• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena KS!
Jag är intresserad av att köpa denna suben. Tyvärr så finns varken kartong eller cert.
Känns vanskligt att lägga så pass mycket pengar.
Kronofogden som säljer klockan, och de garanterar inte att klockan är äkta eller inte ”listad” stulen.
Serienummer är: 475433Y9
Någon som vet om/var man kan kolla upp serienummer eller som har mer kunskap om detta än jag?
Någon som vet om man kan klampa in på bergstörms och be de kolla i sitt system?
Ber om ursäkt om inlägget inte är helt passande i tråden men hade verkligen uppskattat hjälp här!
Trevlig kväll!

Bilagor

• 88656F4D-6CA7-410F-99C7-3063758CE711.png
    88656F4D-6CA7-410F-99C7-3063758CE711.png
    110.9 KB · Visningar: 26
Tjena KS!
Jag är intresserad av att köpa denna suben. Tyvärr så finns varken kartong eller cert.
Kronofogden som säljer klockan, och de garanterar inte att klockan är äkta eller inte ”listad” stulen.
Någon som vet om/var man kan kolla upp serienummer eller som har mer kunskap om detta än jag?
Ber om ursäkt om inlägget inte är helt passande i tråden men hade verkligen uppskattat hjälp här!
Trevlig kväll!
Tycker det är märkligt att de inte garanterar äkthet då det väl är olagligt att sälja förfalskningar vad jag vet. "Ursprung" utlovas inget om heller. Ska man ta det som att de säger att de friskriver sig från att det mycket väl kan vara stöldgods?

Tjena KS!
Trevlig kväll!
Att en statlig myndighet kan sälja en vara och samtidigt friskriva sig ansvar från eventuella fall av häleri/piratkopiering är otroligt märkligt...

Tjena KS!
Trevlig kväll!
Köp inte från kronofogden om du inte vet precis vad du håller på med. De behöver inte ta något som helst ansvar.

Tjena KS!
Trevlig kväll!
Skulle inte handla klocka från KFM om jag inte var 100 procent säker på vad jag gjorde. Tillkommer slagavgift? Såg att den är uppe i 69k och det är väl inte orimligt att tro att den går upp lite till. Då hade jag hellre gått ytterligare lite högre och hittat en fin här på forumet.

Tjena KS!
Trevlig kväll!
Den där är fake

Men han klarade sig ganska bra ändå, han annonserade ju ut den på klocksnack efter köpet för typ 100.000 mer än han gav för den, klockan var ju äkta och det var diamanterna också, däremot var de ju inte monterade av Rolex själva så det var inte "Rolex-diamanter". Att sen försöka kräva skadestånd för en skada man inte har lidit tyder ju bara på att man har ett dåligt juridiskt ombud.

Men han klarade sig ganska bra ändå, han annonserade ju ut den på klocksnack efter köpet för typ 100.000 mer än han gav för den, klockan var ju äkta och det var diamanterna också, däremot var de ju inte monterade av Rolex själva så det var inte "Rolex-diamanter". Att sen försöka kräva skadestånd för en skada man inte har lidit tyder ju bara på att man har ett dåligt juridiskt ombud.
Skönt med ett lyckligt slut :)

Hmm kanske bäst och hålla sig borta. Tycker den är riktigt snygg men osäker klocka är dåligt investering

Är det inte stål under guldet?
Har väl funnits?

Sen tror jag iofs inre jättemycket på tavlan (och tycker att den ser allmänt tråkig ut) och hade hållit mig undan ändå.

Det fanns väl Gold filled. USA, Storbritannien. Om det är en sån på bild vet jag inte. Guld på stål fanns också. Har haft en sån själv, mint praktiskt taget.

Tavlan såg väl jättefin ut?
Där ser man. Kul när man får på fingrarna när man är hastig i sina slutsatser utan att läsa på först. Efter mitt inlägg kändes det som jag kanske ändå just var lite förhastad - för att jag tyckte tavlan var för bra...

Sedan är ju onekligen boetten dötrött så jag hade själv aldrig burit uret, men kanske går att renovera, ingen aning.

Inte en klocka, men tillbehör.
Köpt som äkta Omega gummi här på forumet för ett bra tag sedan.
Tänkte sälja vidare nu, men hittar ingen info om den, och står "22" på den, fast bandbredden verkar vara 20mm?

Kvaliteten känns superbra så aldrig tänkt på de förän nu, men någon som vet om det här är legit eller inte?
REDDoki.jpg

l2vyAyr.jpg

Inte en klocka, men tillbehör.
Köpt som äkta Omega gummi här på forumet för ett bra tag sedan.
Tänkte sälja vidare nu, men hittar ingen info om den, och står "22" på den, fast bandbredden verkar vara 20mm?

Kvaliteten känns superbra så aldrig tänkt på de förän nu, men någon som vet om det här är legit eller inte?
REDDoki.jpg

l2vyAyr.jpg
Hmm. Jag har svårt att tro att Omega skulle släppt ifrån sig det där. Stygnen är rätt dåligt gjorda. Ojämna, sneda. Har du mätt bandet och det är 20 mm fastän det står 22 mm på baksidan?

Tillbaka
Topp