• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

93809F32-8B90-4AF3-88D9-C3742A6B1ADF.jpeg

12, 8, 4. Visar den tiden baklänges? 🤨
🤣

Okej, jag behöver er hjälp. För typ 10 (!) år sedan köpte jag ett Rubber B med medföljande spänne här på forumet. Det ska vara ett spänne från en GMT men det har blivit borstat. Säljaren lär ha köpt det på ebay. Sen den dagen jag fick det har jag alltid tyckt att kronan är för off. Det skulle kunna vara poleringen som rundat så det ser fel ut … men jag har aldrig känt mig 100 på äktheten. Tycker att gravyren ser rätt ut och snirklarna har inte de klassiska fel som fejkspännen ofta har. Vad tror ni, är det legit? Någon expert som @SWC som vågar uttala sig kring bilderna nedan?

5E472548-45AB-4AE4-A1E8-B377C19873D4.jpeg

5AE4C863-A2BE-4BDD-81EA-FAC559A4A7D1.jpeg

C32A4025-A688-41F8-87E3-018D8254B06E.jpeg

75F25798-EB50-4438-A1E5-28CA0F1AAEBD.jpeg

4F990321-3228-4045-96FC-75CF3F6D694B.jpeg

Okej, jag behöver er hjälp. För typ 10 (!) år sedan köpte jag ett Rubber B med medföljande spänne här på forumet. Det ska vara ett spänne från en GMT men det har blivit borstat. Säljaren lär ha köpt det på ebay. Sen den dagen jag fick det har jag alltid tyckt att kronan är för off. Det skulle kunna vara poleringen som rundat så det ser fel ut … men jag har aldrig känt mig 100 på äktheten. Tycker att gravyren ser rätt ut och snirklarna har inte de klassiska fel som fejkspännen ofta har. Vad tror ni, är det legit? Någon expert som @SWC som vågar uttala sig kring bilderna nedan?

5E472548-45AB-4AE4-A1E8-B377C19873D4.jpeg

5AE4C863-A2BE-4BDD-81EA-FAC559A4A7D1.jpeg

C32A4025-A688-41F8-87E3-018D8254B06E.jpeg

75F25798-EB50-4438-A1E5-28CA0F1AAEBD.jpeg

4F990321-3228-4045-96FC-75CF3F6D694B.jpeg

Från det jag kan se på bilderna så skulle jag säga AM.
Förutom att kronan är hårt polerad så verkar den sitta snett samt ser klumpig ut.
Graveringen i låset ser även lite för djupa ut för min smak.

Från det jag kan se på bilderna så skulle jag säga AM.
Förutom att kronan är hårt polerad så verkar den sitta snett samt ser klumpig ut.
Graveringen i låset ser även lite för djupa ut för min smak.

Tack. Det är just snedheten, att kronan inte känns helt centrerad, som var grunden till min oro/känsla. Fick aldrig på bandet och sen har det legat mer eller mindre bortglömt. Tack för svar - glad påsk!

• Like
Reactions: SWC
Vad betalde du för den?
Det var min far och jag som köpte den i london.
Jag fick ärva den helt för ett par år sen.
Jag tänkte ens tanken att den var fake. Men det syns ju tydligt nu när fick reda på det. Om jag minns rätt så betalade vi 18k
Klockan existerar inte längre.

Senast ändrad:
Det var min far som köpte den i london.
Jag fick ärva den för ett par år sen.
Jag tänkte ens tanken att den var fake. Men det syns ju tydligt nu när fick reda på det.
Klockan existerar inte längre.
Nu var det pappsen som handlade?
I inlägget ovan var det ju du som var köpare?

Ibland så glömmer man ju bort vad man köpte för tio år sedan och vad man ärvt relativt nyligen......

Varför tror du att de är fejk?
Tror inte att det är fejk. Står inför inköp av min första ”lyx” klocka och skulle gärna få lite input om huruvida det ser legit ut.

