(Svarar på din fråga i Breitlingtråden som blev borttagen pga dubbelpost)
Har sett modellerna förut, allting är off. Behöver inte ens söka upp modellerna. Det är riktigt dåliga kopior. Men lite exempel följer.
Finishen är off på allt, om jag betalar kring 100k för en klocka så vill jag att man ser på metalldetaljerna att dom har bra finish, inte är skrovliga. Borstningen är aldrig så här ojämn (som på armbandet nedan), inte ens på en bättre billigare klocka, typ Seiko.
Texten är inte detaljerad alls och subdials (dom små ringarna på urtavlan med små visare) sitter för nära varandra pga billigt urverk som inte passar just den modell dom försökt tillverka. Datumet sitter inte ens rakt i datumfönstret. Jämför din med en liknande modell som jag antar dom försökt efterlikna nedan. Det kanske finns en exakt modell som liknar din mer, men faktumet om finish, proportioner, osv. återstår:
"Certifikatet" på första klockan länkar till den här butiken i Hurghada, Egypten. Alla klockor har plasten kvar och ser helt nya ut. Kom du hem från semestern nyss och har köpt med dig klockor? Du kan kassera samtliga direkt.