• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

20160101_190038.jpg
20160101_190216.jpg

20160101_184612_HDR.jpg

Vad tror ni om denna då vänner? =)

Hur ser ni att de är fake? (Vill lära mig)

Erfarenhet skulle jag säga.
Jag är ganska ny på det här med klockor.
Lär mig saker varje dag här på forumet.
Googla så finns det lite guider för olika märken.
Typsnitt på datumvisning, rätt visare, chronotavlor på rätt placeringar etc.
Bosätt dig här på forumet och ta en koll inne hos lokala urmakarn när du är i stan så kommer du lära dig :)

Behöver du verkligen fråga?
Haha, nej =). Snubblade in på tråden och kom på att jag hade den här. Hittade den en dag på gatan och lämnade in den till polisen, tänkte att den kanske hade något sentimentalt värde för någon men dom skickade tillbaka den. Den hoppade igång iaf när jag började fingra på den och sekundvisarn flyter på fint, tyngden i den är ok och har skruvad krona. Istf att skriva Rolex på den kanske dom hade fått ihop en hyfsad klocka och sålt för samma peng? Dom får jobba lite på finishen bara.. Ska ta isär den ngn dag och se vad som finns i..

Haha, nej =). Snubblade in på tråden och kom på att jag hade den här. Hittade den en dag på gatan och lämnade in den till polisen, tänkte att den kanske hade något sentimentalt värde för någon men dom skickade tillbaka den. Den hoppade igång iaf när jag började fingra på den och sekundvisarn flyter på fint, tyngden i den är ok och har skruvad krona. Istf att skriva Rolex på den kanske dom hade fått ihop en hyfsad klocka och sålt för samma peng? Dom får jobba lite på finishen bara.. Ska ta isär den ngn dag och se vad som finns i..

Den är en kopia, rätt usel. :)

Jag har köpt en fullset 16610 från 1997 av en KS-medlem.
Allt ser bra ut enligt min amatörbedömning. Jag märkte nyss dock att det finns en Rolex-logo på glaset vid kl6. Vad jag vet så introducerades logot runt 2001/2002. :nailbiting:
Om glaset är bytt efter 2001, så borde det väl få logot med ett S i kronan? http://www.rolexforums.com/showpost.php?p=471184&postcount=12
vad kan detta bero på? :nailbiting:

P60106-124634.jpg

Senast ändrad:
Jag har köpt en fullset 16610 från 1997 av en KS-medlem.
Allt ser bra ut enligt min amatörbedömning. Jag märkte nyss dock att det finns en Rolex-logo på glaset vid kl6. Vad jag vet så introducerades logot runt 2001/2002. :nailbiting:
Om glaset är bytt efter 2001, så borde det väl få logot med ett S i kronan? http://www.rolexforums.com/showpost.php?p=471184&postcount=12
vad kan detta bero på? :nailbiting:

P60106-124634.jpg
Nu har jag googlat som ett tok och hittat att AD på de senare åren använt serviceglas utan S i logo-lasergraveringen. Då jag har service cert från 2013 och glaset är utbytt enligt säljaren så är jag lite lugnare. Feedback tas gärna emot om något verkar skumt.

12620482_1045909925472847_1826365981_o.jpg

Vad säger panelen? Inte superobvious enligt mig, men tycker inte finishen på tavla & visare känns rätt...
EDIT: såg att tavlan sa Datejust, alltså solklar fake.. :)

Jag tror den är fejk eftersom personen i fråga har kört på fejk förut, så väl skor som klockor. Ser rätt rackigt ut tycker iaf jag men kan på tok för lite om Omega. Tells?
image.jpg

Tillbaka
Topp