra om du inte känner personen i fråga. Här verkar du snarare misstänka att något är off. Det är ju en jävla skillnad.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag förstår vaniljglass poäng här. Det handlar inte om att du inte litar på säljaren till 100 %, för det går bara inte göra om du inte känner personen i fråga. Här verkar du snarare misstänka att något är off. Det är ju en jävla skillnad.
Min poäng är; Varför i hela helvete skulle man skicka över så mycket pengar om man inte är 100% på att allt är reko? Det är ju inte nån ovanlig modell som man bara rotat fram på ebay typ.
 

Sideshow Bob

Cartier
Men återigen.

Varför köpa klocka av någon du inte litar på?

Finns ju BLNR överallt hos dealers och forummedlemmar med massor av referenser?

För att köpa hos en dealer så får man betala 15-20k extra för den säkerheten, kanske värt det i det stora hela, men det är anledningen att jag funderar kring att köpa från en privatperson.

Däremot det du skriver om forummedlemmar, så har jag inte sett så många annonser här för 116710BLNR, finns en bytes annons som jag anmält intresse på, samt killen där plasten fortfarande var kvar på klockan (och den var också reserverad av en annan)
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hej gott folk,

Då jag inte själva är superkunnig på området tänkte jag nyttja er experthjälp, klockan ifråga har en lite udda bakgrundsinformation, köpts fram tillbaka över världen, Teneriffa - USA - Luxuary Watches - slutkund. Behöver inte vara något märkligt alls, men skadar aldrig att ställa frågan om ni tycker er se något konstigt:
3684FBC2-9249-4FD5-81BB-28616A2F45EE.png

55E445A2-146B-4DB3-A673-761DB20AF694.png

Det finns t.o.m ett äkthetsintyg från Rob Engström, men varför fixar man det om man är enda ägaren? Saken är att säljaren är supertrevlig och skickar långa svar och utförlig information, så det känns helt sjukt att man av den anledningen blir misstänksam...han är liksom för tillmötesgående (låter märkligt, jag hör det själv :) )

Tacksam för er input om denna klocka

Hej,
Jag tycker att den ser helt ok ut MEN det figurerar riktigt bra kopior där ute nu. Det bästa är om du kan ordna fram någon som har en likadan klocka och jämföra dem bredvid varandra med lupp. Har klockan varit hos Luxury Watches och de kan bekräfta det så hade jag känt mig säkrare. Be om serienumret och kontakta dem så kanske de kan hjälpa dig.
Lycka till!
 

Sideshow Bob

Cartier
Hej,
Jag tycker att den ser helt ok ut MEN det figurerar riktigt bra kopior där ute nu. Det bästa är om du kan ordna fram någon som har en likadan klocka och jämföra dem bredvid varandra med lupp. Har klockan varit hos Luxury Watches och de kan bekräfta det så hade jag känt mig säkrare. Be om serienumret och kontakta dem så kanske de kan hjälpa dig.
Lycka till!

Tack för återkoppling, det objektet såldes tyvärr mitt under vår förhandling, men har köpt mig en annan, så all good ;)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej,
Jag tycker att den ser helt ok ut MEN det figurerar riktigt bra kopior där ute nu. Det bästa är om du kan ordna fram någon som har en likadan klocka och jämföra dem bredvid varandra med lupp. Har klockan varit hos Luxury Watches och de kan bekräfta det så hade jag känt mig säkrare. Be om serienumret och kontakta dem så kanske de kan hjälpa dig.
Lycka till!
Tack för återkoppling, det objektet såldes tyvärr mitt under vår förhandling, men har köpt mig en annan, så all good ;)
Det bäst är givetvis att kolla den hos auktoriserad handlare/urmakare.
 
Topp