Christian.Lindberg
Basic
Okej
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad var det begärda priset för att du skulle tyckt det var värt att flyga till polen för en stålsub?Hej,
Överväger att köpa denna klocka men behöver försäkra mig om att den är äkta först. Någon i panelen om kan bidra med någon synpunkt? Säljaren bor inte i Sverige så det är tyvärr bara bilder jag har möjlighet att grunda bedömningen på. Alla synpunkter uppskattas!
Du kan inte sälja replikor på tradera. Släng dem istället.Hej!
Behöver lite hjälp med 3 st Breitling klockor som min pappa hade i sin klocksamling.
Bifogar bilder och så kan ni gärna berätta för mig om dom ser/är äkta. Har tänkt att ta med dom till en Breitling butik men bor 3 timmar ifrån en sådan.
Du kan inte sälja replikor på tradera. Släng dem istället.
Verkligen inte min sak att avgöra men någonstans kan jag ändå tycka att säljer man kopior överlag ska man bannas från ks även om man inte säljer kopiorna just här
Traderas moderering funkar sådär…
@Christian.Lindberg Du gör bäst i att plocka ned självmant. Olagligt att sälja varumärkesförfalskningar. Och även om jag tvivlar på att det händer något alls så är det ändå en större risk än vad det skulle kunna vara värt att eventuellt få in en tusing på kontot.
Verkligen inte min sak att avgöra men någonstans kan jag ändå tycka att säljer man kopior överlag ska man bannas från ks även om man inte säljer kopiorna just här
Väldigt dåligt, har rapporterat till Tradera
Traderas moderering funkar sådär…
@Christian.Lindberg Du gör bäst i att plocka ned självmant. Olagligt att sälja varumärkesförfalskningar. Och även om jag tvivlar på att det händer något alls så är det ändå en större risk än vad det skulle kunna vara värt att eventuellt få in en tusing på kontot.
Håller med dig. Tråden heter är den äkta. Så tycker man borde kunna ställa sådana frågor utan att få dryga svar!Pengar hade han, klockintresse hade han.
Känns lite onödigt att bli otrevlig.
Fungerar som den ska men går ej....Han försöker igen, med texten ”vet ej om den är äkta”
Riktigt oskönt beteende!
Släng ut honom någon. Vill inte ha något som helst att göra med en sådan lirare här på KSHan försöker igen, med texten ”vet ej om den är äkta”
Riktigt oskönt beteende!
Han är bannadSläng ut honom någon. Vill inte ha något som helst att göra med en sådan lirare här på KS
Han lägger upp klockor som han vet är fake och frågar om de är fake. När alla säger ja, så lägger han ut dem till försäljning. Du känner att du väljer rätt sida i diskussionen eller?Håller med dig. Tråden heter är den äkta. Så tycker man borde kunna ställa sådana frågor utan att få dryga svar!
Ganska uppenbart syfte också; han slänger upp lite bilder här för att kolla om klockorna kan lura KS-folket innan han lägger ut dem till försäljning till marknadspris. När planen slår bakut lägger han ut klockorna ändå med en lam formulering att han ”inte vet” om de är äkta.Han lägger upp klockor som han vet är fake och frågar om de är fake. När alla säger ja, så lägger han ut dem till försäljning. Du känner att du väljer rätt sida i diskussionen eller?
Alltid en historia om ”arv”. Finns inget dödsbo i världen som missar att kolla värdet på 3st Breitlings.
Du svarade han innan tradera kom upp här. Säger bara att ska folk inte kunna ställa den här typen av frågor utan att känna otrevligheter eller dumförklaring så kanske man borde stänga denna trådHan lägger upp klockor som han vet är fake och frågar om de är fake. När alla säger ja, så lägger han ut dem till försäljning. Du känner att du väljer rätt sida i diskussionen eller?
Alltid en historia om ”arv”. Finns inget dödsbo i världen som missar att kolla värdet på 3st Breitlings.
"Klockan är tillverkad i Schweiz och har en automatisk mekanism"Han försöker igen, med texten ”vet ej om den är äkta”
Riktigt oskönt beteende!
Faaast nu var det ju precis som 99% av alla andra fall en person som nästan garanterat vet skiten är fejk redan, drar en dålig vals och vill kolla här om den kan passera som legit.Du svarade han innan tradera kom upp här. Säger bara att ska folk inte kunna ställa den här typen av frågor utan att känna otrevligheter eller dumförklaring så kanske man borde stänga denna tråd
Det är mer det genomskinliga sättet han frågar på. Precis som alla andra svagbegåvade, sinnesslöa idioter! Man liksom vet att frågeställaren är medveten om att det är fejk men precis som bl.a @Nissenutz säger är det enbart för att kolla hur pass ”bra” kopior man har så man kan lura någon mindre vetande! Det är alltså värsta sortens avskum man har att göra med här, som medvetet är ute efter att lura av andra människor pengar för sin egen vinning! Alltså kort och gott ett jävla äckel som förtjänar så mycket värre än att några människor är lite otrevliga på ett forum så han kanske blir kränkt eller t.o.m. ledsen.Du svarade han innan tradera kom upp här. Säger bara att ska folk inte kunna ställa den här typen av frågor utan att känna otrevligheter eller dumförklaring så kanske man borde stänga denna tråd
Haha, du måste skoja... Poäng för ihärdighet iallafall, killen ger inte upp! XDDå var han igång igen…
Tror dina misstankar är korrekta.Jag behöver hjälp med att att fastställa äkthet på spännet. Jag köpte ett Rubber B med claspen som sitter på. Jag har mina misstankar om claspen är äkta men jag kan ha fel.
Jag behöver hjälp med att att fastställa äkthet på spännet. Jag köpte ett Rubber B med claspen som sitter på. Jag har mina misstankar om claspen är äkta men jag kan ha fel.
Tycker den ser äkta utTror dina misstankar är korrekta.
Jag behöver hjälp med att att fastställa äkthet på spännet. Jag köpte ett Rubber B med claspen som sitter på. Jag har mina misstankar om claspen är äkta men jag kan ha fel.
Tycker den ser äkta ut
Tack för svar, jag får traska in hos en ad för att vara säker på saken.Spontant ser både den graverade loggan och kronan bra och rätt ut tycker jag.
Men det är ofta svårt att säga med 100% säkerhet
Har du några egna tankar om den?tjena! ja fick denna för några år sen. någon som vet om den kan va äkta och isf om den är värd något ?
Beror väl på om den som gav dig klockan brukar ge bort presenter i 400K-klassen.tjena! ja fick denna för några år sen. någon som vet om den kan va äkta och isf om den är värd något ?