• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej,

Överväger att köpa denna klocka men behöver försäkra mig om att den är äkta först. Någon i panelen om kan bidra med någon synpunkt? Säljaren bor inte i Sverige så det är tyvärr bara bilder jag har möjlighet att grunda bedömningen på. Alla synpunkter uppskattas!
Vad var det begärda priset för att du skulle tyckt det var värt att flyga till polen för en stålsub?

Det här spännet då. Hittar ingen bra guide på nätet.
(Jag vet, behöver man fråga är den fake)
IMG_3160.jpeg
IMG_3161.jpeg

Du kan inte sälja replikor på tradera. Släng dem istället.
IMG_9785.png

Traderas moderering funkar sådär…

@Christian.Lindberg Du gör bäst i att plocka ned självmant. Olagligt att sälja varumärkesförfalskningar. Och även om jag tvivlar på att det händer något alls så är det ändå en större risk än vad det skulle kunna vara värt att eventuellt få in en tusing på kontot.

IMG_9785.png

@Christian.Lindberg Du gör bäst i att plocka ned självmant. Olagligt att sälja varumärkesförfalskningar. Och även om jag tvivlar på att det händer något alls så är det ändå en större risk än vad det skulle kunna vara värt att eventuellt få in en tusing på kontot.
Verkligen inte min sak att avgöra men någonstans kan jag ändå tycka att säljer man kopior överlag ska man bannas från ks även om man inte säljer kopiorna just här

IMG_9785.png

Väldigt dåligt, har rapporterat till Tradera

Håller med dig. Tråden heter är den äkta. Så tycker man borde kunna ställa sådana frågor utan att få dryga svar!
Han lägger upp klockor som han vet är fake och frågar om de är fake. När alla säger ja, så lägger han ut dem till försäljning. Du känner att du väljer rätt sida i diskussionen eller?

Alltid en historia om ”arv”. Finns inget dödsbo i världen som missar att kolla värdet på 3st Breitlings.

Han lägger upp klockor som han vet är fake och frågar om de är fake. När alla säger ja, så lägger han ut dem till försäljning. Du känner att du väljer rätt sida i diskussionen eller?

Alltid en historia om ”arv”. Finns inget dödsbo i världen som missar att kolla värdet på 3st Breitlings.
Ganska uppenbart syfte också; han slänger upp lite bilder här för att kolla om klockorna kan lura KS-folket innan han lägger ut dem till försäljning till marknadspris. När planen slår bakut lägger han ut klockorna ändå med en lam formulering att han ”inte vet” om de är äkta.

Lägsta formen av skojeri, tyvärr är han långt ifrån ensam

Du svarade han innan tradera kom upp här. Säger bara att ska folk inte kunna ställa den här typen av frågor utan att känna otrevligheter eller dumförklaring så kanske man borde stänga denna tråd

Du svarade han innan tradera kom upp här. Säger bara att ska folk inte kunna ställa den här typen av frågor utan att känna otrevligheter eller dumförklaring så kanske man borde stänga denna tråd
Faaast nu var det ju precis som 99% av alla andra fall en person som nästan garanterat vet skiten är fejk redan, drar en dålig vals och vill kolla här om den kan passera som legit.

Vi synar ju bluffen nästan varje gång och då tycker jag det är befogat att direkt vara lite irriterad/otrevlig.

Vi gillar ju liksom inte såna individer som försöker kränga fejkklockor medvetet?

Det är mer det genomskinliga sättet han frågar på. Precis som alla andra svagbegåvade, sinnesslöa idioter! Man liksom vet att frågeställaren är medveten om att det är fejk men precis som bl.a @Nissenutz säger är det enbart för att kolla hur pass ”bra” kopior man har så man kan lura någon mindre vetande! Det är alltså värsta sortens avskum man har att göra med här, som medvetet är ute efter att lura av andra människor pengar för sin egen vinning! Alltså kort och gott ett jävla äckel som förtjänar så mycket värre än att några människor är lite otrevliga på ett forum så han kanske blir kränkt eller t.o.m. ledsen.

Ett bevis på att tråden hade rätt i sin bedömning igen är ju att aset, trots att han fått info om att klockorna är falska, lägger ut annons på tradera i hopp om att faktiskt lura någon annan människa, medvetet! Jag blir uppriktigt förbannad på så äckliga människor.

Den här får jag inte riktigt ihop i mitt huvud. Mer specifikt kronan, centreringen i fönstren samt ska det inte vara guld på boetten?

Senast ändrad:
Jag behöver hjälp med att att fastställa äkthet på spännet. Jag köpte ett Rubber B med claspen som sitter på. Jag har mina misstankar om claspen är äkta men jag kan ha fel.

Bilagor

• IMG_9071.jpeg
    IMG_9071.jpeg
    301.5 KB · Visningar: 16
  • IMG_9070.jpeg
    IMG_9070.jpeg
    204.4 KB · Visningar: 14
  • IMG_9069.jpeg
    IMG_9069.jpeg
    339.8 KB · Visningar: 15
  • IMG_9068.jpeg
    IMG_9068.jpeg