• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Lämna in den för offert på service. Är den inte äkta kommer de påpeka det

Hur lång tid tar det? 1 vecka eller 2? Är det praktiskt genomförbart vid en affär? Vem ska lämna in den, köpare eller säljare?

Jag tycker att denna tråd har ett syfte och kan man inte svara så håller man väl tyst? Inte kommer med raljerande, spydiga svar eller insinuationer.
Kunskapsnivån är självklart olika här på KS och man ska inte behöva känna sig dum för att fråga. Det är iaf det KS som jag eftersträvar att vara i.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Hur lång tid tar det? 1 vecka eller 2? Är det praktiskt genomförbart vid en affär? Vem ska lämna in den, köpare eller säljare?

Jag tycker att denna tråd har ett syfte och kan man inte svara så håller man väl tyst? Inte kommer med raljerande, spydiga svar eller insinuationer.
Kunskapsnivån är självklart olika här på KS och man ska inte behöva känna sig dum för att fråga. Det är iaf det KS som jag eftersträvar att vara i.
Trodde äkthetskontrollen syftade till efter man redan förvärvat klockan. Då kan man ju gå i lugn och ro till AD och vänta nån vecka. Vill man köpa äkthetsintyg går det nog snabbare men kostar pengar. Var absolut inte min mening att låta spydig, bara saklig. Får börja slänga in smileys för stämningens skull :)
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Trodde äkthetskontrollen syftade till efter man redan förvärvat klockan. Då kan man ju gå i lugn och ro till AD och vänta nån vecka. Vill man köpa äkthetsintyg går det nog snabbare men kostar pengar. Var absolut inte min mening att låta spydig, bara saklig. Får börja slänga in smileys för stämningens skull :)

Din ton är helt ok:) Jag syftade på andras inlägg i tråden. Ursäkta att jag inte tydliggjorde det!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vilka Rolex-AD utför den servicen?
Vilken service syftar du på specifikt?
Hur lång tid tar det? 1 vecka eller 2? Är det praktiskt genomförbart vid en affär? Vem ska lämna in den, köpare eller säljare?

Jag tycker att denna tråd har ett syfte och kan man inte svara så håller man väl tyst? Inte kommer med raljerande, spydiga svar eller insinuationer.
Kunskapsnivån är självklart olika här på KS och man ska inte behöva känna sig dum för att fråga. Det är iaf det KS som jag eftersträvar att vara i.
Vem är det som irriterat dig nu?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Jag har tyvärr inte kollat med alla, men om man ska köpa en klocka begagnad och är osäker på äktheten så gör man det själv om man inte vill riska över 100k.

Sedan finns det ju ställen som Kaplans m.fl som gör likadant men som inte är auktoriserad handlare.
Problemet kvarstår ju ändå att man får vänta på svaret i typ 1 vecka minst och gör det praktiskt svårt att genomföra en affär.
Har man redan köpt klockan och lämnat in den för kontroll och får fel svar är det svårt att få tag på skojaren 1 vecka senare?

Jag tycker inte man ska köpa något man är minsta osäker på, det bästa är ju såklart om säljaren kan presentera ett intyg vid försäljningen samt kunna visa på goda referenser från tidigare affärer för att skapa trovärdighet.
Annars ska man nog hålla sig till att köpa från seriösa handlare :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Problemet kvarstår ju ändå att man får vänta på svaret i typ 1 vecka minst och gör det praktiskt svårt att genomföra en affär.
Har man redan köpt klockan och lämnat in den för kontroll och får fel svar är det svårt att få tag på skojaren 1 vecka senare?

Jag tycker inte man ska köpa något man är minsta osäker på, det bästa är ju såklart om säljaren kan presentera ett intyg vid försäljningen samt kunna visa på goda referenser från tidigare affärer för att skapa trovärdighet.
Annars ska man nog hålla sig till att köpa från seriösa handlare :)
Tycker också man ska titta på seriösa handlare och personer man litar på till 100%.

