AvståDenna ligger på en auktion jag ska på. Dålig bild jag vet. Men vad tror ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
AvståDenna ligger på en auktion jag ska på. Dålig bild jag vet. Men vad tror ni?
Tokfake. Ser ut som en kvartsare med kalender och 24-timmarsvisning.Denna ligger på en auktion jag ska på. Dålig bild jag vet. Men vad tror ni?
Vilken auktion har du hittat den på? Känns extremt oseriöst att det finns en bild, och att den är så usel.Denna ligger på en auktion jag ska på. Dålig bild jag vet. Men vad tror ni?
Rolex rehaute-gravering kom ca 2008 som jag förstått det.Ska det verkligen vara ROLEXROLEX-engraving på den refen? Vet inte hur gammal klockan är men det kom väl kring 2003. Och lumepricken tror jag går utanför pilen väldigt ofta, om inte alltid.
Tycker den ser bra ut.
Rolex rehaute-gravering kom ca 2008 som jag förstått det.
Han har svarat på ett inlägg från 2015.Beror på referens. Första modellen med rehaut kom ut sent 2004.
Han har svarat på ett inlägg från 2015.
Han har svarat på ett inlägg från 2015.
Av prislappen att döma så kostar den fyra kronor och nittioett öre. Ett fett överpris för denna styggelse.Denna ligger på en auktion jag ska på. Dålig bild jag vet. Men vad tror ni?
Jag pingar in KS Enicar-entusiast @Hugger69 .Första gången jag på allvar använder den här tråden och söker forumets kunskap kring detta.
Självklart vill man veta värdet på loppisfyndet också.
Givetvis känner jag till märket på utan men är inte tillräckligt insatt för att kunna särskilja eventuella fake-klockorna.
Kolla in!
Storleken ligger på ca 29 mm.
Fan, den pingen missade jag men nu är jag här!Jag pingar in KS Enicar-entusiast @Hugger69 .
Fan, den pingen missade jag men nu är jag här!
Första gången jag på allvar använder den här tråden och söker forumets kunskap kring detta.
Självklart vill man veta värdet på loppisfyndet också.
Givetvis känner jag till märket på utan men är inte tillräckligt insatt för att kunna särskilja eventuella fake-klockorna.
Kolla in!
Storleken ligger på ca 29 mm.
Jag har tre såna i familjen och det är en Damklocka och den är helt korrekt!Vad tror du om denna?
7500 gick den förVilken auktion har du hittat den på? Känns extremt oseriöst att det finns en bild, och att den är så usel.
Vilken auktion?7500 gick den för
Bondauktion i SödermanlandVilken auktion?
Då sparade du 7,5k.Vilken auktion?
Tråkigt för han som ropa in den baraDå sparade du 7,5k.
För dåliga bilder för att kunna avgöra. Vilket i sig är en varningssignal.Då jag varit snubblande nära att slå till på en Replica länk i tron att den var äkta tar jag nu det säkra före det osäkra och frågar herrskapet vad man tror om denna? Jag har mailat säljaren med lite kompletterande frågor som den mest uppenbara, varför man säljer länken till sin sub, samt lite andra allmänna frågor. Tycker nog den ligger lite väl högt i pris då en ny hos AD går lös på 29300:- men om vi kan fastslå att det är the real deal kan man ju alltid inleda en diskussion om priset trots att den svaga kronkursen kanske kommer göra det svårt att få ner den hysteriskt mycket.Rolex Oyster Bracelet Submariner 97200 116610 114060 säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för 23 958 SEK
Rolex Submariner Date Annons: 23 958 SEK Rolex Oyster Bracelet Submariner 97200 116610 114060, Armband; Referensnummer 97200; Skick Mycket bra; År 2016; Lokalisering: Frankrikechrono24.app
Det känns förvisso som ett ganska genomgående problem när man kollar annonser på Ch24 upplever jag. Ska försöka få säljaren att skicka högupplösta bilder.För dåliga bilder för att kunna avgöra. Vilket i sig är en varningssignal.
Tycker den ser OK ut.Fick dom här bilderna skickade nu. Kronan på ändlänken såg väl lite lattjo ut men den kanske ser ut så? Säljaren menar på att han fått två länkar med när han köpt sin 114060.
Tack för att du engagerat dig dum fråga kanske, men 4PU är också ett individuellt nummer precis som numret på länken, 853(som jag för övrigt hade fått för mig alltid skulle innehålla en bokstav)?Tycker den ser OK ut.
Hittar 1 person på nätet som säger att "4PU" är en kod använd av rep fabrik, om så var fallet borde jag hittat mer poster om koden vilket jag inte gjort. Även kollat listor med kända koder.
4PU är idag random, förut tror jag det stod för tex år/månad samt metaltyp. Rep fabriker av någon anledning gillar att återvända/ha samma nummer för alla klockor i sin batch vilket i sin tur är bra så man lättare kan hitta reps.Tack för att du engagerat dig dum fråga kanske, men 4PU är också ett individuellt nummer precis som numret på länken, 853(som jag för övrigt hade fått för mig alltid skulle innehålla en bokstav)?
Jag förstår vad du menar, men jag har lite svårt att motivera 30k för en länk, framförallt då jag tycker den funkar rätt bra på Rubber B samt att det om jag ska vara ärlig inte känns som att jag kommer äga klockan för all framtid. Men det kanske skulle ändras om jag fick på en länk förstås. Får väl fundera, men tack för ditt svar. Är det någon annan som har någon input är jag idel öra!4PU är idag random, förut tror jag det stod för tex år/månad samt metaltyp. Rep fabriker av någon anledning gillar att återvända/ha samma nummer för alla klockor i sin batch vilket i sin tur är bra så man lättare kan hitta reps.
Men ta inte mig som garanti för att bandet är äkta. Jag hade personligen aldrig vågat köpa av en privatperson av uppenbra anledningar. Betalar hellre premie för att veta at det är äkta
Aldrig sett månfas på den modellen, men spännet och bakboetten ser rätt ut (frugan har haft många).La ett bud på tradera för några veckor sedan och glömt bort det, fick nu mail om att jag hadde vunnit, ångrade mig direkt och tänker att den är en kopia. Någon som kan bekräfta eller dementera?
Får bli en onödig läxa
Om den är äkta vad skulle värdet då kunna vara, ska vara från 1990