Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur ser ni att de är fake? (Vill lära mig)
De där Opel Milgauss ska vara ganska bra va?
http://www.ebay.com/itm/S-Lightning-Milgauss-Stainless-Steel-Automatic-Watch-40MM/252140052010?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid=222007&algo=SIC.MBE&ao=1&asc=20131003132420&meid=d1c2f387af7c4bc283c36cef25271f7f&pid=100005&rk=5&rkt=6&sd=262211650554
Vad tror ni om denna då vänner? =)
Haha, nej =). Snubblade in på tråden och kom på att jag hade den här. Hittade den en dag på gatan och lämnade in den till polisen, tänkte att den kanske hade något sentimentalt värde för någon men dom skickade tillbaka den. Den hoppade igång iaf när jag började fingra på den och sekundvisarn flyter på fint, tyngden i den är ok och har skruvad krona. Istf att skriva Rolex på den kanske dom hade fått ihop en hyfsad klocka och sålt för samma peng? Dom får jobba lite på finishen bara.. Ska ta isär den ngn dag och se vad som finns i..Behöver du verkligen fråga?
Haha, nej =). Snubblade in på tråden och kom på att jag hade den här. Hittade den en dag på gatan och lämnade in den till polisen, tänkte att den kanske hade något sentimentalt värde för någon men dom skickade tillbaka den. Den hoppade igång iaf när jag började fingra på den och sekundvisarn flyter på fint, tyngden i den är ok och har skruvad krona. Istf att skriva Rolex på den kanske dom hade fått ihop en hyfsad klocka och sålt för samma peng? Dom får jobba lite på finishen bara.. Ska ta isär den ngn dag och se vad som finns i..
Nvm, tvärfejk
Nu har jag googlat som ett tok och hittat att AD på de senare åren använt serviceglas utan S i logo-lasergraveringen. Då jag har service cert från 2013 och glaset är utbytt enligt säljaren så är jag lite lugnare. Feedback tas gärna emot om något verkar skumt.Jag har köpt en fullset 16610 från 1997 av en KS-medlem.
Allt ser bra ut enligt min amatörbedömning. Jag märkte nyss dock att det finns en Rolex-logo på glaset vid kl6. Vad jag vet så introducerades logot runt 2001/2002.
Om glaset är bytt efter 2001, så borde det väl få logot med ett S i kronan? http://www.rolexforums.com/showpost.php?p=471184&postcount=12
vad kan detta bero på?
Den där är kosherJag har köpt en fullset 16610 från 1997 av en KS-medlem.
Allt ser bra ut enligt min amatörbedömning. Jag märkte nyss dock att det finns en Rolex-logo på glaset vid kl6. Vad jag vet så introducerades logot runt 2001/2002.
Om glaset är bytt efter 2001, så borde det väl få logot med ett S i kronan? http://www.rolexforums.com/showpost.php?p=471184&postcount=12
vad kan detta bero på?
Tokfejk.
Vad tror ni om denna då vänner? =)
står ju datejust på tavlan istället för day-date som det ska stå massor av tells på den där
Vad säger panelen? Inte superobvious enligt mig, men tycker inte finishen på tavla & visare känns rätt...
EDIT: såg att tavlan sa Datejust, alltså solklar fake..
Jo, såg de sekunden efter att jag posta bilden, tack ändå för upplysningen!står ju datejust på tavlan istället för day-date som det ska stå massor av tells på den där
Inte heller någon Omega expert men tror inte det ska stå Annual Calendar.Jag tror den är fejk eftersom personen i fråga har kört på fejk förut, så väl skor som klockor. Ser rätt rackigt ut tycker iaf jag men kan på tok för lite om Omega. Tells?
Alla Omega AT med årskalender har väl även dagvisning?Jag tror den är fejk eftersom personen i fråga har kört på fejk förut, så väl skor som klockor. Ser rätt rackigt ut tycker iaf jag men kan på tok för lite om Omega. Tells?
Du hann före med 1min.Inte heller någon Omega expert men tror inte det ska stå Annual Calendar.
Och inte vitt datumhjulAlla Omega AT med årskalender har väl även dagvisning?
TokfejkJag tror den är fejk eftersom personen i fråga har kört på fejk förut, så väl skor som klockor. Ser rätt rackigt ut tycker iaf jag men kan på tok för lite om Omega. Tells?
Men för att vara rättvis så bifogade du faktiskt en bild vilket tar lite tid!Du hann före med 1min.
Det var nog en av de värsta Panerai kopior jag har sett!En kompis till mig har satt ut denna på fejjan och hänvisar till Bergströms ur, de säljer väl inte ens Panerai?
den var väldigt fin, NOT.En kompis till mig har satt ut denna på fejjan och hänvisar till Bergströms ur, de säljer väl inte ens Panerai?
Vafan, den bara skriker fejk juEn kompis till mig har satt ut denna på fejjan och hänvisar till Bergströms ur, de säljer väl inte ens Panerai?
Hahahahahah uschEn kompis till mig har satt ut denna på fejjan och hänvisar till Bergströms ur, de säljer väl inte ens Panerai?
Värsta jag sett.. fy fan.En kompis till mig har satt ut denna på fejjan och hänvisar till Bergströms ur, de säljer väl inte ens Panerai?
Fejk...och riktigt ful.En kompis till mig har satt ut denna på fejjan och hänvisar till Bergströms ur, de säljer väl inte ens Panerai?