Tror inte att det är fejk. Står inför inköp av min första ”lyx” klocka och skulle gärna få lite input om huruvida det ser legit ut.
Att tillägga är att inget kvitto finns. Bara certifikaten enligt bild + box.

Man köper inte Omega via blocket om man är okunnig. Köp av en handlare om du är osäker. Finns en miljard sätt att bli blåst på.

Tänkte mig lite tips från någon som är mer kunnig. Därav inlägget. Varför förmodar du att det är från blocket?

Hej!

Jag behöver er hjälp. Jag har fått nys på en klocka via blocket. Den ska vara köpt på Dimax watches & jewelry 2021 men inget kvitto finns. Dock med stämplat cert.

Är det legit eller något på tok?

Tacksam för hjälp!”

Hej!

Jag behöver er hjälp. Jag har fått nys på en klocka via blocket. Den ska vara köpt på Dimax watches & jewelry 2021 men inget kvitto finns. Dock med stämplat cert.

Är det legit eller något på tok?

Tacksam för hjälp!”

Att tillägga är att inget kvitto finns. Bara certifikaten enligt bild + box.

Tappade bort min egen tråd. Tack för rådet! Inga andra tips eller så?
Köp inget du inte vet vad det är. Oavsett hur bra priset är.

Hej! Vad tycker ni om detta? Ser det legit ut eller något skumt?
691B944D-4870-4D98-BE60-BFA49D2F963B.jpeg
Jag tycker de ser schysta ut, om jag jämför med de jag har till min Speedmaster. Men med det sagt - certifikat kan också förfalskas, så det är svårt att säga om de är ”legit” bara baserat på en bild.

Har du bilder på klockan ifråga? Annars är mitt råd lite som andra säger här, är du osäker på klocka. så kan ett köp från privatperson vara vanskligt då det är många som är ute efter att luras.

Är man en förstagångsköpare och ska lägga en ansenlig summa pengar på en klocka brukar jag rekommendera att köpa från auktoriserad handlare eller liknande, för att slippa bli lurad 😃

Senast ändrad:
Jag tycker de ser schysta ut, om jag jämför med de jag har till min Speedmaster. Men med det sagt - certifikat kan också förfalskas, så det är svårt att säga om de är ”legot” bara baserat på en bild.

Har du bilder på klockan ifråga? Annars är mitt råd lite som andra säger här, är du osäker på klocka. så kan ett köp från privatperson vara vanskligt då det är många som är ute efter att luras.

Är man en förstagångsköpare och ska lägga en ansenlig summa pengar på en klocka brukar jag rekommendera att köpa från auktoriserad handlare eller liknande, för att slippa bli lurad 😃
Tack för svar! Ja här kommer några bilder på klockan.

Bilagor

• CB4084F2-9CBC-4414-BDA7-5DCD385AA28D.jpeg
    CB4084F2-9CBC-4414-BDA7-5DCD385AA28D.jpeg
    337 KB · Visningar: 43
  • 2FD078B4-1577-4263-A001-6D0DC46F10B2.jpeg
    2FD078B4-1577-4263-A001-6D0DC46F10B2.jpeg
    368.4 KB · Visningar: 43
  • 60EFFCBD-7954-4A5E-9F5C-4C5BB4A089AE.jpeg
    60EFFCBD-7954-4A5E-9F5C-4C5BB4A089AE.jpeg
    321.6 KB · Visningar: 47

Det är ju en vanlig modell som dyker upp titt som tätt. Jag hade inte utsatt mig för Blocket. Beroende av hur priskänslig du är så kan du säkert även få tag på en ny för bra pris från AD i Sverige.

Jag ser inget uppenbart fel med den, tycker den ser bra ut. Serienumret på verk och certifikat stämmer också överrens vad jag kan se.

Håller däremot med herrarna ovan och som jag skrev tidigare - är du osäker och har en dålig känsla, så hoppa den. Köp ny eller håll koll här på KS efter ett exemplar. Inte värt att bli lurad. Lycka till! 👍🏼

Tillbaka
Topp