12, 8, 4. Visar den tiden baklänges?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm, för 13 år sen alltså?! Då kanske det börjar dra ihop sig för att lämna till AD och be om ett kostnadsförslag för service??Är den fejk så har jag blivit blåst på den. Jag köpte den 2012 i london
Hoppas innerligt att du inte köpt den i tron om att den skulle vara äkta och betalt dåvarande marknadspris för en äktaÄr den fejk så har jag blivit blåst på den. Jag köpte den 2012 i london
2012 ? Då har den passerat 3 service cyklar typ utan att någon reagerat på verket ? Skumt ….Är den fejk så har jag blivit blåst på den. Jag köpte den 2012 i london
Ha! Känner mig klantig som missade det. Men jag missade det åtminstone inte i elva år.
Okej, jag behöver er hjälp. För typ 10 (!) år sedan köpte jag ett Rubber B med medföljande spänne här på forumet. Det ska vara ett spänne från en GMT men det har blivit borstat. Säljaren lär ha köpt det på ebay. Sen den dagen jag fick det har jag alltid tyckt att kronan är för off. Det skulle kunna vara poleringen som rundat så det ser fel ut … men jag har aldrig känt mig 100 på äktheten. Tycker att gravyren ser rätt ut och snirklarna har inte de klassiska fel som fejkspännen ofta har. Vad tror ni, är det legit? Någon expert som @SWC som vågar uttala sig kring bilderna nedan?
Från det jag kan se på bilderna så skulle jag säga AM.
Förutom att kronan är hårt polerad så verkar den sitta snett samt ser klumpig ut.
Graveringen i låset ser även lite för djupa ut för min smak.
Jag vet förstås inget alls om just det här fallet. Men jag tror att i 99 fall av 100 så postas dessa klockor för att se om någon reagerar.Hoppas innerligt att du inte köpt den i tron om att den skulle vara äkta och betalt dåvarande marknadspris för en äkta
Vad betalde du för den?Är den fejk så har jag blivit blåst på den. Jag köpte den 2012 i london
Det var min far och jag som köpte den i london.Vad betalde du för den?
Är den fejk så har jag blivit blåst på den. Jag köpte den 2012 i london
Det var min far som köpte den i london.
Jag fick ärva den för ett par år sen.
Jag tänkte ens tanken att den var fake. Men det syns ju tydligt nu när fick reda på det.
Klockan existerar inte längre.
Skrev inte rätt det är ändrat redan
Nu var det pappsen som handlade?Det var min far som köpte den i london.
Jag fick ärva den för ett par år sen.
Jag tänkte ens tanken att den var fake. Men det syns ju tydligt nu när fick reda på det.
Klockan existerar inte längre.
Varför tror du att de är fejk?Hej! Vad tycker ni om detta? Ser det legit ut eller något skumt?
Tror inte att det är fejk. Står inför inköp av min första ”lyx” klocka och skulle gärna få lite input om huruvida det ser legit ut.Varför tror du att de är fejk?
Att tillägga är att inget kvitto finns. Bara certifikaten enligt bild + box.Tror inte att det är fejk. Står inför inköp av min första ”lyx” klocka och skulle gärna få lite input om huruvida det ser legit ut.
Man köper inte Omega via blocket om man är okunnig. Köp av en handlare om du är osäker. Finns en miljard sätt att bli blåst på.Tror inte att det är fejk. Står inför inköp av min första ”lyx” klocka och skulle gärna få lite input om huruvida det ser legit ut.
Tänkte mig lite tips från någon som är mer kunnig. Därav inlägget.Man köper inte Omega via blocket om man är okunnig. Köp av en handlare om du är osäker. Finns en miljard sätt att bli blåst på.
”Tänkte mig lite tips från någon som är mer kunnig. Därav inlägget. Varför förmodar du att det är från blocket?
Tappade bort min egen tråd. Tack för rådet! Inga andra tips eller så?”
Hej!
Jag behöver er hjälp. Jag har fått nys på en klocka via blocket. Den ska vara köpt på Dimax watches & jewelry 2021 men inget kvitto finns. Dock med stämplat cert.
Är det legit eller något på tok?
Tacksam för hjälp!”
Köp inget du inte vet vad det är. Oavsett hur bra priset är.Tappade bort min egen tråd. Tack för rådet! Inga andra tips eller så?
Så med andra ord kan man inte köpa något från privatpersoner?Köp inget du inte vet vad det är. Oavsett hur bra priset är.
Så länge du vet vad du köper. Inga problem.Så med andra ord kan man inte köpa något från privatpersoner?
Jag tycker de ser schysta ut, om jag jämför med de jag har till min Speedmaster. Men med det sagt - certifikat kan också förfalskas, så det är svårt att säga om de är ”legit” bara baserat på en bild.Hej! Vad tycker ni om detta? Ser det legit ut eller något skumt?
Tack för svar! Ja här kommer några bilder på klockan.Jag tycker de ser schysta ut, om jag jämför med de jag har till min Speedmaster. Men med det sagt - certifikat kan också förfalskas, så det är svårt att säga om de är ”legot” bara baserat på en bild.
Har du bilder på klockan ifråga? Annars är mitt råd lite som andra säger här, är du osäker på klocka. så kan ett köp från privatperson vara vanskligt då det är många som är ute efter att luras.
Är man en förstagångsköpare och ska lägga en ansenlig summa pengar på en klocka brukar jag rekommendera att köpa från auktoriserad handlare eller liknande, för att slippa bli lurad
Det finns ruggigt bra replikor av den klockan om du kollar youtube där de jämför, jag hade aldrig köpt av någon jag inte kände/betrodd forummedlem om jag inte var säker. Skulle hellre lägga några tusen extra för att va lugnt i själen.Tack för svar! Ja här kommer några bilder på klockan.
Tack för svar! Ja här kommer några bilder på klockan.
Jag ser inget uppenbart fel med den, tycker den ser bra ut. Serienumret på verk och certifikat stämmer också överrens vad jag kan se.Tack för svar! Ja här kommer några bilder på klockan.