Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ommålad tavla iallafall, osäker på om det är en Omega öht?En vän ska göra sitt första vintage-inköp, och rådfrågar mig. Dock känner jag inte igen denna modell som antingen är väldigt gammal eller ett hopkok. Kan den vara ommålad? Är kronan verkligen original?
(länken är skräp, så mkt vet jag!)
Tanken slog mig oxå...Ommålad tavla iallafall, osäker på om det är en Omega öht?
Ersatt krona, ersatt sekundvisare och stretchig länk. Hade inte gett mer än 2-3k för den.En vän ska göra sitt första vintage-inköp, och rådfrågar mig. Dock känner jag inte igen denna modell som antingen är väldigt gammal eller ett hopkok. Kan den vara ommålad? Är kronan verkligen original?
En vän ska göra sitt första vintage-inköp, och rådfrågar mig. Dock känner jag inte igen denna modell som antingen är väldigt gammal eller ett hopkok. Kan den vara ommålad? Är kronan verkligen original?
Tack! Men länken är ju en tiokronors skräplänk?Ersatt krona, ersatt sekundvisare och stretchig länk. Hade inte gett mer än 2-3k för den.
Ja förmodligen.Tack! Men länken är ju en tiokronors skräplänk?
Är inte expert men jag tycker den ser korrekt ut!Är det inte bättre att köpa från någon man litar på
!Frågan av min vän som sa, du som kan klockor. Är den här äkta? Köpte den i Thailand för 10 år sedan.
mitt svar, vad tror du? Finns det för det första den 35e?
Fejk!Den där törs nog tom jag säga är fejk !
Ser helt klart ommålad ut. "Automatic" ser ju ut att vara skrivet med tuschpenna. Jag skulle titta vidare.En vän ska göra sitt första vintage-inköp, och rådfrågar mig. Dock känner jag inte igen denna modell som antingen är väldigt gammal eller ett hopkok. Kan den vara ommålad? Är kronan verkligen original?
Instämmer helt efter input här, tack gänget!Ser helt klart ommålad ut. "Automatic" ser ju ut att vara skrivet med tuschpenna. Jag skulle titta vidare.
Hittade dennaTycker också det. Svårt att säga dock med tanke på att uppsättningen med visarna inte kan hittas någon annanstans på internetz
Sitter det några Tudorexperter här i tråden?
Har hittat den här Tudor Tigern som jag tycker ser fin ut. Kommer med servicekvitto från 2010, reparationskvitto 2004 + originalbox.
Finns det något specifikt jag kan kontrollera för att se att allt är legit?
Det tror jag nog. Lite ovanligare är det väl men finns fler och tidsmässigt stämmer det så ser inget konstigt med det. Har för mig jag haft nån själv nån gång i tiden.Hej! Jag har försökt hitta referenser till hur urtavlorna såg/ska se ut på Seamaster 30 men utan större framgång. Det verkar finnas ett gäng varianter men jag är särskilt förtjust i den här. Den ser ju lite för fin ut för att vara original? Men även om så är fallet, producerades själva modellen av urtavla till SM30?
Jag fick en gammal Lagonda av svärmor som är i akut behov av service (klockan alltså. Inte svärmor). Jag känner till märket mer har ingen som helst kunskap om det. Så vänder mig till de som kan mer. Är denna äkta? För mig verkar den vara i fint skick. Men frågan är om det är värt att serva den för en tusenlapp?
Sitter det några Tudorexperter här i tråden?
Har hittat den här Tudor Tigern som jag tycker ser fin ut. Kommer med servicekvitto från 2010, reparationskvitto 2004 + originalbox.
Tycker också att den ser äkta ut. Dock hade jag letat efter ett finare exemplar. Pingar in @thomastheswede som är gurun.Rätt polerad, men legit är den med största sannolikhet. Kan inte vara vanligt med fejkade big blocks?
Rätt opåläst på allt efter Big Block (det här är ju en nyare modell som inte är Big Block) men den ser, baserat på bilderna, inte ut att vara fejk. De nya boetterna är lite rundare i kanterna än de äldre vilket gör att de redan från start ser mer ”polerade” ut. Kolla upp ett gäng på C24 så får du en känsla för om denna är mer eller mindre polerad än snittet. Är garantipappret stansat med serienummer?Tycker också att den ser äkta ut. Dock hade jag letat efter ett finare exemplar. Pingar in @thomastheswede som är gurun.
Tack!Rätt opåläst på allt efter Big Block (det här är ju en nyare modell som inte är Big Block) men den ser, baserat på bilderna, inte ut att vara fejk. De nya boetterna är lite rundare i kanterna än de äldre vilket gör att de redan från start ser mer ”polerade” ut. Kolla upp ett gäng på C24 så får du en känsla för om denna är mer eller mindre polerad än snittet. Är garantipappret stansat med serienummer?
Det är en 79260p om du vill kolla upp referensen. Ser inget konstigt med den.Sitter det några Tudorexperter här i tråden?
Med tanke på hur extremt det är polerat undrar man ju hur mycket av boettens former som finns kvar.Jag är nära mitt första Rolex-köp och hajade till på det här länklåset.
Vad säger ni, är jag den enda som höjer ögonbrynen för detta eller är jag ute och cyklar?
Klockan ligger ute på Chrono 24.
Hur safe är det att handla där?
Taveldesignen har gjorts för SM30, dock saknar jag ”krok-s” i Seamaster, men kan mycket väl original.Hej! Jag har försökt hitta referenser till hur urtavlorna såg/ska se ut på Seamaster 30 men utan större framgång. Det verkar finnas ett gäng varianter men jag är särskilt förtjust i den här. Den ser ju lite för fin ut för att vara original? Men även om så är fallet, producerades själva modellen av urtavla till SM30?