Men om man nu av någon märklig anledning måste köpa något av någon man inte litar på så ser jag hellre att man löser situationen än att riska en väldig massa pengar. Jag har lämnat in klockor hos AD där köparen swishat mig summan för intyget innan vi lämnat in, och därefter splittat skillnaden när hela överföringen gjorts efter att allt varit klappat och klart..
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vad tror panelen om denna? En bekant som lagt upp på snapchat.
20190307_103740.jpg

Tror du vet svaret på den frågan själv...
 

joca

Patek
2-Faktor
Hej gott folk,

Då jag inte själva är superkunnig på området tänkte jag nyttja er experthjälp, klockan ifråga har en lite udda bakgrundsinformation, köpts fram tillbaka över världen, Teneriffa - USA - Luxuary Watches - slutkund. Behöver inte vara något märkligt alls, men skadar aldrig att ställa frågan om ni tycker er se något konstigt:
3684FBC2-9249-4FD5-81BB-28616A2F45EE.png

55E445A2-146B-4DB3-A673-761DB20AF694.png

Det finns t.o.m ett äkthetsintyg från Rob Engström, men varför fixar man det om man är enda ägaren? Saken är att säljaren är supertrevlig och skickar långa svar och utförlig information, så det känns helt sjukt att man av den anledningen blir misstänksam...han är liksom för tillmötesgående (låter märkligt, jag hör det själv :) )

Tacksam för er input om denna klocka
Inga konstigheter att fixa vörderingsintyg för att ha till försäkringsbolaget ifall något händer eller för att teckna en försäkring.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag har mina aningar om att den är fake, men skulle gärna vilja veta hur man kan se det. Den dyker upp i min snapchat hela tiden och ifall den dessutom är fake är det ju så sjukt töntigt..

Förutom att alla proportioner är off?
Gissar att det är en 1601 den ska efterlikna. Googla den så ser du rätt snabbt att det ser helknas ut.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Oris gjorde väldigt billiga/enkla ur under denna tid. Vad som är säkert är att detta är ett riktigt budgetur.

Ja, att det är nåt riktigt billigt elände är solklart. Har googlat som ett djur men hittar verkligen ingenting som liknar denna.

Priset är ju helt åt skogen oavsett ursprung, tycker jag. Hoppas ingen faller för frestelsen ;)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Okej, tack för info!

Jag är väldigt oinsatt i rolex klockor så kunde faktiskt inte se det direkt, men kändes fel men kunde inte sätta fingret på det.
Fråga dig så här, oavsett vad du får för andra svar: Är det rimligt att din kompis skulle ha en Rolex?

Jag vill inte vara den som är den, men när isade Rollar hamnar på Snapchat så är det redan där ganska svajigt. Nu är just den här bilden rätt kass men ändå...
 

Bally

Cartier
Fråga dig så här, oavsett vad du får för andra svar: Är det rimligt att din kompis skulle ha en Rolex?

Jag vill inte vara den som är den, men när isade Rollar hamnar på Snapchat så är det redan där ganska svajigt. Nu är just den här bilden rätt kass men ändå...
Det hade inte varit helt otippat, hon gillar märkesgrejer och det ska vara lite fint. Dessutom helt okej jobb så hon skulle haft råd med en.

Men så galet töntigt att försöka flasha med en fake rolex på Snapchat så man får väl omvärdera vad man trodde om personen haha..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det hade inte varit helt otippat, hon gillar märkesgrejer och det ska vara lite fint. Dessutom helt okej jobb så hon skulle haft råd med en.

Men så galet töntigt att försöka flasha med en fake rolex på Snapchat så man får väl omvärdera vad man trodde om personen haha..
Frågan är dock vem som påstår att den är fake? Någon som inte kan se skillnad på plast- och safir-rolex? Otroligt svårt att avgöra på dessa bilder.
 

Bally

Cartier
Frågan är dock vem som påstår att den är fake? Någon som inte kan se skillnad på plast- och safir-rolex? Otroligt svårt att avgöra på dessa bilder.
Hade faktiskt inte sett ditt tidigare svar!

Men okej, utifrån de andra verkade det ju som det var helt uppenbart att den var fake.. Inte lätt detta!
Har tyvärr inga fler bilder.

Jag får väl fråga personen helt enkelt haha
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
4D85CF64-5E96-44AA-8955-20F9ACB1151F.jpeg
Tja klocknördar, såg denna på en killes instagram, visst fan är den fake?
Dåliga bilder är alltid en ledtråd. Kan inget om PP. Svårt att se detaljer på klockan. Tag, booklet och box ser dock inte ut att vara av sådan kvalitet sim PP skulle leverera. Noterar även att loggan ser lite olika ut beroende på om den tryckt på box, tag eller booklet och stämmer inte överens med hur det ska se ut. Jämför tex placeringen av P i Philippe.
 
Senast ändrad:
Topp