Var du inte nöjd att flera skrev fake i breitling-tråden?Tankar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var du inte nöjd att flera skrev fake i breitling-tråden?Tankar?
keff.....Tankar?
Fortfarande lika fejk. Behövdes inte mer bilder än de som låg där. Finns inte sådana subdials på origialmodellen.Jodå, men kan alltid få fler utlåtande, eller hur?
Speciellt när man har fler bilder än innan. @Nissestr
Hade hoppats på att det fanns någon mindre vanlig modell.Fortfarande lika fejk. Behövdes inte mer bilder än de som låg där. Finns inte sådana subdials på origialmodellen.
En spontan tanke är ju att jag undrar hur det står till med de TAG Heuer 1000 du omsatt.Tankar?
Tydligen har han gjort en tråd om klockan, han frågar där också om den är fejk.Var du inte nöjd att flera skrev fake i breitling-tråden?
Synd att det inte var en SKX bredvid så vi kunde använda det också som referens och säga att den är fejkTydligen har han gjort en tråd om klockan, han frågar där också om den är fejk.
Äkta eller inte
Hej, Har kikat runt lite lätt men inte lyckats hitta en tråd ämnad för ” äkta eller ej” så postar ett inlägg. Köpte hem en Breitling i helgen som precis landa. Priset var bra, dock behövs en service. Killen som sålde klockan har bara positiva omdömen på Tradera, dock verkar han inte bekant...klocksnack.se
Lägg upp en gång i relevant tråd och vänta på svar, lär dig det till nästa gång. Lägg inte upp separata trådar för denna typ av frågeställningar.Mitt senaste svar räckte inte?
Eller har du som hobby att leka detektiv på fritiden och försöka hitta fel?
@SeikoZ
Rent spontant tänker jag att man når ut till fler genom att fråga på fler ställen.Lägg upp en gång i relevant tråd och vänta på svar, lär dig det till nästa gång. Lägg inte upp separata trådar för denna typ av frågeställningar.
Precis så. Spam.Rent spontant tänker jag att man når ut till fler genom att fråga på fler ställen.
Men kanske är en oskriven regel att man inte gör så? @grodslukarenx
Inte för att vara elak alltså. Men om du behövde fråga om den här... TH1000-kopiorna är väldigt mycket bättre.Helt i sin ordning. Haha. @Highvalley
Köper två trådar. Egen tråd är dumheter, finns designerade trådar till ändamålet, och märkestrådar. Ingen gillar att det skapas hundra trådar om dagen om ämnet äkta/oäkta.Att fråga i två trådar och göra en separat tråd är väl inte riktigt spam.
Ja, Iomed att jag hade uppdaterat med fler bilder och ville ha fler utlåtanden.
Det är ju ingen hemlighet att det finns skeptiker till allt som tror sig kunna allt, som också har fel.
Nu var så inte fallet, men självklart vill jag säkerhetställa det innan jag anklagar säljaren för att ha lurat mig?
Förstår inte alls problemet.
@grodslukarenx
Nej det köper jag helt o hållet.Köper två trådar. Egen tråd är dumheter, finns designerade trådar till ändamålet, och märkestrådar. Ingen gillar att det skapas hundra trådar om dagen om ämnet äkta/oäkta.
Inte för att vara elak alltså. Men om du behövde fråga om den här... TH1000-kopiorna är väldigt mycket bättre.
I all välmening. Verkar som att du har hittat ett intresse där det går att tjäna snabba pengar. Har man däremot inte gjort sin läxa så finns stor risk att man inte bara blåser sig själv utan även blåser andra omedvetet.Tog dig för en annan!
Kolla igenom mina gamla diskussioner nu, såg att du var delaktig i en konversation!
Fick hem en blå som jag skulle uppdatera med lite bilder på. Blev dock inte så, kan inte riktigt minnas varför.
Men vet att jag fick ligga på säljaren flertalet gånger innan jag fick pengarna tillbaka.
Tack i efterhand
Oavsett vinstsyfte eller inte så har du annonserar cirka 20st klockor här på bara ett år. Finns alltid risker med klockor som byter ägare snabbt. Finns många bra kopior på Omega, Tag, Hublot osv.Tack för input!
Enda gången det har vart ett pengasyfte i det hela är egentligen denna gången.
Tag t.ex var det inget vrakpris på, dock precis vad jag ville ha!
Men förstår absolut tanken i det hela. Hade aldrig sålt vidare något om jag inte vore 100% på att det är äkta vara.
Nu blir det lite jobbigare än vad jag tänkt med denna klocka- köparen vägrat återbetala om jag inte har ett kvitto på att den är fejk haha. Så blir att starta en tvist.
Tack igen för era svar!
@yonsson
Finns ingen Chronomat (vad jag vet) med 24-timmars register i subdial.Hade hoppats på svar ikväll att en urmakare hade behövt öppna upp den för att kunna säga bu eller bä, men inte ens det behövdes.
Se där ja, tack för det! Får se om det räcker för att göra återköpet enkeltFinns ingen Chronomat (vad jag vet) med 24-timmars register i subdial.
B01 heter urverket och det räknar upp till 12 timmar. Räcker gott som ”bevis”. Sitter säkert ett kvartsverk i den.
Vad ska verifieras? Finns inte flera olika exemplar med samma serienummer.Köpte en Tag Heuer på Tradera. Såg sen att han sålt flera stycken med samma serienummer. Kan någon verifera om det är fake eller äkta.
Quartzklockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Quartzklockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Omöjligt att säga med den rackiga bilden.Köpte en Tag Heuer på Tradera. Kan någon verifera om det är fake eller äkta.
Quartzklockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Quartzklockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com