Nej?Är det inte en submariner?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej?Är det inte en submariner?
Exp 1 kanske?
Sluta tramsa.Exp 1 kanske?
Klockan är över 12, dags för trams...Sluta tramsa.
Antagligen inte. Jag har haft två gilt 5500-explorers. De där med vitt tryck är mest fejk, jag fattade aldrig egentligen om det ens fanns några vita som var koscher. Jag skulle inte köpa en som inte är gilt. ...den där ser dessutom inge vidare ut... fel visare, slabbig lume, nåt känns fel med typsnitten, så näe...
Helt annan tavla och de flesta urmakare har inte denna kompetensen. Vem var det?
Ser du inte skillnaden bör du inte sälja eller köpa denna typ av ur.
Är det inte ganska förekommande att man trycker på Explorerliknande tavlor på Air kings i efterhand? Åtminstone verkar en del vintage-Rolexfolk anse det. Är inte risken överhängande att detta är en sån med tanke på hur tavlan ser ut?
Hoppas du inte betalat 120k för den. Har du gjort det så hoppas jag du omgående returnerar den eller får den validerad. Säljer man klockor här så förväntas man tillämpa allmän undersökningsplikt och upplysningsplikt som säljare. Om man vet att delar är bytta så ska det dessutom framgå. Vill du annonsera den här igen så krävs bekräftelse av exempelvis Kaplans.Hej allihopa!
Klockan är kollad hos en Rolex urmakare som kunde bekräfta att allt är original utom visarna som inte tillhör denna ref, obehandlad Explorer tavla. Rolex hade denna tavla under ett antal år från 1959 och framåt. Explorer 5500 kan man läsa om enligt den länk som finns i annonsen.
Så vitt jag kan säga verkar den vara ok för övrigt (med min amatörkunskap). Säljaren/butiken har 205 omdömen och endast 5or så det verkar ju vara en seriös handlare. Tack så jättemycket för snabbt svar. PS! Synd att inte Tag Heuer har någon tjänst där man kan kolla serienummer. Fast det går ju o andra sidan också att förfalska om man nu skulle vilja.
Fake.Jag säger fejk.. Vad säger panelen?
Är vi säkra på det? För mig är det datumet, pushers och allmänt risig finish framförallt på tavlan som sticker ut.
Ja den är fakeÄr vi säkra på det? För mig är det datumet, pushers och allmänt risig finish framförallt på tavlan som sticker ut.
Har jag rätt gällande tells? Har dålig koll på AP.Ja den är fake
Finns inte ett endaste rätt på den så jaHar jag rätt gällande tells? Har dålig koll på AP.
Ja. Skruvarna samt fasningarna också.Är vi säkra på det? För mig är det datumet, pushers och allmänt risig finish framförallt på tavlan som sticker ut.
Är inte lumen på visare och index helgalen också? Alldeles för bred/tjockJa. Skruvarna samt fasningarna också.
Inte direkt Rolex, men är den här hårt moddad eller ett hopplock av falska delar?
Ligger på tratten för 2 papp och med knapp beskrivning, så troligen det sistnämnda?