tissoter
Guld
På BACKSIDAN kan man läsa mer....Ja jo, jag blev mest bara nyfiken!
Till de som är nyfikna: https://www.tradera.com/item/341997/367382573/-cartier-electroplated-18-k-gold-
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På BACKSIDAN kan man läsa mer....Ja jo, jag blev mest bara nyfiken!
Till de som är nyfikna: https://www.tradera.com/item/341997/367382573/-cartier-electroplated-18-k-gold-
Hittade en annan electroplated på Chrono24På BACKSIDAN kan man läsa mer....
Tradera har vaknat - objektet är inte tillgängligt längre.Ja jo, jag blev mest bara nyfiken!
Jo, jag vet att man kan se mer på baksidan av klockan. Men som ni säkert kan se är det stor skillnad mellan det inskrivna CARTIER på den från chrono och den från tradera.Hittade en annan electroplated på Chrono24
Det var det jag menade jag syftade även till felstavningen som kändes lite kul! Bra att den är borta!Jo, jag vet att man kan se mer på baksidan av klockan. Men som ni säkert kan se är det stor skillnad mellan det inskrivna CARTIER på den från chrono och den från tradera.
Hähä jag förstår nu! Hade lite svårt att förstå sarkasmen, eller att det var citation, my bad!Det var det jag menade jag syftade även till felstavningen som kändes lite kul! Bra att den är borta!
Fake. Ser inte bra ut! Ärvda klockor är också suspekta Calibre 36 är ett automatiskt verk.Hej! Till att börja med så hittade jag ingen samlingstråd eller liknande FAQ för att diskutera och avslöja kopior, men om denna ska postas någon annanstans så ber jag en admin flytta tråden.
Jag undrar således ang. en klocka, som jag TROR är en kopia, då jag hittat en del om just denna på nätet:
Tag Heuer Link Calibre 36
Baksidan finns följande: Limited Edition (oklart nr) / 2000, CN 111B. A0337
Yoshikatsu Kawaguchi June 2002.
Säljaren påstår att den är ärvd, och den ser ju ganska använd ut, vilket iofs en kopia också kan vara.
Är dessa Tag Heuer automatiska eller kvarts-ur, borde ju hinta om den är äkta eller ej?
Tacksam för svar!
Fake. Ser inte bra ut! Ärvda klockor är också suspekta Calibre 36 är ett automatiskt verk.
Viktigt att du bildar dig en en egen uppfattning. Men jag hade definitivt hoppat den.Rätta mig om jag har fel men en vanlig Calibre 36 har ju även en öppen baksida, något jag funderade på om denna inte har pga utgåvan?
Men då verkar det ju bäst att hålla sig undan denna klocka.
Om du bild-googlar den modellen kommer du se att alla har nummer 1996 av 2000.Hej! Till att börja med så hittade jag ingen samlingstråd eller liknande FAQ för att diskutera och avslöja kopior, men om denna ska postas någon annanstans så ber jag en admin flytta tråden.
Jag undrar således ang. en klocka, som jag TROR är en kopia, då jag hittat en del om just denna på nätet:
Tag Heuer Link Calibre 36
Baksidan finns följande: Limited Edition (oklart nr) / 2000, CN 111B. A0337
Yoshikatsu Kawaguchi June 2002.
Säljaren påstår att den är ärvd, och den ser ju ganska använd ut, vilket iofs en kopia också kan vara.
Är dessa Tag Heuer automatiska eller batteridrivna, borde ju hinta om den är äkta eller ej.
Tacksam för svar!
Yes, har sett det, men ser inte om det är det som står på bilden också. Antagligen!Om du bild-googlar den modellen kommer du se att alla har nummer 1996 av 2000.
Köp av AD eller seriös handlare, köp inte av privatperson om du inte litar fullt ut på denna eller har bra kunskap själv.Jag har kollat ett antal sidor på detta eminenta forum, men inte hittat en tråd om ämnet. Skulle det finnas en tråd, så ber jag om ursäkt.
Min bror har äntligen förstått det magiska med klockor, och har bestämt sig för att skaffa en anständig klocka. Han har bestämt sig för att han vill ha en Rolex, och det verkar som valet just nu står mellan en Submariner och en Datejust. Han ringde mig då och frågade hur han skulle veta om klockan han funderar på att köpa är äkta eller en kopia?
Mitt omedelbara svar var att det lättaste var att köpa hos en auktoriserad handlare, och i övrigt se till att det fanns äkthetsintyg i fall klockan inhandlades av en privat person?
