Förstår det. Bra med good och badguy tråden. Men också svårt som "ny" att få cred.No shit brorsan. Därför det är oroväckande när nya medlemmar snurrar klockor som om det var strumpor de bytte.
Svårt helt klart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår det. Bra med good och badguy tråden. Men också svårt som "ny" att få cred.No shit brorsan. Därför det är oroväckande när nya medlemmar snurrar klockor som om det var strumpor de bytte.
Är det din?
Sambons pappasÄr det din?
Ser ut som en Freitling. 3000 meter vattenresistent Navitimer vore något.Sambons pappas
Jag tycker snarare att loggan och texten "Omega" som avslöjar att det är fejk.Såg denna på tratten. Vad tror panelen? Känns inte som Omega skulle skriva ”GENUINE LEATHER” på dina band?
Så du tror fejk, även om det skulle kunna vara ett ”äldre” band?Jag tycker snarare att loggan och texten "Omega" som avslöjar att det är fejk.
Självklart fejk. Menar du att du tror det är äkta?Så du tror fejk, även om det skulle kunna vara ett ”äldre” band?
Äldre eller Inte, omöjligt att avgöra.. det kanske eget legat i blöt i flera veckor och förvrängt allt! - spännet är iaf inte omegaSå du tror fejk, även om det skulle kunna vara ett ”äldre” band?
Länka gärna till annonsen så att det går att anmäla den utan att behöva göra detektivarbete på Tradera.Såg denna på tratten. Vad tror panelen? Känns inte som Omega skulle skriva ”GENUINE LEATHER” på dina band?
Ser ut som den här: https://www.tradera.com/item/191502/619072817/omega-laderarmband-18mmLänka gärna till annonsen så att det går att anmäla den utan att behöva göra detektivarbete på Tradera.
Anmäld.
Hade inte zoomat som du. Ingen expert alls. Därför jag slängde in den i denna tråd. Men väldigt logistiskt med ovanstående bild!Självklart fejk. Menar du att du tror det är äkta?
Kolla på loggan och texten. Olika fonter på bokstäver , höjden är inte den samma och det ser ut som ett barn har gjort det.
Loggan är ju inte ens rund.
Ok men aningen polerad.Tjena! Skulle behöva hjälp med att bekräfta äkthet på denna Rolex clasp 78360
Tackar!Ok men aningen polerad.
Det blir svårt att zooma på bilderna när du lägger in dem så små. Beskär dem själv och lägg in dem som fullsidesbilder istället.Hej!
Jag ska köpa en Omega Seamaster Planet Ocean 600M, Chrono nu i helgen och tänkte bara vara på en säkra sidan och fråga er experter om ni "tror" klockan är äkta.
Har ringt till butiken i Schweiz och dom bekräftar att den säljaren som står på kvittot jobbar i butiken och hur deras folder, visitkort och kvitto överensstämmer med hur deras "kvitton" görs.
Priset på klockan är 56.000kr och den har haft två ägare och ska vara i väldigt gott skick. Fått ett bra intryck från säljaren och har även fått referens till den tidigare ägaren som också bekräftar att han är den som köpt klockan.
Säljaren verkar väldigt seriös och har fått ett bra intryck av honom både via meddelanden och telefon-samtal.
Skickar några bilder så ni får se dom bilder jag fått ta del av
Tack på förhand!
PS: Är min första klocka som jag köper och därför jag bara vill vara på den säkraste sidan man kan
Du är medveten om att från Schweiz tillkommer svensk moms 25% + tull ?Hej!
Jag ska köpa en Omega Seamaster Planet Ocean 600M, Chrono nu i helgen och tänkte bara vara på en säkra sidan och fråga er experter om ni "tror" klockan är äkta.
Har ringt till butiken i Schweiz och dom bekräftar att den säljaren som står på kvittot jobbar i butiken och hur deras folder, visitkort och kvitto överensstämmer med hur deras "kvitton" görs.
Priset på klockan är 56.000kr och den har haft två ägare och ska vara i väldigt gott skick. Fått ett bra intryck från säljaren och har även fått referens till den tidigare ägaren som också bekräftar att han är den som köpt klockan.
Säljaren verkar väldigt seriös och har fått ett bra intryck av honom både via meddelanden och telefon-samtal.
Skickar några bilder så ni får se dom bilder jag fått ta del av
Tack på förhand!
PS: Är min första klocka som jag köper och därför jag bara vill vara på den säkraste sidan man kan
Det ser väl ut som att klockan säljs på blocket enligt bilderna, men att den däremot såldes i Schweiz från första början?Du är medveten om att från Schweiz tillkommer svensk moms 25% + tull ?
Vad tror ni om denna? Jag blev lite intresserad, men inte om den är råknas. Ok pris om man kan leva med omständigheterna (minus råknas), eller?
Skulle förvåna mig mycket om det var fake.Köpte en omega chronograf och på satt ett armband från AP.
Spännet kostar ju huggorm på c24 så det är väl fejk men man vet aldrig. Någon som vet?
Ser det ut som en normal datumplacering tycker du? Den har ju 24hrs skala, så ja, tokfake.Vad tror ni om denna? Äkta/fejk? Har noll koll på Hublot..
Jag håller med dig, men pantbanken har erbjudit 22000 kr för den. Så det får mig att tvivla…Ser det ut som en normal datumplacering tycker du? Den har ju 24hrs skala, så ja, tokfake.
En snabb sökning visar att det är gott om exemplar av denna "limited edition" därute, och alla har nummer 1 (av 250).Jag håller med dig, men pantbanken har erbjudit 22000 kr för den. Så det får mig att tvivla…
24hrs-skalan gör det väldigt enkelt att avslöja den, precis som med polisens AP. Har inget högre förtroende för pantbanker, den i Kalmar hade en tokfejk Daytona på Tradera och sen har det varit lite skriverier här om Sefina.Jag håller med dig, men pantbanken har erbjudit 22000 kr för den. Så det får mig att tvivla…