Jag är dock fullt medveten om att jag inte har så bra koll, som jag önskar jag hade (det är bara att spendera lite tid på detta forum, för att inse att det finns folk som kan på riktigt). Så därför tänkte jag fråga vad ni har för tips för att veta att klockan som inhandlas är äkta, om man handlar från privatperson? Finns det ens tips, eller får man bara hoppas på det bästa?
//Mads
Skaffa ett konto här. Köp av medlem med många referenser. Säkrare blir det nog inte om man ska köpa av privatperson. Lycka till.Jag har kollat ett antal sidor på detta eminenta forum, men inte hittat en tråd om ämnet. Skulle det finnas en tråd, så ber jag om ursäkt.
Min bror har äntligen förstått det magiska med klockor, och har bestämt sig för att skaffa en anständig klocka. Han har bestämt sig för att han vill ha en Rolex, och det verkar som valet just nu står mellan en Submariner och en Datejust. Han ringde mig då och frågade hur han skulle veta om klockan han funderar på att köpa är äkta eller en kopia?
Mitt omedelbara svar var att det lättaste var att köpa hos en auktoriserad handlare, och i övrigt se till att det fanns äkthetsintyg i fall klockan inhandlades av en privat person?
Jag är dock fullt medveten om att jag inte har så bra koll, som jag önskar jag hade (det är bara att spendera lite tid på detta forum, för att inse att det finns folk som kan på riktigt). Så därför tänkte jag fråga vad ni har för tips för att veta att klockan som inhandlas är äkta, om man handlar från privatperson? Finns det ens tips, eller får man bara hoppas på det bästa?
//Mads
Tekniskt sett kan det väl inte räknas som en piratkopia enbart baserat på en bokstav? Ingen aning hur det ligger i det här fallet och låter @kluzik1 tala för sig själv, det var bara en spontan tanke som dök upp.https://klocksnack.se/threads/omega-alligator-och-läder.121658/
@kluzik1 du skriver:
”De kommer med aftermarket Omega viklås.”
Menar du alltså att det är en varumärkesförfalskning? Isåfall bryter du både mot forumets regler och Sveriges lagar.
Jag menade att det är samma system som Omega använder . That's it . Skriver inte att det är Omega spänne bara system som Omega använder . Men tack att du håller sten kollTekniskt sett kan det väl inte räknas som en piratkopia enbart baserat på en bokstav? Ingen aning hur det ligger i det här fallet och låter @kluzik1 tala för sig själv, det var bara en spontan tanke som dök upp.
Det är klart att det är tvivelaktigt och även bedrägligt beteende om det påstås vara ett äkta Omegaspänne men även där uppstår ju frågan vad "äkta Omega" innebär då de knappast äger upphovsrätten till symbolen. Vore kul om någon bättre insatt kunde förtydliga och besvara denna intressanta frågeställning. @Aurum kanske har koll?
Solklar märkesförfalskning, Omegas logga på framsidan och det står ”Omega” på baksidan av spännet. Om det inte är Omega som tillverkat det så är det väl inget att disskutera?Tekniskt sett kan det väl inte räknas som en piratkopia enbart baserat på en bokstav? Ingen aning hur det ligger i det här fallet och låter @kluzik1 tala för sig själv, det var bara en spontan tanke som dök upp.
Det är klart att det är tvivelaktigt och även bedrägligt beteende om det påstås vara ett äkta Omegaspänne men även där uppstår ju frågan vad "äkta Omega" innebär då de knappast äger upphovsrätten till symbolen. Vore kul om någon bättre insatt kunde förtydliga och besvara denna intressanta frågeställning. @Aurum kanske har koll?
Ja, det har du rätt i. Jag såg inte texten på baksidan men det vore som sagt intressant att reda ut vad "Omegas logga" innebär rent juridiskt men det kanske är en fråga för en annan tråd.Solklar märkesförfalskning, Omegas logga på framsidan och det står ”Omega” på baksidan av spännet. Om det inte är Omega som tillverkat det så är det väl inget att disskutera?
Ok jag ser att många är jätte picky så ska jag byta annonsen till bara strap. JAG SÄLJ inte viklås den är gratis
Jag har tagit bort bilder och sätter nya utan viklåsetVet inte om det är vi som är ”jätte picky” det är väl du som bryter mot reglerna på forumet som finns där för att det är olagligt med varumärkesförfalskningar för att det drabbar seriösa tillverkare av klockor som är en grej vi tycker väldigt mycket om på det här forumet.
Det är alltså snarare du som är ”jätte dålig” på att läsa reglerna.
Ser själv att den är fake...Too good to be true?
Vad är klockan ens? Nio eller tio?Too good to be true?